  • Data: 2019-02-28 15:03:07
    Temat: Re: CP/M i 64kB
    Od: d...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 27 lutego 2019 19:51:30 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Nie o możliwości chodzi tylko o przeoczoną ścieżkę w latach 70-tych.
    > Gdyby Sinclair znał ten pomysł ZX spectrum nie miało by CPU z powodu
    > redukcji kosztów ...

    E tam, żadnej redukcji by nie było, miejsce przede wszystkim kosztuje, i od razu
    większa obudowa, większe zasilanie, większe chłodzenie i tak w kółko.

    Z resztą poczytaj sobie o Datapoint 2200, który miał mieć 8008, ale intel nie zdążył
    i proc był z dyskretnych układów - i się grzał.

    IC to jest to - co choćby pokazuje procesor w radarze F-14, który wszedł do służby w
    1972.

    > A ja nabieram coraz większej ochoty na zrobienie maszyny CP/M na płytce
    > uniwersalnej :D

    To może zamiast Z80 na początek 8085 - ma wbudowany port szeregowy, w sam raz do
    podłączenia terminalu.
    Obok ATmega z 24C1024 jako SSD ;) Albo i kilka, bo 512kB "dyskietki" CP/M mógłby nie
    być w stanie obsłużyć.
    Ciekawe, ile napędów mógł obsługiwać - 26?
    Hmm, niby BDOS miał być taki sam dla każdego komputera, więc musiał mieć zaszytą
    maksymalną liczbę napędów, i pewnie marnować trochę pamięci na każdym komputerze,
    który miał mniej. Zmiana aktualnego napędu to pewnie jakieś wywołanie BIOS.