-
Data: 2014-08-03 01:14:01
Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-08-02 09:30, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 02 Aug 2014 01:46:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
>>> Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P
>>
>> Sporo zależy od konstrukcji opony.
>> http://www.oponeo.pl/Temp/yokohama-a-drive-aa01-1402
-t-f-l600-sk3.png
>> Yokohama A drive ma dość zamknięty bieżnik - jak mniej bieżnika, to
>> mocno zmniejsza się ilość wody która pomieści się w wewnętrznych
>> rowkach, a nadmiar nie bardzo ma którędy uciekać.
>
> Dlatego tez przepis brzmi "do wysokosci znacznika, nie mniej niz
> 1.6mm". Sprawdzic znacznik.
>
> Tak prawde mowiac ... ci, ktorzy te 1.6 ustalali, zapewne nie widzieli
> naszych drog i ich kolein :-)
Albo widzieli obowiązujące na nich ograniczenia prędkości ;)
Bo tak do 100km/h zupełnie daje radę taki bieżnik:
http://www.fazi4x4.pl/images/assortment_products/s2/
fn-slick.jpg
>> Za to bardziej zwarte boki opony mają większą powierzchnię przylegania i
>> dają lepsze osiągi jak jest sucho, albo jak woda mieści się w rowkach opony.
>>
>> http://shinaleto.ru/wp-content/uploads/2013/02/uniro
yal-rainsport-2.jpg
>> A np. Uniroyal Rainsport ma bieżnik otwarty gdzie woda ma dużo dróg
>> ucieczki spod opony i opony o takiej konstrukcji dają radę na mokrym tak
>> długo jak nie są kompletnie łyse. Za to słaby bieżnik nie daje rady na
>> ostrych zakrętach na suchym.
>
> Logiczne, ale
> http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerre
ifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?
testId=152&recordId=3240
> http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerre
ifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?
testId=152&recordId=3239
>
> Biezniki jakby podobne, a ocena na mokro (Nass) sporo inna :-)
Bieżnik to jedno, a mieszanka gumy drugie.
Jeszcze pytanie o to co tak naprawdę ma się na myśli mówiąc "mokro".
Bo jedna rzecz to odporność na aquaplaning którą daje rzeźba bieżnika.
A inna rzecz to faktyczne tarcie o wilgotną powierzchnię z której
bieżnik już odprowadził wodę i tu bardziej istotna będzie mieszanka.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=