  • Data: 2009-07-12 17:17:34
    Temat: Re: CF 300x porównywalna do HDD IDE co do szybkości?
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.07.2009 16:55, Alojzy Zakalec pisze:

    > Twój ton sugeruje, że wiesz o czymś czego ja nie wiem? Co więc
    > oznacza?

    Że gwarancja przestaje obowiązywać w momencie wyjścia
    danego elementu z produkcji lub oferty producenta.

    > Wiesz, niektórzy w ogóle uważają, że takie "produkty" jak linuks to
    > całe są jedną wielką prowizorką ;)

    A niektórzy, że Windows tak samo ;)

    > Prosiłbym o dalsze szczegóły, czy na pewno nie da się tego obejść? W
    > linuksie da się sporo...

    Wywołanie sync() *musi* skutkować zapisaniem danych na
    nośniku. Aplikacja wywołująca tę funkcję ma mieć pewność,
    że może "paść" lub wyłączyć komputer i dane się nie stracą.

    Z kolei systemy plików mogą na różne sposoby zarządzać
    pamięcią podręczną stron. Ext3 co 5 sekund zrzuca wszystkie
    dane na nośnik. Ext4 robi to dużo rzadziej (30-60 sekund)
    i w efekcie źle napisane aplikacje tracą dane w momencie
    zaniku zasilania lub zawieszenia się komputera.

    Oczywiście ext3 i ext4 honorują odwołania do sync() i ap-
    likacja ma wybór, czy zrzuca dane natychmiast sama, czy
    czeka na system plików.

    Wydłużenie okresu zrzucania wymagałoby zastosowania jakie-
    goś dwupoziomowego systemu plików działającego jak RAM-dysk
    z drugoplanowym buforem na nośniku fizycznym. Nie wiem, czy
    się tak opłaca kombinować.

    > I dlatego nie pobierają kilku Wat mocy...

    To nie jest takie istotne w sumie. Różnice nie są wielkie.

    > BTW. A co myślisz o tych Transcendach:
    > http://www.transcendusa.com/Products/ModDetail.asp?M
    odNo=177
    > powiedzmy MLC, gdyż nie będąc pewien to taki 32GB MLC wydaje się
    > rozsądnym kompromisem między ceną a pojemnością.

    Nie mam doświadczenia z konkretnymi modelami.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |