eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Biegi a prędkość jazdy.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 224

  • 221. Data: 2010-05-26 05:45:47
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Karolek pisze:
    > MarcinJM pisze:
    >
    >>> Wlasnie to co opisales je obraca.
    >>> Obraca sie i popychacz i zawor.
    >>
    >> Zapomniales o sprezynie? Gdzie ona jest lozyskowana, zeby zapewnic
    >> obrot zaworu?
    >
    > Sprezyna nie musi byc lozyskowana, bo ona sie nie obraca.
    > Zawor obraca sie o niewielki kat i widac robi to na zamkach
    > zabezpieczajacych sprezyne.

    Nie da rady: sprawdzalem wczoraj. Mam kilka glowic roznych z zaworami,
    nie da sie przekrecic zaworu.

    >>> Poszukaj hasla ROTOCAP.
    >>> Wszystko Ci sie wyjasni, skoro mi nie wierzysz ;>
    >>
    >> Szczerze mowiac nie widzialem w zadnym rozbieranym silniku tego
    >> rozwiazania.
    >
    > Pewnie dlatego, ze tego sie juz nie stosuje (chyba).

    Wlasnie gdzies widzialem taki podziurkowany talerzyk skladajacy sie z
    kilku czesci, tylko nie moge skojarzyc w jakim silniku. Wtedy mnie to w
    ogole nie zastanowilo.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 222. Data: 2010-05-26 07:22:32
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Nie da rady: sprawdzalem wczoraj. Mam kilka glowic roznych z zaworami,
    > nie da sie przekrecic zaworu.
    >

    Wiesz, nigdy sie nie zaglebialem w to tak dokladnie.
    Ale znalazlem cos takiego http://www.astra.auto.pl/content/view/312/40/1/1/
    Patrz drugie zdjecie i opis.

    >> Pewnie dlatego, ze tego sie juz nie stosuje (chyba).
    >
    > Wlasnie gdzies widzialem taki podziurkowany talerzyk skladajacy sie z
    > kilku czesci, tylko nie moge skojarzyc w jakim silniku. Wtedy mnie to w
    > ogole nie zastanowilo.
    >

    Moze mercedes?


    --
    Karolek


  • 223. Data: 2010-05-26 09:04:32
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 23 Maj, 00:33, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    >
    > news:7b1783b4-c97c-40dc-8642-832ccef3a8b9@a16g2000vb
    r.googlegroups.com...
    >
    > > 2. Wracając do tematu: niestety ze strony subaru zniknął wykres z
    > > przełożeniami, ale mogę zacytować instrukcję:
    > > Rekomendowane przez producenta prędkości (kiedy zmieniać na następny
    > > bieg):
    > > 1:do 24km/h, 2:do 40km/h, 3:do 64km/h 4:do 72km/h 5:do 80km/h
    > > Czyli zalecają 5 między 72 a 80km/h - nie znają się szczawiki :)
    >
    > Te rekomendacje z całą pewnością dotyczą jednostajnego PRZYSPIESZANIA.
    > My mówiliśmy o spokojnym toczeniu się z ustaloną już prędkością...
    > Do następnego czerwonego światła. A do tego wystarczy najwyższy bieg.

    Nie wydaje mi się - nie mam pod ręką manuala. Jak będzie inaczej dam
    znać :)
    Już ja widzę jednostajnie przyśpieszanie w samochodzie :) - mhh może
    jakieś tempomaty tak mają? :)

    > > Maksymalne prędkości (wg producenta):
    > > 1: do 38km/h, 2:do 79km/h 3:do 123km/h, 4:167km/h 5:207km/h
    > > 6:nieskończoność - no tu jest naprawdę ciekawie :) - dodam, że
    > > maksymalna prędkość wg dokumentacji to bodajże 187km/h :)
    > > 3.Jakby nie patrzeć coś 60km/h, a tym bardziej 50km/h to na 5 chyba
    > > trudno?
    >
    > Nie wiem jak Ty patrzysz... i na co patrzysz.
    Proste z prędkością 50km/h można jechać nawet na biegu 2 :), ale na
    pewno nie na biegu 5 - 4 bieg też nie zalecany.

    >
    > >> Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h  :-)
    > > 4.Ciekawe - zapodaj.
    >
    > Zapomniałem... :-) Może następnym razem?
    Może :)

    >
    > >> Przy normalnym ruchu w mieście w przeważającej ilości przypadków
    > >> używam piątego biegu. Dojście do 5 biegu przy ruszeniu ze świateł
    > >> trwa przeważnie ułamek odległości do następnego czerwonego światła.
    > >> Pomijając sytuacje stania w korkach, jazda na niższym biegu niż 4
    > >> jest totalną przesadą.
    >
    > > 5.Nie pisałem o 3 biegu. Przesadą i egoizmem jest jazda na 5 i wyżej.
    >
    > Gdzie tu jest egoizm???
    Pisałeś o przyśpieszaniu na 5 biegu. Przykład: dojeżdżasz do
    skrzyżowania masz zielone, wiesz że się kończy, przyśpieszasz, inni za
    tobą się wnerwiają bo TY spokojnie przecisz na zielonym, a oni z
    powodu TWOJEGO EGOIZMU (oszczędzania paliwa?) nie zdążą (do pracy, dna
    randkę itp.) i po heblach muszą dawać.

    >
    > Jaka jest dla Ciebie różnica czy te 50km/h robię na 4 czy 5 biegu???

    Dla mnie żadna, dla tych co jadą za Tobą duża - opisałem wyżej jeden z
    przykład.
    BTW: Cały czas odnoszę się do sytuacji na drogach w Polsce :)

    > A kto mówi o wyprzedzaniu na piątym biegu?????
    Ty.

    > Nie rozumiem dlaczego miałbyś naciskać hamulec bez wysprzęglenia.
    > Masz jakieś kłopoty z obsługą ręcznej skrzyni biegów to kup sobie automat.
    Bez urazy, może za krótko żyjesz, albo za mało jeździsz - dlatego nie
    rozumiesz.

    > > Chyba dalej to obowiązuje bo ostatnio od mechanika usłyszałem, że
    > > branie oleju może być związanie z trzymaniem silnika na zbyt niskich
    > > obrotach.
    >
    > Mechanicy to nie naukowcy, własnych badań nie prowadzą...
    > Powtarzają to czego się nauczyli w szkole 30 lat temu albo
    > co zasłyszeli od innych.
    To prawda :) Ale ten mechanik był uczony :)

    Pzdr.


  • 224. Data: 2010-06-06 15:02:08
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    news:7e12937a-b308-457b-be2d-0da895933ad9@v18g2000vb
    c.googlegroups.com...
    > On 23 Maj, 00:33, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    >> "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    >>
    >> news:7b1783b4-c97c-40dc-8642-832ccef3a8b9@a16g2000vb
    r.googlegroups.com...
    >>
    >> > 2. Wracając do tematu: niestety ze strony subaru zniknął wykres z
    >> > przełożeniami, ale mogę zacytować instrukcję:
    >> > Rekomendowane przez producenta prędkości (kiedy zmieniać na następny
    >> > bieg):
    >> > 1:do 24km/h, 2:do 40km/h, 3:do 64km/h 4:do 72km/h 5:do 80km/h
    >> > Czyli zalecają 5 między 72 a 80km/h - nie znają się szczawiki :)
    >>
    >> Te rekomendacje z całą pewnością dotyczą jednostajnego PRZYSPIESZANIA.
    >> My mówiliśmy o spokojnym toczeniu się z ustaloną już prędkością...
    >> Do następnego czerwonego światła. A do tego wystarczy najwyższy bieg.
    >
    > Nie wydaje mi się - nie mam pod ręką manuala. Jak będzie inaczej dam
    > znać :)
    > Już ja widzę jednostajnie przyśpieszanie w samochodzie :) - mhh może
    > jakieś tempomaty tak mają? :)

    Jak przyspieszasz auto to potrzebujesz dużo więcej mocy z silnika
    niż do toczenia się z jednakową prędkością - wtedy wystarczy 5-tka.

    >> > Maksymalne prędkości (wg producenta):
    >> > 1: do 38km/h, 2:do 79km/h 3:do 123km/h, 4:167km/h 5:207km/h
    >> > 6:nieskończoność - no tu jest naprawdę ciekawie :) - dodam, że
    >> > maksymalna prędkość wg dokumentacji to bodajże 187km/h :)
    >> > 3.Jakby nie patrzeć coś 60km/h, a tym bardziej 50km/h to na 5 chyba
    >> > trudno?
    >>
    >> Nie wiem jak Ty patrzysz... i na co patrzysz.
    > Proste z prędkością 50km/h można jechać nawet na biegu 2 :), ale na
    > pewno nie na biegu 5 - 4 bieg też nie zalecany.

    Skąd wnioskujesz że nie można na 5?

    >> >> Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h :-)
    >> > 4.Ciekawe - zapodaj.
    >>
    >> Zapomniałem... :-) Może następnym razem?
    > Może :)
    >
    >>
    >> >> Przy normalnym ruchu w mieście w przeważającej ilości przypadków
    >> >> używam piątego biegu. Dojście do 5 biegu przy ruszeniu ze świateł
    >> >> trwa przeważnie ułamek odległości do następnego czerwonego światła.
    >> >> Pomijając sytuacje stania w korkach, jazda na niższym biegu niż 4
    >> >> jest totalną przesadą.
    >>
    >> > 5.Nie pisałem o 3 biegu. Przesadą i egoizmem jest jazda na 5 i wyżej.
    >>
    >> Gdzie tu jest egoizm???
    > Pisałeś o przyśpieszaniu na 5 biegu.

    Nie, nie pisałem o PRZYSPIESZANIU. Pisałem o toczeniu się na 5 biegu.
    Przed przyspieszaniem robisz redukcję.

    > Przykład: dojeżdżasz do
    > skrzyżowania masz zielone, wiesz że się kończy, przyśpieszasz, inni za
    > tobą się wnerwiają bo TY spokojnie przecisz na zielonym, a oni z
    > powodu TWOJEGO EGOIZMU (oszczędzania paliwa?) nie zdążą (do pracy,
    > dna randkę itp.) i po heblach muszą dawać.

    No to jest ten limit 50km/h czy go nie ma?

    >> Jaka jest dla Ciebie różnica czy te 50km/h robię na 4 czy 5 biegu???
    >
    > Dla mnie żadna, dla tych co jadą za Tobą duża - opisałem wyżej jeden z
    > przykład.
    > BTW: Cały czas odnoszę się do sytuacji na drogach w Polsce :)

    Mylisz dwa tematy. Przyspieszanie, wyprzedzanie - to inna brożka.

    >> A kto mówi o wyprzedzaniu na piątym biegu?????
    > Ty.

    Gdzie?? Pokaż mi cytat!

    >> Nie rozumiem dlaczego miałbyś naciskać hamulec bez wysprzęglenia.
    >> Masz jakieś kłopoty z obsługą ręcznej skrzyni biegów to kup sobie
    >> automat.
    > Bez urazy, może za krótko żyjesz, albo za mało jeździsz - dlatego nie
    > rozumiesz.

    Bez urazy, ale to Ty masz jakieś problemy, nie ja...

    >> > Chyba dalej to obowiązuje bo ostatnio od mechanika usłyszałem, że
    >> > branie oleju może być związanie z trzymaniem silnika na zbyt niskich
    >> > obrotach.
    >>
    >> Mechanicy to nie naukowcy, własnych badań nie prowadzą...
    >> Powtarzają to czego się nauczyli w szkole 30 lat temu albo
    >> co zasłyszeli od innych.
    > To prawda :) Ale ten mechanik był uczony :)

    Acha... to już wszystko wiemy.

strony : 1 ... 10 ... 22 . [ 23 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: