    Date: Sun, 20 Feb 2011 16:35:48 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bieg nie wchodzi gdy samochod sie toczy

    W dniu 2011-02-20 16:30, G Nowak pisze:
    > Witam,
    > Pytalem ostatnio o odpowietrzanie sprzegla w Passacie B5. Niestety nie
    > przynioslo to poprawy, jedynka i dwojka dalej ciezko wchodza zwlaszcza
    > na zimnym, pomimo iz sprzeglo rozlacza - sprawdzalem na podniesionym
    > samochodzie, olej przekladniowy wymieniony.
    >
    > Po lekturze forum passatowego mozna obstawiac synchronizator, zastanawia
    > mnie tylko, czemu biegi 1,2 dzialaja kiedy auto sie nie toczy a silnik
    > pracuje. Jesli padlby synchronizator bieg nie wskoczylby w ogole przy
    > uruchomionym silniku. Poprawcie mnie jesli sie myle.

    Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów.

    Jeżeli sprzęgło jest wciśnięte, a samochód stoi, to bieg wejdzie gładko
    bez synchronizatora (bo żaden element skrzyni biegów się wtedy nie obraca).

    Natomiast jak samochód się toczy, to pomimo wciśniętego sprzęgła, koła
    napędzają wałek zdawczy skrzyni biegów i żeby włączyć bieg
    synchronizator musi dokonać synchronizacji prędkości obrotowych
    elementów które się zazębiają.

    Czyli jest dokładnie tak jak napisałeś - jeżeli sprawdziłeś że to nie
    problem ciągnącego sprzęgła, to przyczyną będzie synchronizator.