-
Data: 2013-05-07 00:38:38
Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 6 May 2013 15:03:35 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
> W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 22:36:11 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
>> Dnia Mon, 6 May 2013 12:23:52 -0700 (PDT), k...@g...com
>>
>>>> Chyba ze ci chodzi o opory ruchu ... hm, nawet przy tym bezposrednim
>>
>>>> biegu w RWD w skrzyni ciagle sie wszystko kreci - w tym i wszystkie
>>
>>>> kola zebate mloca olej.
>>
>>>>
>>
>>> Kr�ci si� ale nie przek�ada si� to kr�cenie na spadek sprawno�ci
>>
>>> skrzyni bieg�w. Sprawno�� przek�adni z�batej jest bardzo wysoka.
>>
>>> Podaje siďż˝ jďż˝ tylko w przypadku gdy pracuje pod dopuszczalnym
>>
>>> obci��eniem maksymalnym. Przy biegu luzem si� nie podaje bo po co
>>
>>> podawa� na przyk�ad 99,8.
>>
>>
>>
>> Przy biegu luzem sprawnosc wynosi zero.
>>
>> A przy jechaniu np 50km/h moc wyjsciowa jest z 10% maksymalnej, wiec i
>>
>> sprawnosc spada.
>>
>>
>>
>> A skrzynie reka krecilem, i wiem jakie to opory ma. Wcale nie takie
>>
>> male :-)
>>
>>
>>
>> J.
>
> W ręku masz kilka watów, w porywach kilkanaście.
To mniej więcej taka różnica jak między światłami mijania, a dziennymi
które to tak istotne oszczędności w zużyciu paliwa mają dawać, że
miłościwie nam panująca Bruksela uraczyła nas już chyba obowiązkiem
wyposażenia nowych pojazdów w DRL ;)
> To sporo mniej niż ma silnik w samochodzie.
Ale zawsze coś... A jednak olej w skrzyni biegów się rozgrzewa i to dość
mocno.
W automatach z hydrokinetyczną przekładnią bywają nawet chłodnice tego
oleju - to już pokazuje że tam ładne kilowaty znikają.
> Poza tym na każdym biegu z wyjątkiem wstecznego koła zębate obracają się w tą samą
stronę.
Koła zębate poszczególnych biegów to się akurat zawsze obracają w tą samą
stronę - również na wstecznym.
> Jak przy stu kilowatowym silniku w skrzyni straci się 5 kilowatów przy mocy
maksymalnej to jest to do przyjęcia.
To i jakoś się to przyjmuje - co nie znaczy że nie warto się po takie coś
schylić.
Natomiast te straty są raczej większe.
Na hamowni podwoziomej mając około 200KM@8000rpm, opory wynoszą 40KM, czyli
to około 20% (pomimo 5W30 w skrzyni).
Drugie auto to 210KM@5500rpm i opór przy 5500rpm 30KM, czyli 14%.
To jest sumaryczny opór przeniesieniu napędu razem z oponami, ale myślę że
większość tego oporu to jednak skrzynia biegów.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.05.13 02:03 k...@g...com
- 07.05.13 08:12 J.F.
- 07.05.13 09:52 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=