  • Data: 2009-04-08 16:16:51
    Temat: Re: Canon EFS 60 macro - prośba o pomoc
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-04-08 17:41:08 +0200, "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> said:

> [...]
    > ogniskowa. Jak mogła się zmienić ogniskowa pojedynczej soczewki? Bo to tylko
    > kwestia definicji. Ogniskowa, to odległość między środkiem optycznym
    > soczewki a obrazem przy wyostrzeniu na nieskończoność. Ale dla
    > fotografującego ważniejszy jest kąt widzenia. W przypadku obiektywu 50mm
    > ustawionego na skalę 1:1 mamy taki kąt widzenia jak dla obiektywu 100mm przy
    > nieskończoności. Podobnie efektywną wartość przysłony można policzyć dzieląc
    > średnicę obiektywu przez faktyczną odległość od środka obiektywu do obrazu.

    Jesteś pewien tego wywodu?
    Bo mi się zdaje, że pokręciłeś i to mocno.
    Ogniskowa soczewki, to wartość fizyczna i się nie zmienia. Ona po
    prostu taka jest i tyle.

    > A wracając do obiektywów makro. Często zamiast zwiększać wyciąg zmniejszają
    > one ogniskową. Można to dosyć łatwo sprawdzić. Wystarczy przy skali 1:1
    > zmierzyć odległość od obiektu do matrycy i podzielić przez 4.

    Uwzględniając przy tym odległość między płaszczyznami głównymi układu
    optycznego - obrazową i przedmiotową - Które nigdy nie są w środku
    mechanicznym tego układu, jak również nigdy nie są w tym samym miejscu.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam