  • 31. Data: 2019-03-05 14:06:05
    Temat: Re: Brak miejsca w dowodzie rejestracyjnym...
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-03-01 o 12:48, Kris pisze:

    > Tonie rozumiem po kiego klepiesz w klawiaturę zamiast jechać robić przegląd i
    później jechać wymienić DR

    Że też na to sam nie wpadłem.

  • 32. Data: 2019-03-07 10:44:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-24 o 21:10, kk pisze:

    > Dobra, ale ... załóżmy, że ten dowód mi się jednak nie kończy. To ...
    > chyba nie muszę jeździć z karteczką i dowodem. Skoro nie muszę to ...
    > czym dokładnie różni się sytuacja gdy mi się kończy, że muszę? :-)

    Nie musisz wozić ze sobą dowodu, ale to nie znaczy, że możesz w ogóle
    nie mieć dowodu rejestracyjnego i np. użyć go na podpałkę. W razie
    potrzeby musisz dowód mieć, choćby w domu i móc go okazać. Karteczka z
    zaświadczeniem o badaniu jest ważna 30 dni. W tym czasie powinieneś
    wymienić dowód. Jeżeli chciałbyś wymienić dowód po upływie 30 dni od
    wydania karteczki, to WK nie uzna badania i wracasz do SKP na badanie.
    Takie są przepisy. Jaka jest praktyka, to wielu ci powie, że jeżdżą z
    karteczkami latami i nic. Ja też miałem kiedyś zapełniony DR i co roku
    nową karteczkę. Aż się któregoś razu przekonałem, że karteczka utraciła
    ważność i w sumie nie opłaciło mi się to.

  • 33. Data: 2019-03-07 14:40:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 10:44:02 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
    > Jeżeli chciałbyś wymienić dowód po upływie 30 dni od
    > wydania karteczki, to WK nie uzna badania i wracasz do SKP na badanie.

    Bzdura

    > Takie są przepisy.

    Podlinkuj te przepisy

  • 34. Data: 2019-03-07 14:44:16
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > wymienić dowód. Jeżeli chciałbyś wymienić dowód po upływie 30 dni od
    > wydania karteczki, to WK nie uzna badania i wracasz do SKP na badanie.

    http://isp.policja.pl/isp/aktualnosci/2479,Gdy-brak-
    miejsca-na-wpis-w-dowodzie-rejestracyjnym.html

  • 35. Data: 2019-03-07 15:17:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-07 o 14:44, Kris pisze:

    > http://isp.policja.pl/isp/aktualnosci/2479,Gdy-brak-
    miejsca-na-wpis-w-dowodzie-rejestracyjnym.html

    Otóż to
    "Reasumując powyższe należy stwierdzić, iż gdy właściciel w ciągu 1
    miesiąca nie zgłosi właściwemu staroście zmiany stanu faktycznego
    odnoszącego się do ,,daty" kolejnego badania technicznego, istnieje
    podstawa do zatrzymania dowodu rejestracyjnego przez policjanta, lecz
    nie w związku z brakiem badań technicznych, a w związku z faktem, że
    dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu."

    W takiej sytuacji mając zatrzymany dowód, aby go odzyskać będzie
    konieczne udanie się znów do SKP na badanie techniczne, gdyż WK nie wyda
    nowego dowodu, jeżeli upłynęło ponad 30 dni od daty badania "na karteczce".

  • 36. Data: 2019-03-07 16:02:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 15:17:40 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > nowego dowodu, jeżeli upłynęło ponad 30 dni od daty badania "na karteczce".

    Badanie techniczne jest ważne rok od jego wykonania i wydział komunikacji wpisze
    stosowne daty w nowy dowód rejestracyjny
    Z rok temu mieliśmy tu podobną dyskusje i wtedy dzwoniłem do wydziału komunikacji i
    pytałem- kobieta powiedziała że wpisze taką datę jak było faktycznie badanie robione.
    To tak samo jak z obowiązkiem zgłoszenia sprzedaży auta- masz na to niby 30dni ale mi
    się zdarzyło zgłosić w wydziale komunikacji sprzedaż auta po kilkunastu latach i
    żadnych problemów nie było.
    A ostatnio jak skorzystałem z usługi
    https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/moj-pojaz
    to się okazało że mam na siebie zarejestrowane jeszcze FSO-warszawa 125p z 1986roku
    który sprzedałem pod koniec lat 90tych. Ja nie zgłosiłem sprzedaży kupujący nie
    przerejestrował na siebie i tak wisi

  • 37. Data: 2019-03-07 18:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > konieczne udanie się znów do SKP na badanie techniczne, gdyż WK nie
    > wyda nowego dowodu, jeżeli upłynęło ponad 30 dni od daty badania "na

    To wszystko prawda, tylko skąd policja miałaby to wiedziec, jak nie
    dostana dowodu rejestracyjnego do reki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 38. Data: 2019-03-07 19:25:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-07 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > To wszystko prawda, tylko skąd policja miałaby to wiedziec, jak nie
    > dostana dowodu rejestracyjnego do reki?

    Nie wiem. Zgaduję, że dlatego zlikwidowano obowiązek wożenia DR, że w
    2019 roku Policja na drodze ma dostęp do baz danych, w których lepiej
    sprawdza dane pojazdu, niż czytając papierowy DR. Jak już wcześniej
    wspomniano "zabranie DR" jest obecnie stanem logicznym w bazie danych, a
    nie polega na fizycznym odebraniu papierka.

  • 39. Data: 2019-03-07 19:26:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-07 o 16:02, Kris pisze:

> [...]
    pytałem- kobieta powiedziała że wpisze taką datę jak było faktycznie badanie robione.

    Powiedzieć mogła, że jest chińską cesarzową i też byś uwierzył.

    Nie tak samo.

  • 40. Data: 2019-03-07 20:52:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 19:25, Poldek pisze:

> [...]
    > wspomniano "zabranie DR" jest obecnie stanem logicznym w bazie danych, a
    > nie polega na fizycznym odebraniu papierka.

    Bzdura. W zeszłym tygodniu mnie zatrzymali...i nie mieli nic o badaniu
    technicznym w kompie ani ubezpieczeniu. Miałem papiery ze sobą i się
    wyjaśniło. Gdybym nie miał papierów, policjant ma obowiązek wykonać
    procedurę czyli zgłosić zatrzymanie dowodu i powiadomić FG, przynajmniej
    tak mi powiedział. Nie wiem jak by się to skończyło, gdybym nie posiadał
    papierów.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>