  • 1. Data: 2009-12-28 17:03:50
    Temat: Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS czy Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS ?
    Od: "news.neostrada.pl" <j...@o...pl>

    Proszę o poradę, ..... który optycznie lepszy ?
    Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne opinie.
    Jurek

  • 2. Data: 2009-12-28 19:54:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Dez., 18:03, "news.neostrada.pl" <j...@o...pl> wrote:
    > Prosz o porad , .....  kt ry optycznie lepszy ?
    > Pozdrawiam i dzi kuj za ewentualne opinie.
    > Jurek

    odpowiedz jest natychmiastowa.

    ten drugi to absolutnie najnizsza polka jakosciowa pod wzgledem
    wlasnosci optycznych wsrod wspolczesnych obiektywow canona. gorzej juz
    byc nie moze , Czyli ten piewszy musi byc lepszy .

  • 3. Data: 2009-12-28 20:20:43
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
> [...]

    wlasnosci optycznych wsrod wspolczesnych obiektywow canona. gorzej juz
    byc nie moze , Czyli ten piewszy musi byc lepszy .

    Serio? To ze jest nienajlepszy to wiadomo ale czy odstaje od innych szkiel o
    duzym zoomie typu 18-200 od konkurencji? Poza tym malo jest jeszcze testów
    18-135 w sieci. Na Photozone (nie wiem czy to tam widzialem zdjecia tablic
    testowych) nawet byl gorszy niz 18-200 .

  • 4. Data: 2009-12-28 20:31:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > 18-135 w sieci. Na Photozone (nie wiem czy to tam widzialem zdjecia tablic
    > testowych) nawet byl gorszy niz 18-200 .

    serio

    w sieci istnieje sporo roznego rodzaju publikacji ukazujacych wyniki
    testow obiektywow.
    mam b dobre zdanie o tych robionych na zlecenie colorfoto.de
    niestety sa one platne.
    wynik:
    18-200 60,5 pkt ( bardzo niski wynik , jeden z najnizszych wsrod
    obiektywowo wogole , ogon tabeli )
    18-135 - 82 pkt - przyzwoity srodek - blizej poczatku niz konca
    tabeli

    wyniki uzyskane z c 450d.

    a wiec serio.

    18-200 to obiektyw o najslabszych wlasnosciach optycznych chyba wsrod
    superzoomow.

  • 5. Data: 2009-12-28 20:59:59
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]

    wyniki uzyskane z c 450d.

    a wiec serio.

    18-200 to obiektyw o najslabszych wlasnosciach optycznych chyba wsrod

    -----------
    Masz jakies linki do tych testów. I sa to same wyniki punktowe czy jakies
    testy, opisy i sample? Troche mnie interesuje cos podobnego do Nikkora
    18-105 czy obiektyw uniwersalny w rozsadnej cenie i dobrej jakosci.

  • 6. Data: 2009-12-28 21:05:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wiadomoscinews:7ab6ab13-f2fc-45b7-9396-34f77920017a@

    -----------
    > Masz jakies linki do tych testów. I sa to same wyniki punktowe czy jakies
    > testy, opisy i sample? Troche mnie interesuje cos podobnego do Nikkora
    > 18-105 czy obiektyw uniwersalny w rozsadnej cenie i dobrej jakosci.

    tutaj masz w wersji skroconej i tabelarycznej dla roznych obiektywow /
    matryc

    http://www.colorfoto.de/Uebersicht/Alle-Produkte-Nik
    on-Objektive_1153508.html

    niekiedy sa zalaczone wykresy i wazne - ocena pracy AF.

    w sumie mozna sie zorientowac.

    mnie sie w praktyce sprawdzaja ich pomiary ( podobnie jak np
    optycznych ) , sadze ze jest to zrodle godne zaufania.

    jesli poklikasz w obrebie tych stron natkniesz sie na rozne
    zestawienia.

  • 7. Data: 2009-12-28 21:23:01
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    -----------
> [...]

    optycznych ) , sadze ze jest to zrodle godne zaufania.

    jesli poklikasz w obrebie tych stron natkniesz sie na rozne
    znalezlem oba obiektywy i niby 18-135 jest ciutke lepszy od 18-135 ale nie
    wiem za co te punkty sa przyznawane. Czy tylko za optyke, wykonanie, AF itp
    czy moze równiez za zakres i mozliwosci. A po niemiecku to wiem jak jest
    Canon i Objektive

  • 8. Data: 2009-12-28 22:05:38
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

> [...]
    > wiem za co te punkty sa przyznawane. Czy tylko za optyke, wykonanie, AF
    > itp czy moze równiez za zakres i mozliwosci. A po niemiecku to wiem jak
    tu masz google tlumacz, w okienko wrzuc link do strony, z niemiecki/polski i
    tlumacz - mozna sie zorientowac http://translate.google.com/?hl=pl#

  • 9. Data: 2009-12-29 07:10:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wiadomoscinews:7f175bcd-bde7-4f67-a413-ff8ea5884271@
> [...]
    > czy moze równiez za zakres i mozliwosci. A po niemiecku to wiem jak jest
    > Canon i Objektive- Zitierten Text ausblenden -

    to sa wyniki za wlasnosci optyczne.
    mierzone sa rozdzielczosc graniczna na pelnej dziurze oraz po
    przymknieciu 2 przyslony , kontrast ,winieta , dystorsja , aberacja.
    chr. dla kilku ogniskowych.
    wlasnosci sa przeliczane na punkty wg klucza dosyc dobrze osadzonego w
    praktyce.
    najlepsze obiektywy pod aps osiagaja ok 90 - 100 pkt
    pod FF 120 -140. max jest 150 pkt.

    sa dokladne wyniki podane w formie wykresow i tabel , ale odplatnie.
    to streszczenie w zupelnosci wystrcza.

    I co b wazne - jaki % maxymalnej rozdzielczosci osiagal badany
    obiektyw przy nastawie AF . To cenna informacja na temat wspolpracy z
    okreslonym korpusem.

    podaja tez bardzo ciekawa informacje - np srednia wynik danej klasy
    obiektywow i o ile % rozni sie uzyskany wynik danego obiektywu od
    sredniej, POzwala to sie zorientowac czy w danej klasie obiektywow
    ( glownie chodzi o ogniskowa ale i zblizony przedzial cenowy )
    okreslony model jest raczej lepszy czy raczej gorszy.

    aha dodam jeszcze ze nikon po niemiecku znaczy nikon. ;-)

  • 10. Data: 2009-12-29 07:11:48
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > wynik:
    > 18-200  60,5 pkt