  • Data: 2009-03-19 09:41:17
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    j...@a...at pisze:

    > mam inne doswiadczenia , z balansu bieli jestem b zadowolony , jakis
    > bledow nie obserwuje , jesli dokonzuje korekt to jest to raczej sprawa
    > gustu niz bledow pomiaru.

    No to ciekawe, bo się jeszcze taki nie urodził, co byłby zadowolony z
    awb w świetle żarówkowym.

    > czyzby ?
    > wie przed zrobieniem zdjecia , po zrobieniu dokonane sa przeliczenia.
    > Raw jest zawsze czarno-bialy

    Pierdu, pierdu...

    > nie pobiera tych danych z matrycy , a ze swiatla padajacego , jest
    > mierzona jasnosc i barwa.

    Poczytaj lepiej:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Balans_bieli

    > po bitwie wszyscy sa generalami.
    > terza kazdy wie ze wpolyw b switala jest , a nie powinno go byc.
    > tzn urzydzenie do pomiaru odleglosci wonno mierzyc odleglosc
    > rzeczywista.
    > tak jak metr stolarski , ktory lubie uzywac.
    > niezaleznie od b swaitla mierzy zawsze te sama odleglosc.
    > w sklepach budowlanych sa urzadenie mierzace odleglosc z dokladnoscia
    > do mm.
    > tutaj taka precyzja jest nieosiagalna .

    Bo nie może być z założenia. Nie istnieją idealne obiektywy, które na
    wszystkich soczewkach zagina całe widmo jednakowo. Inaczej nie byłoby
    aberracji chromatycznej.
    Tylko ten błąd jest dużo mniejszy niż jansalowe wstrząsające przeżycia i
    w praktyce do olania.

    > tez z tym roznie bywa - det kontrastu tez w niektorych przypadkach
    > zawodzi , ale to nie temat na teraz.
    > problemem jest niezwykle wolna praca i maly komfort.
    >
    > det kontrastu funkcjonuje wysmienicie w panasonikowskim G1.

    Bo (pominąwszy niedokładności mechaniczne) pracuje na maksimum zastanego
    widma, a nie na widmie wzorcowym, dla którego uczulone są czujniki af.

    > w zasadzie nigdy dotad nie spotkalem jakijkolwiek wzmianki ze nastawa
    > odleglosci moze zalezec od b. swiatla.

    No to czas pogłębić nieco naukę o nazwie ''optyka''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl