  • Data: 2011-04-15 07:07:16
    Temat: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Jaczewski wrote:

    > Użycie C sprawia, że pomimo złego zaprojektowania, daje się to później
    > skorygować bez przepisania od nowa całości.
    > A projektuje się źle dlatego, że nie da się wszystkiego przewidzieć przed
    > rzeczywistą próbą wykonania projektu.

    Jasne - i poniewaz jest to wszystko takie dobre, to praktycznie kazda nowa
    wersja jadra wymaga patchy do zewnetrznych modulow, zeby sie je dalo
    skompilowac. Jak ktos uzywa VMWare na Linuksie to wie o czym mowie.

    Juz nawet nie wspominam o tym, ze w ogole jakas tam rekompilacja powinna byc
    niepotrzebna - ale to inna sprawa.

    > Choćby z tego powodu, że większość ludzi tuż po studiach, bez większego
    > doświadczenia, bardzo je chwali. U ludzi z doświadczeniem, ta ocena jest
    > bardziej zróżnicowana. Cóż więc innego niż moda sprawia, że ludzie bez
    > doświadczenia w to wierzą?

    > Załóżmy, że technikę A stosuje 80% osób (bo ktoś zainspirowany modą im
    > nakazał)

    A kto niby nakazal stosowac OO?

    > i tworzy się z jej użyciem dwukrotnie wolniej niż korzystając z
    > techniki B, którą to używa pozostałe 20% osób.

    Szybkosc tworzenia systemu _nie_ jest jedynym kryterium oceny. Rownie wazne,
    a czesto wazniejsze jest by:
    1) bylo mniej bledow
    2) system byl latwiejszy w modyfikiacji/rozbudowie

    > Jak dla mnie dyskusja na grupie nie służy demonstrowaniu dystansu do tego
    > co się robi, tylko prezentowaniu wypowiedzi zdecydowanych...

    To zalezy, jaki sobie stawiasz cel w dyskusji. Czy jest to przekonanie
    innych do wlasnego zdania, czy tez poszerzenie wlasnych horyzontow poprzez
    wymiane pogladow.

    --
    Michal