  • Data: 2010-03-18 10:17:43
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: Profesor Nic <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mar 17, 9:08 pm, "Darek" <s...@s...pl> wrote:

    > Wszystko na co mam ochotę, staram się kupować najtaniej.
    > W tym wypadku korpus 5DMII chcę kupić najtaniej jak się da.
    > Rozpiętość cenowa w sieci jest ogromna, od 10 000 do blisko 7000. Mówiąc o
    > kupowaniu najtaniej mam na myśli tę drugą wartość, nie pierwszą.

    Pisalem wczesniej "kup jesli Cie stac" ale chyba musze sprecyzowac.
    Jesli wydanie 7-10k na samo body nie jest dla Ciebie zadnym problemem,
    np zarabiasz tyle miesiecznie, bierz co Ci sie podoba, masz do tego
    prawo! Byloby to jednak bledem przy zalozeniu ze musisz/chcesz kupic
    jak najtaniej - wtedy rozwaz crop. Pomacaj rozne aparaty i wybierz ten
    ktory najbardziej Ci lezy. I tak za rok sprzedaz i kupisz cos
    nowszego :) Byc moze wtedy dokladniej bedziesz wiedzial czego
    potrzebujesz. To nie cyrograf - sprzet mozna kupic, a potem sprzedac,
    zmienic system, itp. Niekoniecznie z jakas wielka strata.

    Duzo wypowiedzi w tym watku jest przefiltrowanych przez rozne wykresy,
    teorie oraz prywatne ideologie, m.in. anty-FF. Ja tam do cropa nic nie
    mam, uzywalem przez lata, ale FF zwyczajnie wole (tak jak w filmie
    wole sredni format od 35mm). Rozmiar obrazka (i tego konsekwencje)
    pomaga mi robic takie zdjecia jakie chce i lubie. Argumenty za juz
    byly (nawet podawane jako przeciw): GO, detal, ISO, ergonomia. Dodam
    jeszcze wybor dobrych szkiel. Oczywiscie kazdy aparat posiada te same
    cechy, ale o roznej jakosci, kwestia tylko dostosowac ich poziom do
    wlasnych potrzeb (no i do portfela!). Nie ma co demonizowac FF, tylko
    dlatego ze sie nie uzywa (byc moze nigdy sie nie uzywalo?), albo nie
    pasuje do preferowanego rodzaju fotografii.

    Jesli cena FF nie jest dla Ciebie wada - to innych raczej sie nie
    dopatrzysz. Jesli jest - bierz cropa na ktorego Cie stac i nie
    kombinuj ;)

    P.