-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder3.xlned.com!newsreader4.net
cologne.de!news.netcologne.de!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfe
ed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!new
s.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 03 Aug 2014 01:14:01 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Bieżnik ok 4 mm
References: <53da426b$0$2245$65785112@news.neostrada.pl>
<lrdkdn$cg$1@node1.news.atman.pl>
<53da8200$0$2242$65785112@news.neostrada.pl>
<lre0a9$cjk$1@node1.news.atman.pl>
<53daa36b$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
<lrg039$bnj$1@node1.news.atman.pl>
<53db8ab6$0$2234$65785112@news.neostrada.pl>
<53dc26bb$0$2238$65785112@news.neostrada.pl>
<1fobug5smqwri$.7ekulodldowj.dlg@40tude.net>
In-Reply-To: <1fobug5smqwri$.7ekulodldowj.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 43
Message-ID: <53dd70bc$0$2361$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.168.73
X-Trace: 1407021247 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2361 83.11.168.73:57143
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2540668
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-08-02 09:30, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 02 Aug 2014 01:46:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
>>> Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P
>>
>> Sporo zależy od konstrukcji opony.
>> http://www.oponeo.pl/Temp/yokohama-a-drive-aa01-1402
-t-f-l600-sk3.png
>> Yokohama A drive ma dość zamknięty bieżnik - jak mniej bieżnika, to
>> mocno zmniejsza się ilość wody która pomieści się w wewnętrznych
>> rowkach, a nadmiar nie bardzo ma którędy uciekać.
>
> Dlatego tez przepis brzmi "do wysokosci znacznika, nie mniej niz
> 1.6mm". Sprawdzic znacznik.
>
> Tak prawde mowiac ... ci, ktorzy te 1.6 ustalali, zapewne nie widzieli
> naszych drog i ich kolein :-)
Albo widzieli obowiązujące na nich ograniczenia prędkości ;)
Bo tak do 100km/h zupełnie daje radę taki bieżnik:
http://www.fazi4x4.pl/images/assortment_products/s2/
fn-slick.jpg
>> Za to bardziej zwarte boki opony mają większą powierzchnię przylegania i
>> dają lepsze osiągi jak jest sucho, albo jak woda mieści się w rowkach opony.
>>
>> http://shinaleto.ru/wp-content/uploads/2013/02/uniro
yal-rainsport-2.jpg
>> A np. Uniroyal Rainsport ma bieżnik otwarty gdzie woda ma dużo dróg
>> ucieczki spod opony i opony o takiej konstrukcji dają radę na mokrym tak
>> długo jak nie są kompletnie łyse. Za to słaby bieżnik nie daje rady na
>> ostrych zakrętach na suchym.
>
> Logiczne, ale
> http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerre
ifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?
testId=152&recordId=3240
> http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerre
ifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?
testId=152&recordId=3239
>
> Biezniki jakby podobne, a ocena na mokro (Nass) sporo inna :-)
Bieżnik to jedno, a mieszanka gumy drugie.
Jeszcze pytanie o to co tak naprawdę ma się na myśli mówiąc "mokro".
Bo jedna rzecz to odporność na aquaplaning którą daje rzeźba bieżnika.
A inna rzecz to faktyczne tarcie o wilgotną powierzchnię z której
bieżnik już odprowadził wodę i tu bardziej istotna będzie mieszanka.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=