-
X-Received: by 10.49.86.98 with SMTP id o2mr1791754qez.4.1367885013827; Mon, 06 May
2013 17:03:33 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.86.98 with SMTP id o2mr1791754qez.4.1367885013827; Mon, 06 May
2013 17:03:33 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!l3no2947005qak.0!news-out.go
ogle.com!y6ni16024qax.0!nntp.google.com!m7no2984710qam.0!postnews.google.com!gl
egroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 6 May 2013 17:03:33 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <v...@4...net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.112.185.31;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 46.112.185.31
References: <0...@g...com>
<5187eb30$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5187f88b$0$1249$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<1h2qziwfv2aq7.17y7b7r5e6gbg$.dlg@40tude.net>
<f...@g...com>
<v...@4...net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <9...@g...com>
Subject: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
From: k...@g...com
Injection-Date: Tue, 07 May 2013 00:03:33 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491029
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 7 maja 2013 00:38:38 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> Dnia Mon, 6 May 2013 15:03:35 -0700 (PDT), k...@g...com napisaďż˝(a):
>
>
>
> > W dniu poniedzia�ek, 6 maja 2013 22:36:11 UTC+2 u�ytkownik J.F. napisa�:
>
> >> Dnia Mon, 6 May 2013 12:23:52 -0700 (PDT), k...@g...com
>
> >>
>
> >>>> Chyba ze ci chodzi o opory ruchu ... hm, nawet przy tym bezposrednim
>
> >>
>
> >>>> biegu w RWD w skrzyni ciagle sie wszystko kreci - w tym i wszystkie
>
> >>
>
> >>>> kola zebate mloca olej.
>
> >>
>
> >>>>
>
> >>
>
> >>> Kr�ci si� ale nie przek�ada si� to kr�cenie na spadek sprawno�ci
>
> >>
>
> >>> skrzyni bieg�w. Sprawno�� przek�adni z�batej jest bardzo wysoka.
>
> >>
>
> >>> Podaje siďż˝ jďż˝ tylko w przypadku gdy pracuje pod dopuszczalnym
>
> >>
>
> >>> obci��eniem maksymalnym. Przy biegu luzem si� nie podaje bo po co
>
> >>
>
> >>> podawa� na przyk�ad 99,8.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Przy biegu luzem sprawnosc wynosi zero.
>
> >>
>
> >> A przy jechaniu np 50km/h moc wyjsciowa jest z 10% maksymalnej, wiec i
>
> >>
>
> >> sprawnosc spada.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> A skrzynie reka krecilem, i wiem jakie to opory ma. Wcale nie takie
>
> >>
>
> >> male :-)
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> J.
>
> >
>
> > W r�ku masz kilka wat�w, w porywach kilkana�cie.
>
>
>
> To mniej wi�cej taka r�nica jak mi�dzy �wiat�ami mijania, a dziennymi
>
> kt�re to tak istotne oszcz�dno�ci w zu�yciu paliwa maj� dawa�, �e
>
> mi�o�ciwie nam panuj�ca Bruksela uraczy�a nas ju� chyba obowi�zkiem
>
> wyposa�enia nowych pojazd�w w DRL ;)
>
>
>
> > To sporo mniej niďż˝ ma silnik w samochodzie.
>
>
>
> Ale zawsze co�... A jednak olej w skrzyni bieg�w si� rozgrzewa i to do��
>
> mocno.
>
> W automatach z hydrokinetyczn� przek�adni� bywaj� nawet ch�odnice tego
>
> oleju - to ju� pokazuje �e tam �adne kilowaty znikaj�.
>
>
>
> > Poza tym na ka�dym biegu z wyj�tkiem wstecznego ko�a z�bate obracaj�
siďż˝ w tďż˝ samďż˝ stronďż˝.
>
>
>
> Ko�a z�bate poszczeg�lnych bieg�w to si� akurat zawsze obracaj� w t�
samďż˝
>
> stron� - r�wnie� na wstecznym.
>
>
>
> > Jak przy stu kilowatowym silniku w skrzyni straci si� 5 kilowat�w przy mocy
maksymalnej to jest to do przyj�cia.
>
>
>
> To i jako� si� to przyjmuje - co nie znaczy �e nie warto si� po takie co�
>
> schyliďż˝.
>
>
>
> Natomiast te straty s� raczej wi�ksze.
>
> Na hamowni podwoziomej maj�c oko�o 200KM@8000rpm, opory wynosz� 40KM, czyli
>
> to oko�o 20% (pomimo 5W30 w skrzyni).
>
> Drugie auto to 210KM@5500rpm i op�r przy 5500rpm 30KM, czyli 14%.
>
>
>
> To jest sumaryczny op�r przeniesieniu nap�du razem z oponami, ale my�l�
�e
>
> wi�kszo�� tego oporu to jednak skrzynia bieg�w.
Przy dwustu koniach i przy całych stratach 40KM jak by 30 KM przypadało na skrzynię
to byś olej z niej odparował. A ona grzać się grzeje ale nie tak żeby aluminium się
topiło. Z tymi obracającymi się kołami nie zatrybiłeś. Jak masz 4 koła zębate na
jednym wałku. I one mogą się na tym wałku obracać. I są zazębione z innymi kołami
zębatymi. Ale te drugie koła nie mogą się obracać na wałku ( choinka znaczy sie). I
tylko jedno z tych kół co mogą się obracać na wałku jest połączone z tym wałkiem. To
na pierwszym biegu koła od wyższych biegów pomagają w przeniesieniu obrotów bo się
szybciej obracają. Oczywiście na wysokich biegach to przeszkadza. W duże mrozy po
odpaleniu pomimo że nie jest wrzucony żaden bieg auto chce jechać do przodu. To ten
sam efekt. A nawet jak by połowa ze strat przy 200KM przypadała na skrzynię to by
według tego co podałeś wychodziło 10%. Dalej do przyjęcia. Poprawić się tego nie da.
Jak już chcesz coś poprawiać to zauważ że przy dwustu koniach mocy przy silniku
benzynowym równowartość sześciuset koni idzie na grzanie atmosfery i tak
eksploatowany silnik zużywa ze 60 litrów benzyny na godzinę. W wysokoprężnym trochę
lepiej to wygląda ale cudów specjalnych nie ma.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.05.13 08:12 J.F.
- 07.05.13 09:52 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz