  • Data: 2010-03-18 10:18:37
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-18 01:08:37 +0100, nb <n...@n...net> said:

    > Błąd w rozumowaniu.

    Nie, nie ma tu błędu.

    > Według mnie najlepiej mieć od razu aparat
    > najlepszy z możliwych.

    No to nie pozostaje nic innego, jak 1Ds, nie?

    > Można na początku trzaskać tylko na zielonym
    > programie, ale prędzej czy później dojdzie się do różnych niuansów,
    > a w końcu do wykorzystania wszystkich możliwości.

    Ty tu właśnie popełniasz błąd w rozumowaniu. Pierwsza, zasadnicza
    sprawa: nie wszyscy wchodzący w fotografie oddają się temu bez reszty i
    zajmują się tym hobby regularnie przez kolejne naście lat. Na początku
    jest oczywiście ekscytacja nową zabawką, pęd ku zdobywaniu wiedzy, ale
    to trwa zazwyczaj nie dłużej niż kilka miesięcy. Później zabawka
    powszednieje i ląduję w szafie, wyciągana sporadycznie przy okazji
    urlopu czy imprezki u cioci Jadzi. Tak jest u znakomitej większości.
    Sprawa druga - człowiekowi mającemu jakoś tam poukładane życie (praca,
    rodzina i 3 inne hobby) nauczenie się w pełni wykorzystywać aparat
    zajmie conajmniej kilka miesięcy, ale bardziej spodziewam się lat. Co
    więcej, różni ludzi w nieco odmienny sposób wykorzystują sprzęt (chodzi
    o te słodkie, maleńkie detale, które sprawiają że ludzie stają się
    wyznawcami kultu matki) i dojście do świadomego i dokładnego określenia
    swoich preferencji też zajmuję trochę czasu.
    Wszystko to przemawia za tym, aby owszem, kupować sprzęt dobry (nie
    jakieś tam entry-level), ale tylko do pewnego poziomu, powyżej którego
    jest to już tylko lans i snobizm, bo nie ma obiektywnych przesłanek
    zdroworozsądkowych. To tak, jakby za wszelką cenę kupować Carrerę GT do
    dojazdów do pracy - z Żoliborza na Mokotów, w godzinach szczytu.

    > Podobna historia z lekturą dla dzieci. Zamiast debilnych bajeczek
    > (bo dziecko przecież jeszcze głupie) od razu np "Kubuś Puchatek".

    To nie lepiej od razu zarzucić Britanicę? Albo chociaż Nietzschego...

    > Dziecko z wiekiem rozumie coraz więcej i zawsze jest to dobre.

    A po drodze zdąży ze dwa razy zapomnieć. I aby w pełni zrozumieć będzie
    musiało czytać jeszcze raz. Ale ważne że rodzice poczuli się spełnieni.

    > Przy gorszym sprzęcie zmarnuje się ludzki potencjał, a to
    > nieporównywalnie gorsze od marnowania ludzkiego potencjału.

    Napisz więcej jaki potencjał zmarnuje przy tańszym od 5D lustrze.

    > A myślisz, że do tej pory nie jeździł na wycieczki, i że jak kupi
    > 5D to przestanie jeździć? A jak będzie jeździł to automatycznie
    > będzie robił kompaktem zdjęcia profi?

    Ludzie których stać na drogi sprzęt często zapominają o radości
    płynącej z jego używania w ładnych okolicznościach przyrody. Taka
    obserwacja praktyczna.

    de Fresz