  • 21. Data: 2010-10-03 16:30:18
    Temat: Re: Canon sx 30 IS i co do tego ?
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc_DOT_pl> napisał w
    wiadomości news:n3pga6pm8vhjo7tutdj2a7pg3tv61hkd7u@4ax.com...

    > Na Twoim miejscu zastanowiłbym się jadnak nad lustrzanką. W cenie tego
    > Canona kupisz body Pentaxa K100D i obiektyw Tamron 18-250. Okulary nie
    > są problemem, wizjer ma korekcję, ustawiasz do swojego wzroku.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł

    Słabo chyba dzxś jarzę. Albo drink za dużo,albo lata robią...Ani w allegro
    nie widzę tego sprzętu, ani na ceneo. Jeśli sądzisz ,ze to możn kupić to
    gdzie szukać?
    Palik

  • 22. Data: 2010-10-03 17:16:12
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2010-10-03 18:30, Palik pisze:

> [...]
    > Słabo chyba dzxś jarzę. Albo drink za dużo,albo lata robią...Ani w
    > allegro nie widzę tego sprzętu, ani na ceneo. Jeśli sądzisz ,ze to możn

    http://allegro.pl/pentax-k100d-lustrzanka-cyfrowa-2-
    obiektywy-i1256677210.html
    http://allegro.pl/pentax-k100d-z-obiektywem-18-55-ka
    rta-bat-od-1pln-i1250887685.html
    http://allegro.pl/pentax-k100d-i1244542485.html
    http://allegro.pl/piekny-pentax-k100d-jak-nowy-od-1z
    l-i1250585437.html
    http://allegro.pl/tamron-18-250-mm-f-3-5-6-3-af-di-i
    i-ld-if-macro-i1255426621.html
    itd.

  • 23. Data: 2010-10-03 17:19:28
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc_DOT_pl> napisał w
    wiadomości news:t11ha6lk5ktcmud03l1kt436s7obmgvkj0@4ax.com...

    > Zawsze możesz wstawić taką soczewkę do muszli ocznej.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł
    Poszukałem , że to są soczewki "cylindryczne" [oczywiście i również
    progresywne, ale tu rozumiem w czym rzecz]. Czy to one są odpowiedzia

    ne za to ,ze trudno mi dostroić wizjer
    ?

    Palik

  • 24. Data: 2010-10-03 19:01:04
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Sun, 3 Oct 2010 19:19:28 +0200, "Palik" <p...@T...pl>
    wrote:

    >Poszukałem , że to są soczewki "cylindryczne" [oczywiście i również
    >progresywne, ale tu rozumiem w czym rzecz]. Czy to one są odpowiedzia
    >
    >ne za to ,ze trudno mi dostroić wizjer
    >?

    Jeśli używasz soczewki z "cylindrem" to nie dostroisz wizjera suwakiem
    korekcji. Jedynym sposobem jest wstawienie takiej soczewki do muszli
    ocznej. Nie powinna to być soczewka progresywna.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 25. Data: 2010-10-03 20:41:30
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 3 Oct 2010 08:52:07 +0200, Palik napisał(a):

> [...]
    > Okulary przeszkadzają [może nie potrafię, ale w okularach nie jestem w
    > stanie "widzieć" wizjerem] , a ustawienie ostrości bez okularów to [jak

    Przy lustrzankach nie FF na które cię stać i tak ustawianie ostrości w
    wizjerze to utopia. Tak czy tak musisz zdać się na automat.

    --
    Kojer

  • 26. Data: 2010-10-03 21:06:02
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał:

    > [...]
    > Przy lustrzankach nie FF na które cię stać i tak ustawianie ostrości w
    > wizjerze to utopia. Tak czy tak musisz zdać się na automat.
    > [...]

    Najłatwiej rzucaja kategorycznymi stwierdzeniami ci, którzy nie mają pojęcia
    o sprawie. Lustzranki APSC mają różne wizjery. W niektórych rzeczywiście
    prawidłowe ustawienie ostrości graniczy z cudem, w innych ostrość manualnie
    daje się wcale nieźle ustawić. Pentax K100D o którym wspominano ma wizjer
    nieco lepszy od przeciętnego w tej klasie sprzętu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 27. Data: 2010-10-03 21:11:16
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 3 Oct 2010 23:06:02 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Najłatwiej rzucaja kategorycznymi stwierdzeniami ci, którzy nie mają pojęcia
    > o sprawie.

    Przyganiał kocioł garnkowi

    > Lustzranki APSC mają różne wizjery. W niektórych rzeczywiście
    > prawidłowe ustawienie ostrości graniczy z cudem, w innych ostrość manualnie
    > daje się wcale nieźle ustawić.

    Z naciskiem na "wcale nieźle".

    > Pentax K100D o którym wspominano ma wizjer
    > nieco lepszy od przeciętnego w tej klasie sprzętu.

    I jak to się ma do średniej klasy analogowej lustrzanki?
    Mówimy o kimś kto ma kłopoty ze wzrokiem i dla takiej osoby ostrzenie w
    wizjerze K100D to utopia. Co z tego, że ma trochę lepszy wizjer niż
    przeciętna w tej klasie sprzętu.

    --
    Kojer

  • 28. Data: 2010-10-04 05:37:47
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał:

    > Przyganiał kocioł garnkowi

    Naprawdę? Mam wrazenie, ze jest nieco inaczej.

    > Z naciskiem na "wcale nieźle".

    Tak. W odróżnieniu od Ciebie unikam ostrych, kategorycznych sądów. Bo prawda
    jest taka, że w zależności od samego wizjera, dołączonej optyki, motywu,
    oświetlenia, oka, przyłożenia się do ostrzenia i samego zdefiniowania
    kryteriów 'dobrze ustawionej ostrości' wynik może być różny. Zresztą zarówno
    w przypadku lustzranki 'full-frame' też, a i AF nie zawsze ostrzy 'w
    punkt'.

    > I jak to się ma do średniej klasy analogowej lustrzanki?

    Ma sie trochę gorzej - przecież nikt tego nie ukrywa.

    > Mówimy o kimś kto ma kłopoty ze wzrokiem i dla takiej osoby ostrzenie w
    > wizjerze K100D to utopia. Co z tego, że ma trochę lepszy wizjer niż
    > przeciętna w tej klasie sprzętu.
    >[...]

    Po pierwsze - w Twojej uwadze zabrakło stwierdzenia 'dla osoby z kłopotami
    ze wzrokiem' - napisałeś ogólnie, że w takiej lustrzance ustawić ostroci w
    wizjerze się nie da - co jest bzdurą. Mogę to powiedzieć na podstawie
    własnych doświadczeń - sam (mimo również pewnej wady wzroku) ustawiałem
    wielokrotnie manualnie ostrość w wizjerze lustrzanki podobnej klasy. Po
    drugie - wady wzroku są różne, różne są też sposoby na ich korekcję
    (podawano już w tym wątku przykład soczewek korekcyjnych wstawianych w
    muszlę oczną). Czy te sposoby pomogą w konkretnym przypadku pytajacego - nie
    da sie określić bez sprawdzenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 29. Data: 2010-10-04 06:07:51
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2010-10-02 19:18, Palik pisze:
    > Mam sporo lat i kiedy byłem w Waszym wieku ;} to marzeniem każdego
    > chłopaka był DRUCH.

    Czepiasz się "paniusi z cyfrówkami", więc przyjmij teraz też słowa krytyki:

    1. DRUH!

    2. http://img249.imageshack.us/img249/2379/bynajmniej.j
    pg

    --
    bans

  • 30. Data: 2010-10-04 07:31:44
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 4 Oct 2010 07:37:47 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Tak. W odróżnieniu od Ciebie unikam ostrych, kategorycznych sądów.

    To przeczytaj jeszcze raz co piszesz.
    Ot pierwszy z brzegu kategoryczny sąd:
> [...]

    > kryteriów 'dobrze ustawionej ostrości' wynik może być różny. Zresztą zarówno
    > w przypadku lustzranki 'full-frame' też, a i AF nie zawsze ostrzy 'w

    Jak sobie odpowiednio "zdefiniujesz kryteria" to wszystko będzie ostre.

    > Po pierwsze - w Twojej uwadze zabrakło stwierdzenia 'dla osoby z kłopotami
    > ze wzrokiem'

    O kolejny kategoryczny sąd. A teraz proponuję rozważyć znaczenie słowa
    _kontekst_. Dla ułatwienia zacytuje _cały_ fragment na który odpowiadałem:

[...]

    Rzeczywiscie nie ma tu ani słowa o kłopotach ze wzrokiem. Wybacz, ale nie
    będę w każdym zdaniu powtarzał do czego się odnoszę a co _jednoznacznie_
    wynika z kontekstu. "Widzenie w wizjerze" pewnie da się załatwić soczewkami
    korekcyjnymi ale od widzenia do ustawienia ostrości droga daleka.

    > - napisałeś ogólnie, że w takiej lustrzance ustawić ostroci w
    > wizjerze się nie da - co jest bzdurą.

    Nic takiego nie napisałem. Napisałem tylko, że to utopia. Oczywiście jak
    masz czas to możesz się bawić i ustawisz. Ale branie tego jako jednego z
    głównych kryteriów do zakupu jest idiotyczne. W 99% i tak ostrość będzie
    ustawiał automat.

    > Mogę to powiedzieć na podstawie
    > własnych doświadczeń - sam (mimo również pewnej wady wzroku) ustawiałem
    > wielokrotnie manualnie ostrość w wizjerze lustrzanki podobnej klasy.

    Też ustawiałem tylko co z tego. W zdecydowanej większości sytuacji i tak
    ustawienie ostrości ręcznie będzie utopią, bo po pierwsze nie ma czasu a po
    drugie g... widać.

    --
    Kojer