  • Data: 2010-03-17 18:51:10
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-17 19:38:12 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > I po co te złośliwości?

    To nie złośliwości, to fakty.

    > Pisałem chyba wyraźnie, że do tej pory lustrzanki nie miałem, więc się
    > nie znam na obiektywach.

    Skoro jak sam twierdzisz, trochę o tym wiesz, to po pierwsze te
    śmieszne cyferki w nazwach obiektywów powinny Ci dużo mówić (zwłaszcza
    że zapewne jak się już dowiedziałeś przy 5D przelicznik w stosunku do
    analogów jest 1:1), a po drugie powinieneś mieć jakie takie pojęcie do
    czego będziesz tej optyki używał oraz choćby mniejwięcej jak się to z
    owymi cyferkami wiąże. Dodatkowo sam najlepiej wiesz ile chcesz na to
    wydać. Następnym krokiem powinno być zerknięcie na stronę producenta,
    sprawdzenie co jest w ofercie oraz konfrontacja z pierwszym lepszym
    sklepem netowym aby sprawdzić ceny. Bo biorąc pod uwagę kryteria wyboru
    aparatu, takie pierdoły jak MTFy, winiety czy aberracje raczej nie będą
    Ci zaprzątały głowy, więc etap czytania rewiusów spokojnie możesz
    pominąć. Aha, zasada do zapamiętania - droższe zazwyczaj znaczy lepsze.
    Naprawdę takie trudne?

    de Fresz