-
11. Data: 2010-05-02 11:38:31
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-05-02 11:20, Olek pisze:
> On 2010-05-02 11:14, Kierowca wrote:
(...)
>> A Twoim zdaniem nie-gówniany silnik to jaki?
>
> wybacz, ale 1.3 benzyna 75 koni do demonów nie należy,
Odpowiedź delikatnie powiedziawszy nie na temat - jako całość.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
12. Data: 2010-05-02 11:54:49
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Karolek <d...@o...pl>
Kierowca pisze:
> Witam!
>
> Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
> Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
> prędkości.
> Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
> z jego wskazań
>
> Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.
>
Zapisz sie na dodatkowy kurs jazdy samochodem.
Czlowiek posiadajacy uprawnienia do prowadzenia samochodow nie powinien
zadawac takich pytan.
--
Karolek
-
13. Data: 2010-05-02 11:54:51
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: "Kierowca" <a...@m...pl>
>>>> Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
>>>> Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
>>>> prędkości.
>>>> Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
>>>> z jego wskazań
>>>> Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
>>>> stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
>>>> najważniejszy.
>>> a ja się pytam - na cholere w takim gównianym silniku obrotomierz?
>> A Twoim zdaniem nie-gówniany silnik to jaki?
> wybacz, ale 1.3 benzyna 75 koni do demonów nie należy,
I nie ma być demonem. Gdybyś przeczytał do końca mój pierwszy news,
to byś wiedział.
> więc po co ten obrotomierz to ja nie wiem... Jeździj sobie z tym obrotomierzem jak
już go masz, optymalnie dobierz sobie obroty na
> słuch...
> Ja jeździłem autami 2.0 115 i 2.6 150 kucy i jazda spokojna to była do 2-2,5 tyś
obrotów i zmiana biegu. Nie wiem jak u Ciebie.
> Pewnie moment gówniany więc trzeba będzie pewnie podciągnąć do 3 tyś.
Pewnie wg Ciebie w tym samochodzie wszystko jest gówniane.
Ale jeśli nie masz doświadczenia z takimi samochodami i jak sam piszesz,
nie wiesz jak jest u mnie, to po prostu nie pisz.
Pozdrawiam
-
14. Data: 2010-05-02 11:58:57
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>
> Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
> Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
> prędkości.
> Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
> z jego wskazań
Ważny jest model, nie tylko silnik. Ja mam dwa Peugeoty z tym silnikiem,
Partnera i 206 i tam są zupełnie inne skrzynie biegów z zupełnie innymi
przełożeniami.
--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]
marek [AT] microstock . pl
http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży
-
15. Data: 2010-05-02 12:00:26
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>
Kierowca pisze:
> Witam!
Witaj.
>
> Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
A ja dla odmiany nie zmieszam z błotem twego pojazdu :-)
Całkiem sensowny silnik do statecznej jazdy w mieście.
Nie jest przeznaczony do ścigania się i bardzo dynamicznej jazdy.
0-50 km/h przyspieszy przyzwoicie, w mieście więcej nie wolno ;-),
a i na podwyższeniu prędkości do 90 km/h poradzi sobie.
Jeździłem kiedyś słabszą, wypożyczoną fabią 1.1. Do miasta się nadaje,
właśnie do spokojnej jazdy. W trasie, Wawa-Wilno-Wawa brakowało mocy do
wyprzedzania. No ale przynajmniej paliwo dziwnie wolno się kończyło ;-)
Oczywiście dużo bardziej podobała mi się jada Sonatą 2.0 z rasowanym
silnikiem 150 km czy nawet zwykłym rodzinnym Focusem 1.8 115 km.
Nawet espero 1,6 90km dało się popędzić, no ale obroty wyższe musiały być.
> Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
> prędkości.
> Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
> z jego wskazań.
Tak jak pisali przedpiścy, biegi zmieniaj tak w okolicach 3 - 3,5
tys obrotów. A najlepiej posłuchaj silnika, zaobserwuj kiedy samochód
"chce" abyś zmienił bieg na wyższy. Zapewne zauważysz, że powyżej 2 tys
obrotów samochód lepiej przyspiesza, koło 3 tys przyspieszanie najlepiej
mu idzie, a powyżej 4 tys przyspieszanie staje się mniej efektywne.
Może zerknij tez w instrukcję, tam się czasem da znaleźć proponowane
przez producenta zakresy obrotów.
Oczywiście zakresy obrotów które podałem są moimi przypuszczeniami akich
bym się spodziewał po takim silniku. Ale pewność można uzyskać po
własnoręcznym prowadzeniu takiego autka. Może poproś jakiegoś znajomego
doświadczonego kierowcę o wspólną jazdę?
> Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
> stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
> najważniejszy.
No to masz dobre autko do spokojnej jazdy, głównie w mieście.
Poza miastem też się da, ale do wyprzedzenia np. ciężarówki jadącej
70/90 warto by było mieć nieco większy silnik. Ale, że nie masz, liczy
się technika i wcześniejsze nabranie prędkości :-)
>
> W Internecie udało mi się znaleźć tylko dyskusje, zawierające
> rady nawzajem wykluczające się, prowadzone głownie przez
> zwolenników szybkiego ruszania i popisywania się szybką jazdą,
> Nie o to mi chodzi.
Jako zwolennik spokojnej jazdy, nie musisz brać pod uwagę "rajdowców"
w 130 konnych samochodach rodziców ;-)
>
> Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.
>
Mam nadzieję, ze trochę pomogłem
Seco
-
16. Data: 2010-05-02 12:03:41
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: "Kierowca" <a...@m...pl>
> Zapisz sie na dodatkowy kurs jazdy samochodem.
> Czlowiek posiadajacy uprawnienia do prowadzenia samochodow nie powinien zadawac
takich pytan.
Tak? To skąd jest tyle różnych opinii w Internecie, nie tylko na tej grupie,
ale i innych forach poświęconych samochodom?
Kiedyś, w Fiacie 126 biegi przypisane do poszczególnych prędkości
były zaznaczone na szybkościomierzu. Wiem, że inne czasy, ale wtedy też
prowadziły je tylko osoby posiadające uprawnienia.
Pozdrawiam
-
17. Data: 2010-05-02 12:04:03
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 02 May 2010 11:28:15 +0200, Artur Maśląg
<f...@p...com> wrote:
> Nie ma dołu powiadasz? Ja bym napisał, że on góry nie ma.
A może on nie ma niczego? ;))
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
18. Data: 2010-05-02 12:05:24
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-05-02 10:32, Kierowca pisze:
> Witam!
>
> Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
206?
> Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
> prędkości.
To zależy - silnik jest mały, więc prostej odpowiedzi nie ma :)
Pewnie nie warto schodzić poniżej 2kprm, czy też ciągnąć do odcięcia.
Jakiś czas turlałem się 206 z tym motorkiem i jeździło się tym
całkiem przyjemnie. Wiele też zależało od obciążenia itd. Będziesz
musiał sam potestować, ale na oko/czucie, a nie na obrotomierz.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
19. Data: 2010-05-02 12:05:49
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Grzegorz <b...@t...pl>
Witam!
> Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.
No to łopatologicznie :
1. Nie schodź poniżej 2000 rpm, za wyjątkiem hamowania silnikiem i 1-ki.
Na dwójce ew. 1800.
2. Przy przyspieszaniu - pół gazu - zmiana przy 4500, do dechy - przy
6000 ;-). To trzeba wyczuć, im mocniejsze przyspieszenie, tym wyżej
zmieniasz. Jak delikatnie "na emeryta" czy "na blondi", to nawet przy
2800 zmiana w górę ;-)
3. Jak dajesz pół gazu i autko marnie przyspiesza (za słabo), to redukcja.
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
-
20. Data: 2010-05-02 12:06:13
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: "J_K_K" <J...@i...fm>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hrji99$11uq$1@news.mm.pl...
>
> Zapisz sie na dodatkowy kurs jazdy samochodem.
> Czlowiek posiadajacy uprawnienia do prowadzenia samochodow nie powinien
> zadawac takich pytan.
>
Nie ma głupich pytań - są tylko ...
Pzdr
JKK