    From: Robert Kois <k...@h...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon sx 30 IS i co do tego ?
    Date: Tue, 5 Oct 2010 08:38:41 +0200
    Sender: k...@h...pl

    Dnia Mon, 4 Oct 2010 23:12:43 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Zależy co uznać za margines. Znane są przypadki, gdy ludzie do lustrzanek
    > cyfrowych dokupywali matówki z klinem - właśnie ze względu na manualne
    > ostzrenie. W archiwach listy też możesz znaleźć całkiem niemało wypowiedzi
    > świadczących o potrzebie ostrzenia manualnego.

    Ale ile procent według ciebie rzeczywiście tego używa nie od swięta? Bo
    twoje przykłady to nadal jest margines. Na moje oko to jest jakiś nędzny
    procent, jak nie promil, wszystkich posiadaczy aparatów z AF.

    > I z tego, że jest przyzwyczajony do ręcznego nastawiania ostrości i się
    > martwi, że ciężko mu będzie ostrzyć manualnie wyciągasz wniosek, ze
    > ostrzenie manualne nie bedzie mu potrzebne?

    Twoja logika mnie zadziwia. Dla mnie jasnym po jego wypowiedzi było, ze
    praktycznie nie ma doświadczenia z AF i tego, że będzie głównie ostrzył
    automatem sobie nie uswiadamia (nic nie pisał o specyficznych
    zastosowaniach takich jak makro).

    > Nadaje się gorzej, niż lepsze od niego wizjery. Ale - po włączeniu AF
    > możliwości kontroli GO stają się jeszcze mniejsze.

    Tylko, że to się ma nijak do tego do czego się przyczepiłeś. Mówiliśmy o
    _ostrzeniu_ a nie _kontrolowaniu_ głębi ostrości.
    Jak rozumiem po tym jak już ustawisz parametry (przysłona, czas itp.) i
    wycelujesz w punkt który ma być ostry to twój aparat gorzej ustawi ostrość
    niż ty? Moje doświadczenia mówią co innego, ale może rzeczywiście masz
    znacznie lepszy wzrok niż ja (tak miałem w rękach K100D na który się
    powoływałeś).

    --
    Kojer