  • Data: 2010-03-18 00:08:37
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: nb <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    at Wed 17 of Mar 2010 10:54, de Fresz wrote:

> [...]
    > ciemno, to kompakt leży. Jeśli będzie jasno, to przy użyszkodniku z
    > wiedzą techniczną na poziomie "wyceluj i naciśnij" oba dadzą podobne
    > rezultaty, choć w lustrze jest więcej miejsc, gdzie nieumiejętne
    > posługiwanie się może doprowadzić do "nieudanych" zdjęć - ot choćby
    > głebia ostrości, filozofia działania mnogich punktów AF itp.
    >
    > A tak na koniec - chcesz kupić to 5D - to kupuj. Jednak z tego co
    > piszesz, to na Twoim poziomie wiedzy jest to overkill i rozsądniej byś
    > zrobił kupując na początek coś tańszego (z Canonów np. 50D) oraz parę

    Błąd w rozumowaniu. Według mnie najlepiej mieć od razu aparat
    najlepszy z możliwych. Można na początku trzaskać tylko na zielonym
    programie, ale prędzej czy później dojdzie się do różnych niuansów,
    a w końcu do wykorzystania wszystkich możliwości.

    Podobna historia z lekturą dla dzieci. Zamiast debilnych bajeczek
    (bo dziecko przecież jeszcze głupie) od razu np "Kubuś Puchatek".
    Dziecko z wiekiem rozumie coraz więcej i zawsze jest to dobre.

    > Dlatego, że jeszcze przez dłuższy czas nie
    > wykorzystasz potencjału droższego body i sporą część pieniędzy wydasz
    > na coś, czego nie będziesz używał.

    Przy gorszym sprzęcie zmarnuje się ludzki potencjał, a to
    nieporównywalnie gorsze od marnowania ludzkiego potencjału.

    > Przy kupnie tańszego body i straty
    > w razie znudzenia tym hobby mniejsze i pieniądze wydane w sposób
    > bardziej racjonalny - za różnicę w cenie wyskocz lepiej na jakąś
    > szybką wycieczkę do ładnego zakątka świata i przetestuj sprzęt w
    > praktyce. Tyle IMHO.

    A myślisz, że do tej pory nie jeździł na wycieczki, i że jak kupi
    5D to przestanie jeździć? A jak będzie jeździł to automatycznie
    będzie robił kompaktem zdjęcia profi?

    --
    nb