    From: Michal Kleczek <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Date: Thu, 14 Apr 2011 22:17:04 +0200
    <m...@b...softax.pl> <innh81$6gk$1@inews.gazeta.pl>
    <inpsjn$nua$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@4...com>
    <io2j4h$j4m$1@inews.gazeta.pl> <io2n1h$sdp$1@inews.gazeta.pl>
    <io4slo$ml0$1@inews.gazeta.pl> <io649d$nl8$1@news.onet.pl>
    <io7k2r$g1l$1@inews.gazeta.pl>

    Wojciech Jaczewski wrote:

> [...]
    > you notice that some abstraction wasn't very efficient, but now all
    > your code depends on all the nice object models around it, and you
    > cannot fix it without rewriting your app.
    >
    > In other words, the only way to do good, efficient, and system-level and
    > portable C++ ends up to limit yourself to all the things that are
    > basically available in C. And limiting your project to C means that people
    > don't screw that up, and also means that you get a lot of programmers that
    > do actually understand low-level issues and don't screw things up with any

    Innymi slowy - jak sie zle zaprojektuje (inefficient abstraction), to bedzie
    trudne w utrzymaniu. A uzycie C zapobiega zlemu projektowaniu.
    Rozumiem ze "struct inode" i "struct inode_operations" to sa "dobre
    abstrakcje" i wlasnie dlatego sa dobre, ze sa w C.
    Mialem lepsze zdanie o Linusie...

    > Nawet jeśli nie jest to argument w dyskusji, warto pokazać ludzi, którzy
    > nie ulegli modzie i odnieśli sukces.

    Nie bardzo rozumiem dlaczego uwazasz uzywanie OO za "mode". To, ze ty nie
    lubisz i ze Linus nie lubi ( na razie jeszcze nie wiemy czy przypadkiem to
    nie wynika z tego, ze obydwaj _nie umiecie_ ), to nie znaczy ze OO jest
    tylko "moda" - jest naprawde cala masa swietnego oprogramowania OO.
    Warto byloby byc bardziej otwartym na to, co robia inni i nabrac dystansu do
    tego co robi sie samemu.

    --
    Michal