  • 51. Data: 2011-06-29 14:06:25
    Temat: Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Jun 2011 16:27:59 +0200, Krzysiek Kielczewski

    > Dobrze zbierać to nawet na widelcu się da, gorzej z nadawaniem.
    > (Nie mówię, że triflex źle nadaje, tego nie wiem)

    Jak napisał Axel, praktycznie nie widzę różnicy pomiędzy
    poprzednią anteną -- ML 145 na placku.

    --
    Pozdor Myjk

  • 52. Data: 2011-06-29 14:10:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-29 12:24, Mikołaj Jopczyński pisze:

    > Wycofany zostal dlatego ze:
    > - byl konkurencja dla presidenta

    Taa, jasne. Teorie spiskowe mają się dobrze.

    > - byl sprowadzany z us i przerabiany przez kowali, przez co sial po
    > sasiednich kanalach

    ROTFL - jakoś innym to nie przeszkadzało.

    > Ja mam dobrze przerobionego i dziala rownie dobrze ;)

    No tak, Ty masz, to go będziesz bronił do upadłego.

  • 53. Data: 2011-06-29 14:21:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Myjk,

    > No, a potem siejesz i Tobie sieją. :P

    Nikt nic nie sieje - antena jest poprawnie zestrojona.

    > Triflexa montujesz w istniejącą dziurę.
    > Jeśli masz antenę FM na dachu naturalnie. :P

    Mam w błotniku, automagiczną. I nie chcę się jej pozbywać. A dziurawić
    dachu i męczyć się z przeciąganiem kabli nie zamierzam.

    Po raz kolejny: patrzę na problem CB czysto użytkowo - antena na
    magnes jest wystarczająca. Mandatów nie zbieram, korki omijam - czyli
    swoją rolę spełnia.

    W Opolu wrocławskiej "Pysi" słuchać nie muszę - interesuje mnie to, co
    dzieje się kilka kilometrów ode mnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 54. Data: 2011-06-29 14:23:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Koniecznie naklej kawałek folii w miejscu gdzie będziesz stawiał antenę.

    Lepsze są foliowe siatki - więce ludzi ma ubaw.

  • 55. Data: 2011-06-29 15:34:45
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-06-29 14:10, Artur Maśląg pisze:

    > No tak, Ty masz, to go będziesz bronił do upadłego.

    Misiu ptysiu, mialem tti, mialem presidenta harrego, mialem tez jakiegos
    wstegowca, wiec jakis oglad mam - nie doszukuj sie 2 dna.

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 56. Data: 2011-06-29 16:14:00
    Temat: Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message

    > Jak napisal Axel, praktycznie nie widze róznicy pomiedzy
    > poprzednia antena -- ML 145 na placku.

    Eeee, tu to troche przesadziles. Na ML-145 mialem zdecydowanie wiekszy
    zasieg. Zreszta - mam na kabelku zlaczke, zeby w razie czego podlaczyc
    dluzsza antene i roznica jest zauwazalna. Ale normalnie w trasie Triflex
    jest wystarczajacy, a wygoda automatycznego uruchamiania CB po przekreceniu
    kluczyka, bez zadnych dodatkowych operacji - nieoceniona.

    --
    Axel

  • 57. Data: 2011-06-29 16:20:01
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 11:07, Axel wrote:

    > No to proponuje Ci to:
    >
    > http://allegro.pl/cb-radio-m-tech-legend-ii-sklep-w-
    wa-i1681376581.html

    > To jest klon radia President Harry II.

    ASC widzę ma dopiero III...

    > ML-145

    O o o - fajny, długi bacik na 5/8 fali - podziękował, wezmę pod uwagę.

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 58. Data: 2011-06-29 16:33:41
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-29, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Lepsze są foliowe siatki - więce ludzi ma ubaw.

    A co jest zabawnego w kawałku przezroczystej folii samoprzylepnej?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 59. Data: 2011-06-29 16:40:40
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-06-28 11:49, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Polecam Indiane, malo popularna i chyba niedoceniana, a zacna antena. Ma
    > m.in. te zalete, ze wyglada jak zwykla samochodowa ino dluzsza, co
    > sprawia, ze zlodziejom nie rzuca sie w oczy.

    niewiele dłuższa. I potwierdzam, że naprawdę zacna. Nie rzucająca się w
    oczy, skuteczność na poziomie sporo dłuzszych anten drutowych - bo to
    helikal. Choć niektórzy narzekają, że im z tego powodu gwiżdże przy
    wyższych prędkościach (helikale są grubsze niż zwykłe anteny). Tania
    (ok. 100zł). I dla początkujących ważne - nie wymaga strojenia, choć dla
    przyzwoitości wypada po zamontowaniu chociaż sprawdzić SWR.

    A co do radyjka - rozejrzyj się może za jakimś używanym Presidentem na
    początek. Ja kupiłem starego Valerego (tylko byle nie srebrnego Classica
    made in China) za ok. 200zł i sprawdził się znakomicie, jedyną chyba
    jego wadą są gabaryty - kawał skrzynki w porównaniu z nowszymi modelami.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 60. Data: 2011-06-29 16:43:23
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-06-28 16:28, Mikołaj Jopczyński pisze:

    > Patrz na dlugosc fali, a nie na zysk/dlugosc.
    > Ja mam presidenta marylanda 5/8 - antenka bardzo dobra, ale dluga.

    Antena prętowa o określonej długości fizycznej ma określoną reaktancję X
    (no, "pewną" rolę gra też jej otoczenie). Ma też określoną przez tę długość,
    ułożenie i otoczenie charakterystykę kierunkową.
    Układ dopasowujący ("cewka") transformuje tę reaktancję X na reaktancję
    dopasowaną do zasilania czyli czystą rezystancję 50ohm, i zapewnia mozliwość
    dostarczenia do anteny i wypomieniowania, teoretycznie (idelany układ i brak
    strat) 100% znaminowej mocy nadajnika. I tyle.

    Nie ma żadnego "wydłuzania elektrycznego do 5/8" - to jest bełkot.
    W _żadnym_ sensie taki pręt nie jest anteną 5/8L. Układ dopasowujący, w szczególności
    cewka, nie zmienia w ogóle charakterystyki promieniowania anteny, a uzyskanie
    dopasowania impedancyjnego, to cecha każdej zestrojonej anteny.