  • Data: 2011-04-14 21:41:10
    Temat: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Kleczek wrote:

    > Innymi slowy - jak sie zle zaprojektuje (inefficient abstraction), to
    > bedzie trudne w utrzymaniu. A uzycie C zapobiega zlemu projektowaniu.

    Użycie C sprawia, że pomimo złego zaprojektowania, daje się to później
    skorygować bez przepisania od nowa całości.
    A projektuje się źle dlatego, że nie da się wszystkiego przewidzieć przed
    rzeczywistą próbą wykonania projektu.

    > Nie bardzo rozumiem dlaczego uwazasz uzywanie OO za "mode".

    Choćby z tego powodu, że większość ludzi tuż po studiach, bez większego
    doświadczenia, bardzo je chwali. U ludzi z doświadczeniem, ta ocena jest
    bardziej zróżnicowana. Cóż więc innego niż moda sprawia, że ludzie bez
    doświadczenia w to wierzą?

    > To, ze ty nie
    > lubisz i ze Linus nie lubi ( na razie jeszcze nie wiemy czy przypadkiem to
    > nie wynika z tego, ze obydwaj _nie umiecie_ ), to nie znaczy ze OO jest
    > tylko "moda" - jest naprawde cala masa swietnego oprogramowania OO.

    Załóżmy, że technikę A stosuje 80% osób (bo ktoś zainspirowany modą im
    nakazał) i tworzy się z jej użyciem dwukrotnie wolniej niż korzystając z
    techniki B, którą to używa pozostałe 20% osób. W której technice powstanie
    więcej programów?

    > Warto byloby byc bardziej otwartym na to, co robia inni i nabrac dystansu
    > do tego co robi sie samemu.

    Jak dla mnie dyskusja na grupie nie służy demonstrowaniu dystansu do tego co
    się robi, tylko prezentowaniu wypowiedzi zdecydowanych... Ja osobiście nie
    lubię dyskusji z osobami, które są tak otwarte na to co robią inni, że nie
    da się poznać ich własnej opinii.