  • 61. Data: 2011-06-29 16:43:58
    Temat: Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 12:18, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Koniecznie naklej kawałek folii w miejscu gdzie będziesz stawiał antenę.

    A nie wystarczy dać kawałek czegoś na stopkę magnetyczną anteny, zamiast
    naklejania czegoś po lakierze?

    --
    MM

  • 62. Data: 2011-06-29 16:46:55
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 10:49, Axel wrote:

    > Ostatnio wreszcie mialem okazje przetestowac Triflexa (a mam go od roku :-).

    A co z nim robisz, jak jedziesz na myjnię automatyczną?

    Nie połamie się?

    --
    MM

  • 63. Data: 2011-06-29 16:50:42
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 12:25, Mikołaj Jopczyński wrote:

    > To blad. Bo antena w dziurze dziala o niebo lepiej.

    Auto mam zamiar wkrótce zmieniać, więc dziur robić nie będę. Zresztą
    jedną już mam, prawdopodobnie podstawa teleskopowej anteny GSM na tylnym
    błotniku...

    W nowym też nie będę miał zamiaru, bo też hatchback będzie i problemów z
    wyciągnięciem kabla na dach nie będzie.

    Jak stanę się fanatykiem CB lub sobie kupie TIR'a, to sobie zrobię
    dziurę albo porządną masę. Na razie - nie grozi ;)

    --
    MM

  • 64. Data: 2011-06-29 16:52:48
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 12:25, Mikołaj Jopczyński wrote:

    > To blad. Bo antena w dziurze dziala o niebo lepiej.

    Auto mam zamiar wkrótce zmieniać, więc dziur robić nie będę. Zresztą
    jedną już mam, prawdopodobnie zatkaną podstawą teleskopowej anteny GSM
    na tylnym błotniku...

    W nowym czterokółku też nie będę miał zamiaru wiercić, bo to też
    hatchback będzie i problemów z wyciągnięciem kabla na dach nie widzę
    przez tylną klapę.

  • 65. Data: 2011-06-29 16:53:33
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 14:00, Myjk wrote:

    > W jakim samochodzie będziesz to zakładał (marka/silnik)?

    XM 2.1TD z elektroniczną pompą wtryskową Lucas'a

    A co?

    --
    MM

  • 66. Data: 2011-06-29 16:54:57
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 13:18, Axel wrote:

    > Zeby lakiej, zamiast zadrapan, mial inny kolor po zdjeciu nalepki za kilka
    > lat? :-P

    Raczej kilka miesięcy max ;)

    > Zreszta - XM raczej nowy nie jest, mysle, ze wlasciciel przezyje pare rysek
    > :-)

    Podłoży się kawałek czegoś i będzie. Brandzlować ryskami się nie mam
    zamiaru ;)

    --
    MM

  • 67. Data: 2011-06-29 16:56:20
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 14:05, Myjk wrote:

    > Triflexa montujesz w istniejącą dziurę.
    > Jeśli masz antenę FM na dachu naturalnie. :P

    I po najbliższej wizycie w myjni wymieniam na nową? ;)

    Swoją drogą jak się taki Triflex do bata na 5/8 sprawuje?

    --
    MM

  • 68. Data: 2011-06-29 16:58:01
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 14:23, Artur Maśląg wrote:

    > Lepsze są foliowe siatki - więce ludzi ma ubaw.

    To wcale śmieszne nie jest. Ostanio z braku laku, podłożyłem woreczek z
    zapięciem strunowym. I żyję.

    --
    MM

  • 69. Data: 2011-06-29 17:04:26
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 16:40, Michał Baszyński wrote:

    > niewiele dłuższa. I potwierdzam, że naprawdę zacna. Nie rzucająca się w
    > oczy, skuteczność na poziomie sporo dłuzszych anten drutowych - bo to
    > helikal. Choć niektórzy narzekają, że im z tego powodu gwiżdże przy
    > wyższych prędkościach (helikale są grubsze niż zwykłe anteny). Tania
    > (ok. 100zł). I dla początkujących ważne - nie wymaga strojenia, choć dla
    > przyzwoitości wypada po zamontowaniu chociaż sprawdzić SWR.

    Z tego co widzę, to nie ma stopki magnetycznej... czyli odpada.

    A jak już w temacie - czy anteny ze stopką montażową mają przegub kulowy
    czy coś takiego, dającego możliwość montażu na pochyłej powierzchni
    (błotnik)?

    > A co do radyjka - rozejrzyj się może za jakimś używanym Presidentem na
    > początek. Ja kupiłem starego Valerego (tylko byle nie srebrnego Classica
    > made in China) za ok. 200zł i sprawdził się znakomicie, jedyną chyba
    > jego wadą są gabaryty - kawał skrzynki w porównaniu z nowszymi modelami.

    Na 90% na początek chcę kupić nowy niewybajerowany zestaw, w tym małe
    radio - do wpakowania w schowek nad radiem, zamykany klapką, jak to w
    XM'ach jest.

    --
    MM

  • 70. Data: 2011-06-29 17:41:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-29 15:34, Mikołaj Jopczyński pisze:

    > Misiu ptysiu,

    A co to za twór?

    > mialem tti, mialem presidenta harrego, mialem tez jakiegos
    > wstegowca, wiec jakis oglad mam -

    ROTFL - ogląd na co, na teorie spiskowe i jakość toru
    nadawczego w ten sposób ocenianego?

    > nie doszukuj sie 2 dna.

    Jaaa? LOL - to ja pisałem?
    <cite>
    Wycofany zostal dlatego ze:
    - byl konkurencja dla presidenta
    - byl sprowadzany z us i przerabiany przez kowali, przez co sial po
    sasiednich kanalach
    </cite>

    Gdybyś miał pojęcie o przestrajaniu, to byś wiedział, że przestrojenie
    takiego Unidena 510 to żaden problem, niestety jego wady nie wynikają
    z przestrojenia, a z jego natury.