eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów › Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
  • Data: 2013-05-07 00:38:38
    Temat: Re: Bezpośrednie przełożenie w manualnej skrzyni biegów
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 6 May 2013 15:03:35 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):

    > W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 22:36:11 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >> Dnia Mon, 6 May 2013 12:23:52 -0700 (PDT), k...@g...com
    >>
    >>>> Chyba ze ci chodzi o opory ruchu ... hm, nawet przy tym bezposrednim
    >>
    >>>> biegu w RWD w skrzyni ciagle sie wszystko kreci - w tym i wszystkie
    >>
    >>>> kola zebate mloca olej.
    >>
    >>>>
    >>
    >>> Kr�ci si� ale nie przek�ada si� to kr�cenie na spadek sprawno�ci
    >>
    >>> skrzyni bieg�w. Sprawno�� przek�adni z�batej jest bardzo wysoka.
    >>
    >>> Podaje siďż˝ jďż˝ tylko w przypadku gdy pracuje pod dopuszczalnym
    >>
    >>> obci��eniem maksymalnym. Przy biegu luzem si� nie podaje bo po co
    >>
    >>> podawa� na przyk�ad 99,8.
    >>
    >>
    >>
    >> Przy biegu luzem sprawnosc wynosi zero.
    >>
    >> A przy jechaniu np 50km/h moc wyjsciowa jest z 10% maksymalnej, wiec i
    >>
    >> sprawnosc spada.
    >>
    >>
    >>
    >> A skrzynie reka krecilem, i wiem jakie to opory ma. Wcale nie takie
    >>
    >> male :-)
    >>
    >>
    >>
    >> J.
    >
    > W ręku masz kilka watów, w porywach kilkanaście.

    To mniej więcej taka różnica jak między światłami mijania, a dziennymi
    które to tak istotne oszczędności w zużyciu paliwa mają dawać, że
    miłościwie nam panująca Bruksela uraczyła nas już chyba obowiązkiem
    wyposażenia nowych pojazdów w DRL ;)

    > To sporo mniej niż ma silnik w samochodzie.

    Ale zawsze coś... A jednak olej w skrzyni biegów się rozgrzewa i to dość
    mocno.
    W automatach z hydrokinetyczną przekładnią bywają nawet chłodnice tego
    oleju - to już pokazuje że tam ładne kilowaty znikają.

    > Poza tym na każdym biegu z wyjątkiem wstecznego koła zębate obracają się w tą samą
    stronę.

    Koła zębate poszczególnych biegów to się akurat zawsze obracają w tą samą
    stronę - również na wstecznym.

    > Jak przy stu kilowatowym silniku w skrzyni straci się 5 kilowatów przy mocy
    maksymalnej to jest to do przyjęcia.

    To i jakoś się to przyjmuje - co nie znaczy że nie warto się po takie coś
    schylić.

    Natomiast te straty są raczej większe.
    Na hamowni podwoziomej mając około 200KM@8000rpm, opory wynoszą 40KM, czyli
    to około 20% (pomimo 5W30 w skrzyni).
    Drugie auto to 210KM@5500rpm i opór przy 5500rpm 30KM, czyli 14%.

    To jest sumaryczny opór przeniesieniu napędu razem z oponami, ale myślę że
    większość tego oporu to jednak skrzynia biegów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: