  • 31. Data: 2010-05-02 12:37:49
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-02 12:04, Robert Rędziak pisze:

    > A może on nie ma niczego? ;))

    Nie, no, trudno się cudów spodziewać po takich motorkach,
    ale tutaj fizyka jest niebłagana. Max. moment 111Nm@3400rpm,
    max. moc 75KM@5500rpm i wbrew temu co tutaj niektórzy napisali,
    silnik jest dość elastyczny i naprawdę jeździ się tym dość
    przyjemnie.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 32. Data: 2010-05-02 12:47:00
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    Artur Maśląg pisze:

    > Nie przesadzaj - nadal działa doskonale, to kwestia umiejętności
    > i podejścia do tematu. Inna sprawa, że demonizowaniem jest twierdzenie,
    > że do wyprzedzenia ciężarówki jadącej 70 na 90 trzeba mieć coś
    > więcej niż te 70KM.

    Nie trzeba, ale jak nie masz odpowiednio długiej prostej, to możesz wlec
    się za nią kilkanaście km.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 33. Data: 2010-05-02 13:04:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    Kierowca wrote:

    > Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.

    To pytanie jest głupie, a odpowiedź jedna -- to zależy. Użyteczny zakres
    obrotów to taki, w którym silnik chętnie (relatywnie) przyspiesza, nie
    dławi itp. Podobnie ma się sprawa z użytecznym ruchem pedału gazu przy
    danej prędkości obrotowej i danym biegu. A na jakich obrotach jedziesz i
    kiedy zmienisz bieg to już zależy od konkretnej sytuacji na drodze.

    --
    cokolwiek

  • 34. Data: 2010-05-02 13:13:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-02 12:47, Grejon pisze:

    > Nie trzeba, ale jak nie masz odpowiednio długiej prostej, to możesz wlec
    > się za nią kilkanaście km.

    O to to - doskonały przykład demonizowania.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 35. Data: 2010-05-02 13:14:30
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie trzeba, ale jak nie masz odpowiednio długiej prostej, to możesz wlec
    > się za nią kilkanaście km.

    A mając np. ze ~2x więcej, też wiele to nie da,
    jeśli teren pod/górski i droga wąska,
    a kierowca nie ma tendencji samobójcy / mordercy.

    Pzdr

    JKK

  • 36. Data: 2010-05-02 13:15:18
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2010-05-02 12:00, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
    > (...)
    >
    > Przykro mi - jesteś kolejny :)

    Ranisz me serce! Gdzie mieszałem z błotem? :-)

    Seco

    > Nie tylko w mieście - zachowuje się to zupełnie poprawnie również
    > na trasach, a w szczególności na autostradach.

    Tyż racja :-)

    Seco

  • 37. Data: 2010-05-02 13:17:13
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Grejon pisze:

    > Nie trzeba, ale jak nie masz odpowiednio długiej prostej, to możesz wlec
    > się za nią kilkanaście km.

    Nie trzeba, ale warto. Bo więcej mocy pomaga. A jak się nie ma, trzeba
    kombinować :-)

    Seco

  • 38. Data: 2010-05-02 13:21:03
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    Artur Maśląg pisze:

    > O to to - doskonały przykład demonizowania.

    Żadne demonizowanie - proste stwierdzenie faktu :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 39. Data: 2010-05-02 13:36:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-02 13:21, Grejon pisze:

    > Żadne demonizowanie - proste stwierdzenie faktu :)

    Demonizowanie - nigdy nie jechałem kilkunastu kilometrów za ciężarówką
    jadącą 70/90 - czy to maluchem, polonezem, ze też kompaktem z
    dychawicznym dieslem o mocy 68KM(?), bądź innym wynalazkiem z
    benzyną o mocy całych 75KM. Owszem, nie są to sytuacje zbytnio
    komfortowe, ale zdecydowanie opowieści o kilometrowych prostych
    potrzebnych do wyprzedzenia są przekoloryzowane tak bardzo, że
    od dawna stały się nudne.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 40. Data: 2010-05-02 13:37:41
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl>

    > Ważny jest model, nie tylko silnik. Ja mam dwa Peugeoty z tym silnikiem, Partnera i
    206 i tam są zupełnie inne skrzynie biegów z
    > zupełnie innymi przełożeniami.

    Podejrzewam, że mój 207 jest bliższy Twojej 206-ce niż Partnerowi.
    Ale jakie są istotne różnice między 207 a 206? Możesz krótko napisać?