  • 1. Data: 2009-09-11 13:21:48
    Temat: CR-V3 akku - porada
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    potrzebuje kupic akumulator Lion CR-V3 (rechergeable) - ktory zastapi
    2 x R6. Na allegro jest duzo tego, ale wszystko jakies takie malo
    znane firmy i pojemnosci czasami SUPER (nierealne).

    Mozecie cos doradzic ktory kupic? A dlaczego na rynku nie ma takich
    znanych firm np. Sanyo ??? Sanyo jako bardzo dobry producent powinien
    miec cos w swojej ofercie. Nic nie moge znalezc.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-09-11 15:17:31
    Temat: Re: CR-V3 akku - porada
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    a...@p...pl napisał(a) :
> [...]
    > 2 x R6. Na allegro jest duzo tego, ale wszystko jakies takie malo
    > znane firmy i pojemnosci czasami SUPER (nierealne).

    Zwróć uwagę, czy taki CR-V3 zmieści się w miejsce 2xR6. Widziany
    przeze mnie litowy miał przekrój poprzeczny "B", a miejsce w
    aparacie ma przekrój "8".

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 3. Data: 2009-09-11 17:37:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > 2 x R6. Na allegro jest duzo tego, ale wszystko jakies takie malo
    > znane firmy i pojemnosci czasami SUPER (nierealne).

    A po co ci CRV3 rechargeable, skoro masz świetne eneloopy???
    A może używasz Pentaksa? Ja mam Pentaksa K100D i pasują mi zarówno R6
    jak i CRV3. CRV3 mają wyższe napięcie, co może sprawiać, że silniczek AF
    będzie chodził szybciej (a na pewno szybciej z "ciężkimi" obiektywami
    jak np. Sigma 70-300 albo 17-70), ale akumulatorek CRV3 nie maiłby
    wyższego napięcia niż 2xR6, więc i nie ma za bardzo celu, żeby takie
    robić (poza urządzeniami, które nie są w stanie przyjmować zamiennie
    CRV3 i R6).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-09-11 17:42:58
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Paweł W. napisał(a) :

    > A po co ci CRV3 rechargeable, skoro masz świetne eneloopy???

    To z Enelopopodobnych wycięto już efekt pamięci? Czy też o czymś nie
    wiesz?

> [...]
    > będzie chodził szybciej (a na pewno szybciej z "ciężkimi" obiektywami
    > jak np. Sigma 70-300 albo 17-70), ale akumulatorek CRV3 nie maiłby

    Ponieważ nie mam CR-V3, to wytłumacz mi, czy na pewno akumulator
    Li-Cośtam ma niższe napięcie od baterii CR-V3? Mierzyłeś napięcia?
    Jakie to są wartości?

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 5. Data: 2009-09-11 18:11:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Sep 2009, a...@p...pl wrote:

> [...]
    > 2 x R6. Na allegro jest duzo tego, ale wszystko jakies takie malo
    > znane firmy i pojemnosci czasami SUPER (nierealne).

    Spróbuj sprawdzać u co wiarygodniejszych sprzedawców, czy gdzieś
    nie podają informacji co *zmierzyli*.
    Już kiedyś pisałem: qbok (hurt.com.pl) sprzedają również chłam, a jakże,
    ale kiedy piszą że *zmierzyli* parametry czegoś, to nie spotkałem się
    z niewiarygodnymi danymi.
    Pozwalam sobie na podanie w roli przykładu, bo (albo jak kto woli: acz)
    LiIonów nie sprzedają :D
    O wiarygodnych sprzedawcach LiIon/LiPoly nie mam informacji, ale jak
    ktoś ma to jestem zainteresowany, uprzejmie proszę na grupę!

    > A dlaczego na rynku nie ma takich
    > znanych firm np. Sanyo ???

    Firma jest.
    ;P

    > Sanyo jako bardzo dobry producent powinien
    > miec cos w swojej ofercie.

    Nie ma, nie produkują Li-Ion ani Li-Po
    Tu masz ich ofertę (z zakresu "ładowarkoakumulatorowego):
    http://www.overseas.sanyo.com/products_catalog/batte
    ries.html

    > Nic nie moge znalezc.

    Specjalnie się nie dziwię :|
    Choć, prawdę mówiąc, jakby ktoś się reklamował ze sprzedaje LiIony
    produkcji Sanyo to też bym się mało zdziwił :P (chyba wszystko co ma
    jaką taką "markę" bywa podrabiane)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-09-11 18:11:03
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 11 Sep 2009 19:37:38 +0200, "Paweł W."

    >A po co ci CRV3 rechargeable, skoro masz świetne eneloopy???

    ale ja nie napisalem,ze mam eneloopy! Chyba zgadles. Mam eneloopy i sa
    lepsze niz np. Sanyo NiMH 2700mAh - te sie szybko "samorozladowuja" a
    nawet ja sa "swieze" to i tak napiecie na nic szybciej spada niz na
    eneloopach. Co w efekcie i tak aparat szybciej krzyczy, ze ma pusty
    akku. Korzystajac z ladowarki BC-700 wyjdzie na to, ze zostalo w nim
    jeszcze jakies 700-800 mAh (po naladowaniu do typowej pojemnosci).
    Eneloopom zostanie znacznie mniej 200-300 mAh.

    >CRV3 mają wyższe napięcie.....

    3V

    >, ale akumulatorek CRV3 nie maiłby
    >wyższego napięcia niż 2xR6,

    tez ma 3 V, ale w porownaniu do 2xR6 NiMH to ma wiecej (bo tu jest
    2x1.2V a nie 2x1.5V. Chociaz widzialem gdzie CR-V3R (akumulator) co
    mial 3.7V (inna chemia w srodku).

    więc i nie ma za bardzo celu, żeby takie
    >robić (poza urządzeniami, które nie są w stanie przyjmować zamiennie
    >CRV3 i R6).

    ale chyba wlasnie CR-V3 jest zawsze "8" niz "B"

    Moje pytanie bardziej dotyczylo producenta niz to czy ja potrzebuje
    czy tez nie potrzebuje takiego akku. Szukalem w sieci i np. nie
    znalazlem nic co byloby wyprodukowane przez Sanyo, a dla mnie ten
    producent to jest TheBestof. W gre wchodza takze inni znani i pewni.
    Ale jak widze na allegro akumulatory 4000mAh to nie wiem, czy mam w to
    wierzyc. W przypadku R6 zwykle NiMH maja 2700mAh a NiMH eneloopy to
    2000mAh, bo nie wierze, ze jakis tam producent made in china (no name
    jak dla mnie) jest wstanie zrobic cos lepiej niz Sanyo a on napisal,
    ze ma 3500/3800 mAh. Wiec jakie dobre wyniki dla Lion CR-V3 (akku) to
    sa prawdziwe/realne pojemnosci a ktore to jest "radosny marketing".

    Jest taki akku Kodak Klick-8000 (ale to nie jest "8" tylko "B" i na
    3.7v i podaja w karcie katalogowej ca 1700mA - i to chyba jest realne
    - cena 24 euro - tylko kto to tak naprawde produkuje dla kodaka?

    Mnie interesuje sprawdzony w praniu akumulator CR-V3R ale jakiegos
    znanego producenta a nie niewiadomo co. Mozecie cos doradzic?

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2009-09-11 18:30:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Paweł W." napisal:
    > A po co ci CRV3 rechargeable, skoro masz świetne eneloopy???

    Napiecie. CR-V3 daje 3 V. Dwa Eneloopy daja 2,4 V.
    Te 0,6 V roznicy to w niektorych zastosowaniach
    byc albo nie byc.

    Ujmujac *najkrocej*: chodzi o uzyskanie pakietu
    bedacego substytutem dwoch AA o napieciu 1,5 V.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-09-11 19:13:21
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 11 Sep 2009 20:11:00 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Nie ma, nie produkują Li-Ion ani Li-Po
    > Tu masz ich ofertę (z zakresu "ładowarkoakumulatorowego):
    >http://www.overseas.sanyo.com/products_catalog/batt
    eries.html

    dzieki za link. Rzeczywiscie nic nie maja. Dziwi mnie, czyzby nie
    opanowali technlogii? Wiec kto jest dobry w tej kwestii na rynku? Kto
    w takim razie produkuje akumulatory lion dla canona/olympusa/nikona do
    aparatow, kamer, komorek itp.

    Bylby ktos wstanie znalezc co w kwestii akumulatora CR-V3R jest
    dostepne na japonskim rynku?

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2009-09-11 20:46:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > To z Enelopopodobnych wycięto już efekt pamięci? Czy też o czymś nie
    > wiesz?

    Efekt czego???
    O efekcie pamięci to chyba się mówiło w epoce akumulatorków kadmowych.
    Poza tym ten efekt pamięci to podobno mit oparty na tym, że elektronika
    nie ma dobrego sposobu na pomiar pozostałej energii i po prostu mierzy
    ile już zużyto mW. Jeśli wsadza się do połowy naładowane, albo w połowie
    naładowane akumulatorki zaczyna się ponownie ładować do pełna, to
    elektronika głupieje i traktuje faktyczny stan 50% jako 0%. Jednak
    aparat pracuje dalej (lub cokolwiek innego, jak np. telefon). Tyle w
    każdym razie zrozumiałem z pewnej strony o akumulatorkach (nie pamiętam
    adresu), którą tu ktoś zresztą podawał parę razy.

    > Ponieważ nie mam CR-V3, to wytłumacz mi, czy na pewno akumulator
    > Li-Cośtam ma niższe napięcie od baterii CR-V3? Mierzyłeś napięcia?
    > Jakie to są wartości?

    Moje akumulatorki pracują w zakresie 1,25V-1,4V. Baterie CRV3 mają, jak
    mi się zdaje 3V. R6 w aparatach, jeśli dobrze się orientuję - pracują
    parami, ale nie byłym tego taki pewien. W każdym razie u mnie można,
    zgodnie z instrukcją, stosować zamiennie akumulatorki R6 i CRV3, a w
    sytuacjach wyjątkowch - bat. alkaliczne (4x1,5V), na których aparat zbyt
    długo nie popracuje, ale może na nowych litowych dużo dłużej.

    Co do szybszej pracy na bateriach o wyższym napięciu, to spotkałem się z
    tym tylko raz, w teście Sigmy SD9 lub SD10. W innych przypadkach
    testujący nie zauważyli zmiany, lub nie testowali na CRV3, tylko na
    akumulatorkach R6.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-09-11 20:47:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > byc albo nie byc.
    >
    > Ujmujac *najkrocej*: chodzi o uzyskanie pakietu
    > bedacego substytutem dwoch AA o napieciu 1,5 V.

    Ale gdzie to "być, albo nie być", skoro producenci z góry wiedzą i to
    zakładają, że na co dzień zasilaniem będzie akumulatorek R6 ???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.