  • Data: 2018-05-24 21:47:35
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-24 o 10:07, Myjk pisze:

    > No i dobrze, bo nie ma sensu jej kupować. Jesli bateria w Leafie ma 24kWh
    > to przy jednej fazie z mocą 3kW (tak u mnie maksymalnie leciało z ładowarki
    > w I-MiEV) pełne naładowanie to w porywach 8h. Czyli 6-8h w pracy,

    W pracy ładowanie od zera do 100% odbywało się w 45 minut.

    > plus
    > 8-12h w domu (sama 2T w nocy od 22 do 6 to 8h). Nadal nie wiem gdzie miałeś
    > problem aby sprostać zapotrzebowaniu. Jeśli to był model z mocniejszym aku,

    raczej nie. Nie wiem.

    > tj. 30kWh to też nie powinno być problemu z naładowaniem i przejechaniem
    > dziennie tych 100km w trzaskające mrozy.

    Tak jak powiedziałem - w 3 osoby jeżdżąc w korkach z ogrzewaniem, zasięg
    spadał skrajnie do 47km.

    > Jaka była pojemność akumulatora, literalnie, podpinałeś watomierz i
    > mierzyłeś to? Ile wchodziło do aku? Jaką maksymalną moc pokazywał watomierz
    > w trakcie ładowania?

    Nigdy niczego nie mierzyłem. Podłączałem i jeździłem.

    > Ale za to w drodze powrotnej miałeś z góry, to się powinien ładować. :P

    Nie, praktycznie nic się nie ładowało stojąc z górki lub jadąc w
    porywach 20km/h. Zresztą nigdy nie jest tak, że jadąc pod górę i potem z
    górki przejedzie się dalej niż tą samą drogę po płaskim.

    > Gównianym MiEVem przejeżdżałem z ogrzewaniem przy -10sC, a z połową
    > pojemności aku, tj. 8kWh 25km, a Ty w Leafie miałeś ze 24kWh (ponoć pełne)
    > i niewiele więcej zasięgu.

    Jak to niewiele więcej? Napisałem, że 60km raczej dawałoby się
    przejechać zimą (nie ryzykowałem), a latem (w sensie - bez ogrzewania)
    nawet 120km w idealnych warunkach (80km/h bez przystanków).

    > Wychodzi na to, że Leaf zużywa blisko prawie 2x
    > więcej energii niż TESLA, która pożera z ogrzewaniem średnio ~30kWh/100km
    > podobnie taki wielki kloc jak Outlander PHEV.

    Nie mam porównania więc nie wiem jaki jest realny zasięg rocznej Tesli
    względem nowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek