  • Data: 2009-09-01 11:49:54
    Temat: Re: Canon 7D - juz oficjalnie
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz pisze:
    > Nie bierzesz pod uwagę jednego - w nowych wypustach, zwłaszcza Canona,
    > coraz bardziej z fajnej opcji cyfry, jaką jest możliwość obróbki, robi
    > się konieczność zastosowania umiejętnej obróbki, aby otrzymać przyzwoite
    > efekty.

    He, w sumie mnie się to podoba :)

    > Wcześniej bywało to konieczne z racji upośledzonego processingu
    > w body (kiepskie odszumianie bez możliwości regulacji, marna dynamika,
    > kiepskie AWB), dziś bardziej z racji marności tego, co wypluwają
    > matryce. Jak dla mnie oznacza to, że coś poszło nie tak w rozwoju
    > technologii. Bo znam milsze sposoby spędzania czasu, niż ślęczenie przed
    > kompem, aby cały materiał z plenerka przerobić na coś zjadliwego. Może i
    > jestem nietypowym juzerem, ze stosunkiem rawów do jpg na poziomie
    > 10-30%, ale też i ten model pstrykania nie jest aż tak rzadki (z
    > własnych obserwacji).

    W sumie brakuje, jak wspomniałem, luster dla zawodowych klepaczy. Tam
    wystarczy kilka Mpx, ale klarownych, dynamicznych z niski szumem. Tylko
    widać, mały rynek - na jednego wiedzącego, co to dynamika przypada
    dziesięciu, którzy chcą mieć więcej czegoś konkretnego (konkretnego w
    cyferkach na pudełku).

    > A tenpotencjał co Ci tak naprawdę daje, w porównaniu z puszkami 10-12
    > MPx? Aż taki skok jakości? Śmiem wątpić.

    12 przeskalowane na 6-8 dawało pewien wzrost jakości 1:1, 18 da go na
    pewno wyraźniej. Można ukryć cały śmietnik wysokiego iso lensblurem, a
    nie jakimś chamskim odszumiaczem dającym glacę i wyjdzie w końcu łagodny
    obraz z iso wyższego niż 1600 przypominający nieco slajd 400.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl