  • Data: 2010-11-12 20:43:22
    Temat: Re: CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ?
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a) Wtryski puszczają ciśnienie z rampy do przelewów nawet bez sterowania.
    >
    > b) To że puszczają świadczy o tym ze pompa CR daje ciśnienie.
    Ale czy to ciśnienie jest wystarczające do uniesienia iglic wtryskiwaczy?

    > c) To komputer z nieznanej przyczyny nie podaje sterowania na wtryski
    > (czujnik połozenie wału?).
    Jak jest przelew to podaje - tylko ciężko powiedzieć czy we właściwym
    momencie.

    > Interesuje mnie więc odpowiedź na pytanie: czy wtryski CR puszczają w
    > przelew nadmiar ciśnienia bez sterowania?
    Sprawne NIE! - pojawienie się ON na powrocie świadczy o fakcie działania
    sterowania.

    > Na rampie jest dodatkowy "boczny" zawór podpiety pod wężyk przelewowy
    > ale nic nim nie wylatuje.
    Ciśnienie w szynie jak na dane warunki pracy (rozruch) nie przekracza
    wymaganego. - co nie znaczy, że nie może być ZNACZNIE niższe...

    > Wydaje mi się że komputer nie steruje wtryskami. Gdyby je otwierał
    > *chyba* czułbym ze silnik próbuje załapać nawet przy za słabym cisnieniu
    > na rampie a tutaj nic nie czuje. Kręci i nic więcej, jak by paliwa nie
    > było.

    Czy po chwili kręcenia - 20-30s. z rury wydechowej wydobywa się biały
    obłok śmierdzący ON? - jeśli tak to paliwo jest wtryskiwane, tylko nie
    następuje jego zapłon.
    Jeśli nie to nie ma wtrysku.

    > Ma ktoś wiedzę na ten temat?
    Wszystkie wtryski padły? - mało prawdopodobne.
    przy padniętym 1 czy nawet 2 silnik próbował by zaskoczyć.

    Brak przelewu z szyny CR właśnie może świadczyć o zbyt niskim ciśnieniu
    w niej - nie wystarczającym do uniesienia iglicy i wtryśnięcia ON do
    cylindra.
    Trzeba by sprawdzić ciśnienie na szynie, oraz co podaje komputer.

    Niestety era naprawiania silników na oko i ucho minęła bezpowrotnie.

    --
    Wojciech Smagowicz