eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów › Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
  • X-Received: by 10.49.86.98 with SMTP id o2mr1791754qez.4.1367885013827; Mon, 06 May
    2013 17:03:33 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.86.98 with SMTP id o2mr1791754qez.4.1367885013827; Mon, 06 May
    2013 17:03:33 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!l3no2947005qak.0!news-out.go
    ogle.com!y6ni16024qax.0!nntp.google.com!m7no2984710qam.0!postnews.google.com!gl
    egroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 6 May 2013 17:03:33 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <v...@4...net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.112.185.31;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 46.112.185.31
    References: <0...@g...com>
    <5187eb30$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5187f88b$0$1249$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <1h2qziwfv2aq7.17y7b7r5e6gbg$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <v...@4...net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Tue, 07 May 2013 00:03:33 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491029
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 7 maja 2013 00:38:38 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Dnia Mon, 6 May 2013 15:03:35 -0700 (PDT), k...@g...com napisaďż˝(a):
    >
    >
    >
    > > W dniu poniedzia�ek, 6 maja 2013 22:36:11 UTC+2 u�ytkownik J.F. napisa�:
    >
    > >> Dnia Mon, 6 May 2013 12:23:52 -0700 (PDT), k...@g...com
    >
    > >>
    >
    > >>>> Chyba ze ci chodzi o opory ruchu ... hm, nawet przy tym bezposrednim
    >
    > >>
    >
    > >>>> biegu w RWD w skrzyni ciagle sie wszystko kreci - w tym i wszystkie
    >
    > >>
    >
    > >>>> kola zebate mloca olej.
    >
    > >>
    >
    > >>>>
    >
    > >>
    >
    > >>> Kr�ci si� ale nie przek�ada si� to kr�cenie na spadek sprawno�ci
    >
    > >>
    >
    > >>> skrzyni bieg�w. Sprawno�� przek�adni z�batej jest bardzo wysoka.
    >
    > >>
    >
    > >>> Podaje siďż˝ jďż˝ tylko w przypadku gdy pracuje pod dopuszczalnym
    >
    > >>
    >
    > >>> obci��eniem maksymalnym. Przy biegu luzem si� nie podaje bo po co
    >
    > >>
    >
    > >>> podawa� na przyk�ad 99,8.
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> Przy biegu luzem sprawnosc wynosi zero.
    >
    > >>
    >
    > >> A przy jechaniu np 50km/h moc wyjsciowa jest z 10% maksymalnej, wiec i
    >
    > >>
    >
    > >> sprawnosc spada.
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> A skrzynie reka krecilem, i wiem jakie to opory ma. Wcale nie takie
    >
    > >>
    >
    > >> male :-)
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> J.
    >
    > >
    >
    > > W r�ku masz kilka wat�w, w porywach kilkana�cie.
    >
    >
    >
    > To mniej wi�cej taka r�nica jak mi�dzy �wiat�ami mijania, a dziennymi
    >
    > kt�re to tak istotne oszcz�dno�ci w zu�yciu paliwa maj� dawa�, �e
    >
    > mi�o�ciwie nam panuj�ca Bruksela uraczy�a nas ju� chyba obowi�zkiem
    >
    > wyposa�enia nowych pojazd�w w DRL ;)
    >
    >
    >
    > > To sporo mniej niďż˝ ma silnik w samochodzie.
    >
    >
    >
    > Ale zawsze co�... A jednak olej w skrzyni bieg�w si� rozgrzewa i to do��
    >
    > mocno.
    >
    > W automatach z hydrokinetyczn� przek�adni� bywaj� nawet ch�odnice tego
    >
    > oleju - to ju� pokazuje �e tam �adne kilowaty znikaj�.
    >
    >
    >
    > > Poza tym na ka�dym biegu z wyj�tkiem wstecznego ko�a z�bate obracaj�
    siďż˝ w tďż˝ samďż˝ stronďż˝.
    >
    >
    >
    > Ko�a z�bate poszczeg�lnych bieg�w to si� akurat zawsze obracaj� w t�
    samďż˝
    >
    > stron� - r�wnie� na wstecznym.
    >
    >
    >
    > > Jak przy stu kilowatowym silniku w skrzyni straci si� 5 kilowat�w przy mocy
    maksymalnej to jest to do przyj�cia.
    >
    >
    >
    > To i jako� si� to przyjmuje - co nie znaczy �e nie warto si� po takie co�
    >
    > schyliďż˝.
    >
    >
    >
    > Natomiast te straty s� raczej wi�ksze.
    >
    > Na hamowni podwoziomej maj�c oko�o 200KM@8000rpm, opory wynosz� 40KM, czyli
    >
    > to oko�o 20% (pomimo 5W30 w skrzyni).
    >
    > Drugie auto to 210KM@5500rpm i op�r przy 5500rpm 30KM, czyli 14%.
    >
    >
    >
    > To jest sumaryczny op�r przeniesieniu nap�du razem z oponami, ale my�l�
    �e
    >
    > wi�kszo�� tego oporu to jednak skrzynia bieg�w.

    Przy dwustu koniach i przy całych stratach 40KM jak by 30 KM przypadało na skrzynię
    to byś olej z niej odparował. A ona grzać się grzeje ale nie tak żeby aluminium się
    topiło. Z tymi obracającymi się kołami nie zatrybiłeś. Jak masz 4 koła zębate na
    jednym wałku. I one mogą się na tym wałku obracać. I są zazębione z innymi kołami
    zębatymi. Ale te drugie koła nie mogą się obracać na wałku ( choinka znaczy sie). I
    tylko jedno z tych kół co mogą się obracać na wałku jest połączone z tym wałkiem. To
    na pierwszym biegu koła od wyższych biegów pomagają w przeniesieniu obrotów bo się
    szybciej obracają. Oczywiście na wysokich biegach to przeszkadza. W duże mrozy po
    odpaleniu pomimo że nie jest wrzucony żaden bieg auto chce jechać do przodu. To ten
    sam efekt. A nawet jak by połowa ze strat przy 200KM przypadała na skrzynię to by
    według tego co podałeś wychodziło 10%. Dalej do przyjęcia. Poprawić się tego nie da.
    Jak już chcesz coś poprawiać to zauważ że przy dwustu koniach mocy przy silniku
    benzynowym równowartość sześciuset koni idzie na grzanie atmosfery i tak
    eksploatowany silnik zużywa ze 60 litrów benzyny na godzinę. W wysokoprężnym trochę
    lepiej to wygląda ale cudów specjalnych nie ma.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: