  • Data: 2009-09-01 09:05:45
    Temat: Re: Canon 7D - juz oficjalnie
    Od: "Lol" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:h7imke$fpc$1@inews.gazeta.pl...

    > Tey, ale co to za radość, że przy nowej puszczce jak się napracujesz
    > więcej, to dostaniesz porównywalne efekty jak w starszej, czy u
    > konkurencji? Bo osobiście w jakąś szczególną lepszość "przy sprzyjających
    > warunkach" to aż tak bardzo nie wierzę. Tymbardziej, że mało komu jest to
    > do czegokolwiek potrzebne. IMHO jest to bardzo niewłaściwy kierunek
    > postępu i wcześniej czy później będzie zabawa z odszczekiwaniem (coś jak z
    > MHz Myth).

    No właśnie do końca nie wiadomo - może docelowo zapomnimy o klasycznym
    demozaikowaniu Bayera i filtrach AA, a kolorowy punkt na zdjęciu będzie
    brany np. 4 punktów matrycy (czyli mniej więcej tak, jak w SRAW2). Być może
    teraz mamy okres przejściowy - szczególnie trudny dla tych, którzy chcieliby
    mieć ładny obrazek "piksel do piksela". W 50D jest SRAW1 w 7D MRAW - jeśli
    ktoś nie może się powstrzymać przed oglądaniem pikseli (np. ja ;) a
    jednocześnie nie lubi się stresować - wystarczy załączyć te formaty ;)
    50D na ISO 100 i z bardzo ostrym obiektywem (np. nieco domkniętym ef-s 60)
    daje obraz wysokiej jakości - da się na to patrzeć nawet przy 100%. Czy taka
    ilość szczegółów jest wszystkim potrzebna, to inna rzecz... Pomijając
    futurystykę - na razie obraz z 50D (i pewnie 7D) na wysokich iso jest
    znacznie gorszy niż 5D MKII. Jeśli komuś zależy szczególnie na jakości i
    czułości, to musi sięgnąć znacznie głębiej do kieszeni...

    --
    Lol