  • 31. Data: 2010-03-08 14:46:46
    Temat: Re: Canon 550D slabe filmowanie
    Od: "Piotr F." <o...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-08 15:18, Jacek Rogalewicz pisze:
    > U?ytkownik "Piotr F."<o...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Ale ja nie mowie o przycieciach, ja mowie o plynnosci ruchu :)
    > Spojrz na te przyklady:
    > http://pliki.awp.waw.pl/MVI_0189_25.avi
    > http://pliki.awp.waw.pl/MVI_0189_50.avi
    >
    > i powiedz czy dostrzegasz roznice?
    > Jesli tak, to znaczy ze byles malo wymagajacy ;)
    >
    > pzdr
    > /JR

    Dla mnie zdecydowanie na korzysc MVI_0189_50.avi.

    Pit,

  • 32. Data: 2010-03-08 15:47:36
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jacek Rogalewicz napisał(a):
> [...]
    > http://pliki.awp.waw.pl/MVI_0189_50.avi
    >
    > i powiedz czy dostrzegasz roznice?
    > Jesli tak, to znaczy ze byles malo wymagajacy ;)

    Przyzwyczaiłeś się do płynności formatu 50i popularnego np w TV PAL.
    Format 25p będzie z natury rzeczy mniej płynny. Choć będzie miał lepszą
    stopklatkę.

    --
    Mirek

  • 33. Data: 2010-03-08 15:52:57
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jacek Rogalewicz napisał(a):
> [...]
    >
    > Na pewno widzialem duzo plynniejsze nawet 23.796 niz ten 25 :)
    >
    > http://vimeo.com/7058755
    > http://vimeo.com/9608637
    >
    > Ile fps maja zatem te filmy w trakcie odtwarzania (nie mowie jaki byl
    > oryginal bo nie wiem), bo ja bym im dal 50 - a maja albo 25 albo gora 30.
    > Na tych moich, przesuniecie obiektywu - nawet powolne, w ramach
    > panoramowania, powoduje brak efektu plynnego przesuwania i to mnie martwi.
    > Gdyby inne filmy 25fps tez nie byly takie plynne, to bym pewnie nie
    > prowadzil tak zaciecie tego watku, ale ja bardzo bym chcial uzyskac

    Może to kwestia dodania jakiegoś motion blura podczas postprocesingu?

    --
    Mirek

  • 34. Data: 2010-03-08 16:05:15
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-03-08 15:14, Jacek Rogalewicz pisze:
    > (...) Ale dlaczego filmy kinowe 23.976-25 sa plynne, nawet na
    > moim 100 calowych ekranie w FullHD?

    Nie znam się jeszcze zbytnio na Video i mogę palnąć bzdurę, ale może powód leży w
    czasie
    naświetlania jednej klatki (co skutkuje stopniem jej rozmycia w ruchu) - trzeba
    byłoby zerknąć jak
    wygląda pojedyncza klatka i porównać.
    Próbka 25 istotnie skacze, bus z Twojego innego przykładu również (choć jest to mniej
    widoczne, ale
    jest).

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 35. Data: 2010-03-08 16:14:13
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> napisał w
    wiadomości news:4b95203f$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > porównać.
    > Próbka 25 istotnie skacze, bus z Twojego innego przykładu również (choć

    Probowalem od 1/30s (co powinno dac najplynniejszy ruch) do 1/500 i niewiele
    to zmienilo :(

    /JR

  • 36. Data: 2010-03-08 16:19:41
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    > Może to kwestia dodania jakiegoś motion blura podczas postprocesingu?

    Tez o tym myslalem, tylko jeszcze nie wiem czym to sie dobrze robi :)
    Na razie do montazu najlepsze dla mnie co znalazlem to Cyberlink
    PowerProducer.
    Kobyly typu Adobe Premiere odpadaja, bo bede docelowo (w podrozy) obrabial
    na netbooku Samsung N510 (Atom 280, ION, 2GB RAMu). Cyberlink chodzi na tym
    az milo, montaz i rekompresja na malenstwie smigaja lepiej niz
    przypuszczalem.

    /JR

  • 37. Data: 2010-03-08 16:23:12
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    > Przyzwyczaiłeś się do płynności formatu 50i popularnego np w TV PAL.
    > Format 25p będzie z natury rzeczy mniej płynny. Choć będzie miał lepszą
    > stopklatkę.

    Hmm TV nie ogladam juz od dawna, za to ogladam filmy - czy to na monitorze
    czy z projektora kina domowego HD.
    Na zadnym etapie nie jest uzywany przeplot, a fps nie przekracza 25. I
    ciagle wydaje mi sie to miec plynnosc, w przeciwienstwie do materialu z
    Canona...

    /JR

  • 38. Data: 2010-03-08 16:36:51
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-03-08 17:14, Jacek Rogalewicz pisze:

    > Probowalem od 1/30s (co powinno dac najplynniejszy ruch) do 1/500 i niewiele
    > to zmienilo :(

    Mi chodziło o to, że czas naświetlania jednej klatki jest sporo (ciekawe ile) krótszy
    niż czas jej
    odtwarzania, co daje wrażenie przeskakiwania ale daje też odpowiednio wysoką jakość
    na stopklatce.
    Gdyby te czasy były równe, obraz zapewne byłby płynny, ale i rozmazany podczas ruchu
    (więcej przy
    24p, mniej przy 50p), na stopklatce nie byłoby nic widać gdyby próbować ją zatrzymać
    w momencie
    odtwarzania np. koszykarskiego wsadu.
    Mnie te skaczące filmiki też wkurzają.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 39. Data: 2010-03-08 18:07:38
    Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>

    Użytkownik "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:hn0100$oej$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > QuickTimem jak i innymi playera zajedzie system, zatem materialy
    > konwertowalem do H.264 AVC, ktory to juz kazda dzisiejsza karta graficzna
    > obsluzy wspomaganiem sprzetowym (DXVA). Brak plynnosci nie jestem powodem
    > niewydajnosci komputera.
    > Dla scislosci - aliasing jest tez w materiale oryginalnym i nie jest
    > efektem konwersji.
    >
    > Jakie sa wasze spostrzezenia z tym zwiazane?
    > Czy Canon 7D w trybie 720p/50 tez tak sie zachowuje, czy moze drugi
    > procesor DIGIC IV doszlifowuje material, a w 550D nie?

    Jakość HD zobaczysz dopiero po podłączeniu aparatu kablem HDMI do telewizora
    LCD lub plazmy. Nagrałem filmiki moim 500D w 720p. Efekt na LCD po HDMI jest
    bardzo dobry. Na kompie faktycznie jest słabo.

    Pozdrawiam
    Pawik

  • 40. Data: 2010-03-08 18:30:55
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    Użytkownik "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl> napisał w wiadomości
    HD zobaczysz dopiero po podłączeniu aparatu kablem HDMI do telewizora
    > LCD lub plazmy. Nagrałem filmiki moim 500D w 720p. Efekt na LCD po HDMI
    > jest bardzo dobry. Na kompie faktycznie jest słabo.

    Uzywam na codzien projektora kina domowego FullHD z ekranem 100", jako ze
    telewizory LCD ani troche mi nie odpowiadaja jakoscia obrazu no i prawie 4
    TV 52" na scianie to jest to :)
    Jednak czy z rzutnika czy na monitorze, dla mnie skacze.

    /JR