eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBraknie prądu:(Re: Braknie prądu:(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Braknie prądu:(
    Date: Thu, 24 May 2018 21:47:35 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 50
    Message-ID: <pe74sp$7v9$1@node2.news.atman.pl>
    References: <pds6b7$4np$1@node2.news.atman.pl> <pdsa4q$9jh$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@4...com>
    <pdvphc$ods$1@node1.news.atman.pl> <pe04vk$m9l$3@node2.news.atman.pl>
    <pe07qc$5ph$1@node1.news.atman.pl> <pe0pt1$mmh$2@node1.news.atman.pl>
    <pe15vh$3m9$1@node1.news.atman.pl> <pe27fd$4ej$1@node1.news.atman.pl>
    <2qwx3gzb6lr4$.dlg@myjk.org> <pe4p3o$lhn$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1527191257 8169 89.69.207.111 (24 May 2018 19:47:37 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 24 May 2018 19:47:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2632060
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-05-24 o 10:07, Myjk pisze:

    > No i dobrze, bo nie ma sensu jej kupować. Jesli bateria w Leafie ma 24kWh
    > to przy jednej fazie z mocą 3kW (tak u mnie maksymalnie leciało z ładowarki
    > w I-MiEV) pełne naładowanie to w porywach 8h. Czyli 6-8h w pracy,

    W pracy ładowanie od zera do 100% odbywało się w 45 minut.

    > plus
    > 8-12h w domu (sama 2T w nocy od 22 do 6 to 8h). Nadal nie wiem gdzie miałeś
    > problem aby sprostać zapotrzebowaniu. Jeśli to był model z mocniejszym aku,

    raczej nie. Nie wiem.

    > tj. 30kWh to też nie powinno być problemu z naładowaniem i przejechaniem
    > dziennie tych 100km w trzaskające mrozy.

    Tak jak powiedziałem - w 3 osoby jeżdżąc w korkach z ogrzewaniem, zasięg
    spadał skrajnie do 47km.

    > Jaka była pojemność akumulatora, literalnie, podpinałeś watomierz i
    > mierzyłeś to? Ile wchodziło do aku? Jaką maksymalną moc pokazywał watomierz
    > w trakcie ładowania?

    Nigdy niczego nie mierzyłem. Podłączałem i jeździłem.

    > Ale za to w drodze powrotnej miałeś z góry, to się powinien ładować. :P

    Nie, praktycznie nic się nie ładowało stojąc z górki lub jadąc w
    porywach 20km/h. Zresztą nigdy nie jest tak, że jadąc pod górę i potem z
    górki przejedzie się dalej niż tą samą drogę po płaskim.

    > Gównianym MiEVem przejeżdżałem z ogrzewaniem przy -10sC, a z połową
    > pojemności aku, tj. 8kWh 25km, a Ty w Leafie miałeś ze 24kWh (ponoć pełne)
    > i niewiele więcej zasięgu.

    Jak to niewiele więcej? Napisałem, że 60km raczej dawałoby się
    przejechać zimą (nie ryzykowałem), a latem (w sensie - bez ogrzewania)
    nawet 120km w idealnych warunkach (80km/h bez przystanków).

    > Wychodzi na to, że Leaf zużywa blisko prawie 2x
    > więcej energii niż TESLA, która pożera z ogrzewaniem średnio ~30kWh/100km
    > podobnie taki wielki kloc jak Outlander PHEV.

    Nie mam porównania więc nie wiem jaki jest realny zasięg rocznej Tesli
    względem nowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: