  • Data: 2010-11-13 17:14:40
    Temat: Re: CR - czy wtryskiwacze "przelewają" be sterowania ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-11-12 20:43, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
    > Ale czy to ciśnienie jest wystarczające do uniesienia iglic wtryskiwaczy?

    Zdaje się ze to ciśnienie to jedyna siła podnosząca iglicę, ale nie
    jestem biegly z budowy tych wtrysków, są w srodku mocno pokręcone. O ile
    mi wiadomo wtryskiwacz popuszcza ciśnienie w przelew nawet bez
    sterowania ale to wiedza zaszłyszana od mechanika Renault.

    > Jak jest przelew to podaje - tylko ciężko powiedzieć czy we właściwym
    > momencie.

    To jest wlasnie jeden z podejrzanych. Niestety czujnik położenia wału
    jest pod samochodem a ja jestem bez garażu że o kanale nie wspomnę.

    > Sprawne NIE! - pojawienie się ON na powrocie świadczy o fakcie działania
    > sterowania.

    Wlasnie pewny nie jestem. Pompa CR pompuje ogromne ciśnienie w listwę.
    Nie wiem kto jes "upuszcza" ale mam z boku listwy dziurkę do przelewów
    (nic nie przelewa). Być może sama pompa ma jakiś przepust przelewowy w
    przypadku przekroczenia ciśnienia. Do "przedwczoraj" przed awarią
    pompowala bez problemów na tyle mocno że załapał po pierwszym obrocie
    rozrusznika. Więc raczej jest szczelna i produkuje ciśnienie wystarczające.

    > Ciśnienie w szynie jak na dane warunki pracy (rozruch) nie przekracza
    > wymaganego. - co nie znaczy, że nie może być ZNACZNIE niższe...

    Wtedy chyba by komputer mnie o tym poinformował. Informowal kiedy miałem
    lejące wtryski. Nie mam pewnosci jednak czy przy rozruchu to jest
    kontrolowane, nie mam tez jak go odczytać ze złacza diagnostycznego, nie
    ma do tego softu.

    > Czy po chwili kręcenia - 20-30s. z rury wydechowej wydobywa się biały
    > obłok śmierdzący ON? - jeśli tak to paliwo jest wtryskiwane, tylko nie
    > następuje jego zapłon.

    Jedyne co mi przychodzi że w dieslu nie ma zapłonu to chyba to że
    wtryskuje nie kiedy trzeba ;)

    > Wszystkie wtryski padły? - mało prawdopodobne.

    Przelewy na rozruszniku wykazują prawie identyczne i niewielkie ilości
    paliwa. Jak lał mi wtryskiwacz to wylewalo mi litrami. Teraz niedużo i
    po równo.

    > Brak przelewu z szyny CR właśnie może świadczyć o zbyt niskim ciśnieniu
    > w niej - nie wystarczającym do uniesienia iglicy i wtryśnięcia ON do
    > cylindra.
    > Trzeba by sprawdzić ciśnienie na szynie, oraz co podaje komputer.

    Samochód zostanie podpęty pod komputer i liczę na to że czujnik
    wbudowany w listwę coś powie na temat ciśnienia lub o sobie.

    > Niestety era naprawiania silników na oko i ucho minęła bezpowrotnie.

    W przypadku Renault nie da się latwo naprawić nawet na domowym laptopie
    :) Chyba nastepne autko to będzie "pasat w dizlu" ;)