  • Data: 2009-01-17 17:19:53
    Temat: Re: Bezpieczeństwo dysków
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Osadnik wyskrobał(a):
    > I chciałbym sie teraz zapytać. Jakiemu konkretnie uszkodzeniu ulega
    > ten dysk po padzie zasilacza?
    > Tylko elektronika przecież. No chyba to nie jest realne ze wraz z tym
    > dane? To tylko kwestia wymiany elektroniki i odzyskaniu danych?

    Niby tylko kwestia wymiany elektroniki często, ale:

    a) musisz znaleźć dysk o identycznym oznaczeniu modelowym, a niekiedy i
    firmware
    b) przygotuj się, że a) nie będzie tak łatwe jak pójście do sklepu
    komputerowego, bo "pad" nastąpi pewnie wtedy, jak jedynym źródłem nabycia
    dysku będzie rynek wtórny
    c) wymiana elektroniki czasem może nie pomóc
    d) jakbym miał naprawdę ważne dane na tym dysku (w zasadzie nieodtwarzalne
    czyli NIE instalację systemu i parę filmów, ale dokumenty, zdjęcia itd.), to
    nie wiem czy serce by mi wytrzymało te kilka(naście) dni między padem,
    znalezieniem drugiego dysku z elektroniką, przełożeniem i sprawdzeniem czy
    wszystko co na dysku było nadal tam jest

    --
    .B:artek.