-
Data: 2017-11-26 14:14:26
Temat: Re: Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta?
Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Sebastian Biały wrote:
> On 11/26/2017 7:20 AM, Twardy wrote:
>>> Skąd parafina wie jaki wysoki jest stan paliwa?
>> Gdy paliwa w baku jest mniej, to w zbiorniku, szczególnie zimą,
>> dochodzi do tak zwanej kondensacji. W efekcie, na ściankach
>> zbiornika może pojawić się wilgoć. - Jeżeli wystąpi woda
>
> No ale miała być parafina :D
"Jak zatem ustrzec się przed zamarznięciem paliwa, gdy temperatura otoczenia
spada poniżej -20 stopni? Kilka rad udziela Maciej Mikuła, ekspert branży
paliwowej.
1. Warto zatankować do baku co najmniej 50 proc. paliwa o wzmocnionej
mrozoodporności - takie właściwości mają na ogół oleje napędowe premium
(Orlen Verva, Lotos Dynamic, Shell V-power, Statoil Diesel Glod, BP
Ultimate). Temperatura zablokowania zimnego filtra CFPP w tych paliwach na
ogół oscyluje między -32 do -40 stop C i w zimie znacząco poprawia ochronę
przed krystalizowaniem się parafiny w paliwie.
2. Pomimo wysokich cen paliw polecam napełnienie baku do pełna i
utrzymywanie w miarę możliwości wysokich stanów paliwa w zbiorniku.
Ogranicza to parowanie a następnie skraplanie się pary wodnej na ściankach
zbiornika. Ściekająca ze ścianek zbiornika woda może w dłuższym okresie
czasu doprowadzić do sytuacji, kiedy olej napędowy znajdujący się w baku nie
będzie spełniał wymogów norm jakościowych dla tego paliwa. Myślę, że nie
trzeba nikomu tłumaczyć, że woda w paliwie nie jest pożądaną cieczą.
3. Warto kupić samemu depresator, który może pomóc obniżyć temperaturę
blokady zimnego filtra CFPP o kilka stopni Celsjusza. Podchodzę do
depresatorów z dystansem z uwagi na ich ograniczoną skuteczność. Na rynku
jest ich szeroka oferta np.: Diesel Protector, Skydd Black Barrow czy STP.
4. Zalecam też regularnie wymieniać filtry paliwa, które z uwagi na dość
wysoką temperaturę mętnienia CP oleju napędowego sprzedawanego w Polsce mogą
zacząć zapychać się kryształkami parafiny, jeśli paliwo "zmętniało" ale
nadal jest jednorodną cieczą.
5. Jako ostatnią podaję metodę wykorzystywaną przez część właścicieli firm
transportowych i jednocześnie niezalecana przez producentów nowoczesnych
silników Diesla: dodanie 3-5% benzyny bezołowiowej do zbiornika z olejem
napędowy. Nie jest to zalecane do nowoczesnych silników wysokoprężnych, choć
takie wskazania można znaleźć w instrukcjach obsługi samochodów starszych
generacji podczas zimowego użytkowania pojazdu.
Czy dodawać benzynę do oleju napędowego to pozostawiam wyłącznie Waszej
ocenie i pomimo sprawdzenia tego sposobu przez firmy transportowe nie
zachęcam do tego rozwiązania ale z uwagi powszechność stosowania tej metody
nie sposób było o niej nie wspomnieć.
Wszystkie metody zapobiegające wytrącaniu się parafiny z oleju napędowego
nie doprowadzą do rozpuszczenia się parafiny, która już wytrąciła się w baku
lub układzie paliwowym. Jeżeli mróz unieruchomi silnik wysokoprężny na
drodze to pozostaje odholować pojazd do ciepłego pomieszczenia i starać się
dogrzewać okolice przewodów paliwowych, wymienić filtr paliwa i czekać aż
dodatnia temperatura doprowadzi do rozpuszczenia parafiny w paliwie. Jeśli
coś podobnego stanie się pod domem, warto znaleźć jakieś ciepłe miejsce i
przewieźć tam auto lub poczekać... na cieplejsze dni."
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,11111277,Co_robic__by_
olej_napedowy_nie_zamarzl.html
ozdrawiam,
Następne wpisy z tego wątku
- 27.11.17 16:49 Marek
- 27.11.17 17:07 J.F.
- 27.11.17 17:11 J.F.
- 27.11.17 20:38 Sebastian Biały
- 27.11.17 20:52 J.F.
- 27.11.17 23:11 T.
- 27.11.17 23:15 T.
- 28.11.17 08:29 Marek
- 28.11.17 08:39 Marek
- 28.11.17 11:41 s...@g...com
- 28.11.17 18:36 J.F.
- 28.11.17 20:54 Axel
- 29.11.17 08:20 p...@g...com
- 29.11.17 11:46 J.F.
- 29.11.17 13:56 p...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody