  • 71. Data: 2010-05-02 17:24:52
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > wybacz, ale 1.3 benzyna 75 koni do demonów nie należy, więc po co ten
    > obrotomierz to ja nie wiem... Jeździj sobie z tym obrotomierzem jak już
    > go masz, optymalnie dobierz sobie obroty na słuch...
    > Ja jeździłem autami 2.0 115 i 2.6 150 kucy i jazda spokojna to była do
    > 2-2,5 tyś obrotów i zmiana biegu. Nie wiem jak u Ciebie. Pewnie moment
    > gówniany więc trzeba będzie pewnie podciągnąć do 3 tyś.

    Ale furami jeździłeś
    135 koni to ma moja rodzinna Nubira :)

    Tomek

  • 72. Data: 2010-05-02 17:28:22
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    > Nie zaniżyłeś przypadkiem o jeden bieg?

    Możliwe - nie dam sobie ręki obciąć.
    Dałem przykład "z głowy" - nie pamiętając jak to może być w 206...
    daaaawno nie jeździłem benzynką :(
    Dla tego w dalszej części postu podałem jak to sprawdzić dla konkretnego
    samochodu.

    Autko z takim silnikiem, które miałem, czyli dziwaczny wynalazek: C15 z
    benzynowym 1.4i (starszy brat tego co Kierowca ma pod maską); nie miało
    obrotomierza, a 5 bieg był tam odpowiedni od 70 km/h...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 73. Data: 2010-05-02 17:45:50
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl>

    Mam Peugeota 207, a młodsi bracia silnika z Citroena
    są podobno instalowane w mniejszych modelach Peugeota,
    w tym nie.

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2010-05-02 18:02:22
    Od: Macko <m...@g...pl>

    Kierowca wrote:
> [...]
    > prędkości.
    > Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
    > z jego wskazań
    > Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    > stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    > najważniejszy.
    >
    > W Internecie udało mi się znaleźć tylko dyskusje, zawierające
    > rady nawzajem wykluczające się, prowadzone głownie przez
    > zwolenników szybkiego ruszania i popisywania się szybką jazdą,
    > Nie o to mi chodzi.
    >
    > Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.

    Silnik dobrze jest poddac rownomiernemu obciazeniu prze dluzszy okres
    czasu. Najlepiej wybrac sie na dluzsza kilkuset kilometrowa podroz.Przez
    pierwsze 1500 km nalezy jezdzic tylko na jedynce zeby silnik dobrze dotrzec.

  • 75. Data: 2010-05-02 18:11:01
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-05-02 10:32:47 +0200, "Kierowca" <a...@m...pl> said:

    > Witam!
    >
    > Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
    > Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
    > prędkości.

    Na rozsądnej - jeśli prawdą jest to:

    On 2010-05-02 15:25:29 +0200, "Kierowca" <a...@m...pl> said:

    > Jeżdżę codziennie po Warszawie, także w godzinach
    > szczytu

    to na słuch i czucie już wiesz jak jeździć.
    Obrotomierza użyj w takim razie do ustalenia:

    A! To tyle obrotów ma silnik, gdy zmieniam mu bieg!

    :-)

    A serio - przyjmuj dolną granicę (skoro chcesz obserwować obrotomierz)
    w okolicach 2krpm, a górną przed czerwonym polem.

    --
    Bydlę

  • 76. Data: 2010-05-02 18:34:28
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 02.05.2010 CUT <C...@C...pl> napisał/a:

    > Np 3-cylindrowy Smart V6, niecałe 1,4l Bi-Turbo od Brabusa ;p

    V6 co ma 3 cylindry... brawo. Czytasz czasem co piszesz ? ;)

    Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

  • 77. Data: 2010-05-02 18:36:16
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    Kierowca wrote:

    > Od lat mam maksymalne zniżki w ubezpieczeniu, żadnych punktów karnych
    > i żadnych mandatów. Jeżdżę codziennie po Warszawie, także w godzinach

    A mimo to przychodzisz tutaj i pytasz o instrukcje jazdy autem, jakby
    to byla mikrofalowka?

    Ladny dzis dzien, na ulicach pusto.
    Wyjedz sobie na np. Trase Torunska i sprawdz od jakich do jakich
    obrotow auto 'ciagnie'.
    Potem wpadnij pochwalic sie co odkryles.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 78. Data: 2010-05-02 19:18:49
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

    > V6 co ma 3 cylindry... brawo. Czytasz czasem co piszesz ? ;)

    Pewnie chcial napisac 6V :>

    --
    Karolek

  • 79. Data: 2010-05-02 21:07:54
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-02 17:24, Tomek wrote:

    > Ale furami jeździłeś
    > 135 koni to ma moja rodzinna Nubira :)

    łał gratulacje! :)

  • 80. Data: 2010-05-02 21:10:06
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-02 11:54, Kierowca wrote:

    > Pewnie wg Ciebie w tym samochodzie wszystko jest gówniane.
    > Ale jeśli nie masz doświadczenia z takimi samochodami i jak sam piszesz,
    > nie wiesz jak jest u mnie, to po prostu nie pisz.
    >
    > Pozdrawiam

    napisałem Ci o obrotach, przy których zmieniać biegi i jeździe na słuch
    - czego jeszcze chcesz? Chodzi o to że w gównianym malutkim silniczku
    jest obrotomierz i to wszystko - w dupie mam czy to gówno czy nie, to Ty
    tym jeździsz... Pomożesz - źle, nie pomożesz - też źle, gorzej niż z babą...