-
Data: 2018-05-25 21:33:02
Temat: Re: Braknie prądu:(
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
> To że go zagłusza powietrze/koła, nie znaczy że go nie ma.
U mnie konkretnie koła. Powietrze to przy 180+.
> Jest i męczy.
Co Ty opowiadasz? Przecież ja nie siedzę w komorze silnika ze
stetoskopem lecz w kabinie. Jeśli opony są głośniejsze od silnika, to
znaczy, że to one "męczą" a nie silnik. A ponieważ Leaf jest fatalnie
wytłumiony to opony słychać w nim jak w terenówce jadącej po
autostradzie. Pewnie o opływowość też nikt nie zadbał więc 120km/h+ daje
spory hałas powietrza.
> Dlatego na postoju posłuchaj auta bez włączonego silnika, potem załącz
> silnik na jałowo, a następnie rzuć obroty do podróżnej, powiedzmy tych 2000
> (żeby nie zamulać DPFa) :P i porównuj. Hałas jest IMHO bardzo duży, do tego
> wibracje.
Znów się nie zgadzam. Hałas jest nikły przy 2000 i zerowe wibracje. Przy
850 obr są wibracje. Od 1000 z kawałkiem zanikają. Zresztą co to za test
skoro wibracje od jezdni są dużo większe? Nie kupuję auta by hałasować i
wibrować nim na postoju. Jeżdżę po ulicach i tam zbieram realne
obserwacje. W Leafie niemiłosiernie trzęsło i hałasowało na
nierównościach, nawet drobnych. Nie było odczucia, że auto "płynie".
Jasne, przy prędkościach rzędu 30-40km/h jest super. Ale z takimi nie
jeżdżę zbyt często. Albo wlekę się 1km/h w miejskich korkach albo
140km/h+ na drogach szybkiego ruchu.
Skoro o hałasie mowa: w latach 2000 miałem V6 benzynową (też Merc, model
124) i tam nie było w ogóle żadnych wibracji. Na postoju absolutna
cisza. Zanim się nie przyzwyczaiłem to zdarzało mi się próbować
uruchamiać pracujący silnik. Długopis postawiony na silniku pracującym
na jałowych obrotach stał w pionie jak na blacie biurka. A było to dawno
temu już więc stara technologia. Więc dało się w spalinowych silnikach
zapewnić wysoki komfort nawet w prehistorii motoryzacyjnej.
Z takimi doświadczeniami Leaf mnie mocno rozczarował. Zapewne Tesla
dałaby mi inne odczucia, choć jej wykończenie wnętrza jest na poziomie
klasy nisko-średniej a kosztuje bajońskie pieniądze. Nie jestem
przekonany czy byłbym zadowolony od strony akustycznej. Ale nie mówię nie...
Moim zdaniem elektryki to jedyna sensowna opcja rozwoju ale to jeszcze
nie te technologie i ceny. Także jeszcze nie ten wpływ na środowisko.
Istnieją bania, być może tendencyjne, które mówią o tym, że korzyść
ekologiczna z elektryka zachodzi dopiero po 8 latach eksploatacji.
> Zgadzam się że lepsze to niż wycie benzyny wolnossącej, ale nadal jest to
> hałas spory w porównaniu do bezgłośnego elektryka.
Ja takiego nie znam. Teslą nie jechałem - jak wspomniałem. Ale Leafa
nazwałbym relatywnie hałaśliwym autem przy prędkościach 80km/h+.
> Ja porównywałem Mazdę 6 (która ma całkiem kulturalnie pracujacego diesla)
> segment D z I-MiEVem segment (miuns)A i twierdzę że w taczce było ciszej do
> 100km/h, czyli znacznie ponad prędkość która jest potrzebna do miasta
Na mieście świat się nie kończy. A dla mnie 60-70% dróg to nie jest miasto.
Po drugie: jeśli chcesz porównywać hałas elektryka i spalinowego, to
nigdy nie rzucaj ogólnikami bo można się przejechać. Ciche diesle
istnieją. A co do Mazdy - hmmm... nie będę dyskutował lecz chyba nigdy
nie jechałem cichą taksówką, gdzie dominuje segment Mazdy 6. Owszem, nie
poruszałem się po Wa-wie, gdzie kasa lepsza więc i auta również. Moje
odczucia zwykle były takie iż jadę "maszyną".
>> 3 minuty dłużej ... u mnie to by ze 30 minut się uzbierało pewnie.
>
> Na 30-60km dodatkowo stojąc w korku? Raczej nie.
Już o tym była dyskusja w kontekście nawigacji, w której prosiłem o
doradzenie takiej, która potrafi korki omijać. A było to po kolejnym
dniu kiedy to 500-metrowy fragment drogi z pracy do domu pokonałem w 20
minut. Więc dla mnie korek oznacza coś innego niż piszesz.
>> Aż tyle przy tak małym silniku ??? :-O
>
> Może właśnie dlatego że takim słabym silniku,
> wielkiej budzie, z boksem na dachu.
Tak, to może mieć sens. Mam podobne spostrzeżenia. Nierzadko słabe
silniki palą dużo dużo dużo więcej niż te o dużych pojemnościach i
mocach. Jakiejś reguły jednak nie dopatrzyłem się bo np. jeździłem
dieslem Nissanem Micrą i ona paliła ok 5-6l. Wiem, że mała waga więc
może to było to. Ale jeździłem też Passatem, 180-konną benzyną ... i tu
nawet 18l/100 jeżdżąc śmiało, ale bez ADHD. Tyle samo konny stary Merc
124, V6 3l benzyna palił ok 9-10l a przy 200+ - do 13l. Nie wiem jak to
do końca jest zatem.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 25.05.18 21:41 Marek S
- 26.05.18 09:16 kk
- 26.05.18 13:08 J.F.
- 26.05.18 14:53 Myjk
- 26.05.18 18:53 Marek S
- 26.05.18 19:14 Marek S
- 27.05.18 10:44 kk
- 27.05.18 11:54 Myjk
- 27.05.18 16:10 Marek S
- 27.05.18 16:27 Shrek
- 27.05.18 23:49 Marek S
- 28.05.18 06:39 Shrek
- 28.05.18 08:18 Myjk
- 28.05.18 09:04 s...@g...com
- 28.05.18 13:20 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst