-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Twardy" <x...@x...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5a1992e5$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
<ovcrpo$v5h$2@node2.news.atman.pl>
<5a1a5d1e$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
<ove1rh$1l5$2@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <ove1rh$1l5$2@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta?
Date: Sun, 26 Nov 2017 14:14:26 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.1.7601.23651
Lines: 64
Message-ID: <5a1abe32$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.160.60
X-Trace: 1511702067 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 643 83.22.160.60:53167
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4531
X-Received-Body-CRC: 2152838290
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619751
[ ukryj nagłówki ]Sebastian Biały wrote:
> On 11/26/2017 7:20 AM, Twardy wrote:
>>> Skąd parafina wie jaki wysoki jest stan paliwa?
>> Gdy paliwa w baku jest mniej, to w zbiorniku, szczególnie zimą,
>> dochodzi do tak zwanej kondensacji. W efekcie, na ściankach
>> zbiornika może pojawić się wilgoć. - Jeżeli wystąpi woda
>
> No ale miała być parafina :D
"Jak zatem ustrzec się przed zamarznięciem paliwa, gdy temperatura otoczenia
spada poniżej -20 stopni? Kilka rad udziela Maciej Mikuła, ekspert branży
paliwowej.
1. Warto zatankować do baku co najmniej 50 proc. paliwa o wzmocnionej
mrozoodporności - takie właściwości mają na ogół oleje napędowe premium
(Orlen Verva, Lotos Dynamic, Shell V-power, Statoil Diesel Glod, BP
Ultimate). Temperatura zablokowania zimnego filtra CFPP w tych paliwach na
ogół oscyluje między -32 do -40 stop C i w zimie znacząco poprawia ochronę
przed krystalizowaniem się parafiny w paliwie.
2. Pomimo wysokich cen paliw polecam napełnienie baku do pełna i
utrzymywanie w miarę możliwości wysokich stanów paliwa w zbiorniku.
Ogranicza to parowanie a następnie skraplanie się pary wodnej na ściankach
zbiornika. Ściekająca ze ścianek zbiornika woda może w dłuższym okresie
czasu doprowadzić do sytuacji, kiedy olej napędowy znajdujący się w baku nie
będzie spełniał wymogów norm jakościowych dla tego paliwa. Myślę, że nie
trzeba nikomu tłumaczyć, że woda w paliwie nie jest pożądaną cieczą.
3. Warto kupić samemu depresator, który może pomóc obniżyć temperaturę
blokady zimnego filtra CFPP o kilka stopni Celsjusza. Podchodzę do
depresatorów z dystansem z uwagi na ich ograniczoną skuteczność. Na rynku
jest ich szeroka oferta np.: Diesel Protector, Skydd Black Barrow czy STP.
4. Zalecam też regularnie wymieniać filtry paliwa, które z uwagi na dość
wysoką temperaturę mętnienia CP oleju napędowego sprzedawanego w Polsce mogą
zacząć zapychać się kryształkami parafiny, jeśli paliwo "zmętniało" ale
nadal jest jednorodną cieczą.
5. Jako ostatnią podaję metodę wykorzystywaną przez część właścicieli firm
transportowych i jednocześnie niezalecana przez producentów nowoczesnych
silników Diesla: dodanie 3-5% benzyny bezołowiowej do zbiornika z olejem
napędowy. Nie jest to zalecane do nowoczesnych silników wysokoprężnych, choć
takie wskazania można znaleźć w instrukcjach obsługi samochodów starszych
generacji podczas zimowego użytkowania pojazdu.
Czy dodawać benzynę do oleju napędowego to pozostawiam wyłącznie Waszej
ocenie i pomimo sprawdzenia tego sposobu przez firmy transportowe nie
zachęcam do tego rozwiązania ale z uwagi powszechność stosowania tej metody
nie sposób było o niej nie wspomnieć.
Wszystkie metody zapobiegające wytrącaniu się parafiny z oleju napędowego
nie doprowadzą do rozpuszczenia się parafiny, która już wytrąciła się w baku
lub układzie paliwowym. Jeżeli mróz unieruchomi silnik wysokoprężny na
drodze to pozostaje odholować pojazd do ciepłego pomieszczenia i starać się
dogrzewać okolice przewodów paliwowych, wymienić filtr paliwa i czekać aż
dodatnia temperatura doprowadzi do rozpuszczenia parafiny w paliwie. Jeśli
coś podobnego stanie się pod domem, warto znaleźć jakieś ciepłe miejsce i
przewieźć tam auto lub poczekać... na cieplejsze dni."
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,11111277,Co_robic__by_
olej_napedowy_nie_zamarzl.html
ozdrawiam,
Następne wpisy z tego wątku
- 27.11.17 16:49 Marek
- 27.11.17 17:07 J.F.
- 27.11.17 17:11 J.F.
- 27.11.17 20:38 Sebastian Biały
- 27.11.17 20:52 J.F.
- 27.11.17 23:11 T.
- 27.11.17 23:15 T.
- 28.11.17 08:29 Marek
- 28.11.17 08:39 Marek
- 28.11.17 11:41 s...@g...com
- 28.11.17 18:36 J.F.
- 28.11.17 20:54 Axel
- 29.11.17 08:20 p...@g...com
- 29.11.17 11:46 J.F.
- 29.11.17 13:56 p...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!