    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: CHDK w SX100 IS
    Date: Tue, 25 May 2010 19:55:03 +0200

    On 2010-05-25 18:58, mt wrote:
    > Jak tam jest w nowych CHDK to nie wiem dokładnie gdyż mojego A610
    > skradziono mi kilka lat temu, ale upierdliwości z tym nie ma specjalnie,
    > odpalasz menu CHDK, ustawiasz opcję zapisu RAW a potem po zrzuceniu na
    > dysk hurtowa konwersja do dng (ACR nie czytał cr2 wyprodukowanego przez
    > chdk, jak z tym sobie radził DPP to nie wiem).

    Trzeba będzie sprawdzić jak to wygląda, może to jest dobra opcja na tani,
    tymczasowy aparat do kieszeni. Z stabilizacją i jakimś względnym iso może
    by wystarczyło na przeczekanie zanim się pojawi lepszy wybór Evilków i
    akcesoriów do nich.
    Co do rawiarki muszę sprawdzić jak to w bibble jest, ale wiem że ma jakiś
    problem z DNG od pentaksa od jakiegoś numerka firmware.

    > Kiedyś opcji kompresji
    > plików nie było, z A610 (6 Mpx) raw zajmował jakieś 6 MB.

    No to są kompresowane całkiem znośnie. Na sztywno by to zajmowało wiele
    więcej. Oczywiście są lepsze algorytmy do tego i pewnie dałoby się z 6Mpix
    zrobić 2-8MB w zależności od motywów, ale tak i tak jest ok.
    Pytanie dodatkowe - czy aparat się blokuje na czas zapisu RAW?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564