  • Data: 2009-09-12 07:45:11
    Temat: Re: CR-V3 akku - porada
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 11/09/2009 20:13, a...@p...pl wrote:
> [...]
    ries.html

    > dzieki za link. Rzeczywiscie nic nie maja. Dziwi mnie, czyzby nie
    > opanowali technlogii? Wiec kto jest dobry w tej kwestii na rynku? Kto

    typowe napięcie akumulatorków litowych (litowo - coś tam, dla różnych
    "cosiów") to 3.7V . To wynika z chemii. Można łączyć szeregowo w celu
    uzyskania większego napięcia, ale obniżenie napięcia tylko przez
    dodatkowo elektronikę (która zajmuje miejsce w aku). Nie każdy producent
    lubi się w to bawić. Ponadto typowa pojemność 1500mAh (3V) wcale nie
    jest lepsza od dwóch szeregowo połączonych, dobrej jakości i dobrze
    ładowanych NiMH (ponad 2000mAh). Efekt pamięciowy? Phi, już dawno go nie
    widziałem.

    Używałem przez jakiś czas litowych aku CRV3 i byłem rozczarowany.
    Znacznie lepiej sprawują się eneloopy z dobrą ładowarką.

    B.