eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Data: 2022-06-07 16:16:03
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 7 Jun 2022 15:19:46 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Tuesday, June 7, 2022, 1:14:52 PM, you wrote:
    >
    >>>> a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
    >>>> spali :-)
    >>> Mówimy, że potrzeba inteligentnej, aktywnej infrastruktury i
    >> A tego nie ma.
    > A już najwyższy czas.

    Czas, czas, a reszta swiata chyba tez czeka.

    Chociaz ... mamy szanse byc pionierami i zainicjowac standardy?
    Chyba nie :-(

    >>> elastycznego cennika. Chcesz ładować 44 kW - proszę bardzo ale drożej.
    >> A co z przeplywowymi ogrzewaczami wody?
    > Ale co to ma wspólnego z samochodami? Proponowałem odrębną taryfę dla
    > ładowarek.

    Rzad popiera. Bo jak inaczej akcyze sciagac :-)

    >>> Wolisz ładować 8 godzin spokojnie - masz bonusik do Maca.
    >> No coz, o jednej wersji pisalem - w blokowym garazu pozwolic na zwykle
    >> gniazdka 1f 16A, i postawic jedna czy dwie mocniejsze ladowarki,
    >> jak ktos potrzebuje szybciej. Platne.
    > Też jakiś pomysł. Ale w blokach mieszka połowa ludności.

    W blokach bedzie pierwsze wąskie gardlo.
    Ale moze sie szybko w domach pojawic.

    >> Albo i nie stawiac - wydzierzawic kawalek miejsca na osiedlu i niech
    >> ktos postawi :-)
    > Komercyjne mają zróżnicowane ceny zależnie od poboru i od... czasu.

    Tak czy inaczej - komu zalezy, ten zaplaci :-)

    >>>>>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
    >>>>> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
    >>>> 3.7kW*10h - tez sporo energii.
    >>> Trochę mało. I trochę powoli. I zupełnie bez sensu.
    >> 37kWh. Pol baterii. Na 200km starczy.
    >> A przewidujesz wyjazd o 2 w nocy, ze za wolno?
    >
    > Różnie bywa.

    No to ten raz w roku bedziesz ladował inaczej :-)

    >>>>> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
    >>>> No ale przylacze masz 17kW,
    >>> Umowę mam na 14 kW.
    >> Dawniej bym patrzyl na bezpieczniki, ale teraz trzeba w umowe, cennik
    >> i w licznik - ile za przekroczenie mocy :-)
    >
    > Nie ma opłat za przekroczenie mocy :)

    A co za problem wprowadzic w miare potrzeby :-(

    Jestes pewien, ze nie ma w cenniku?

    >>>> a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
    >>>> jak tylko z jednej fazy.
    >>> Dlatego też piszę o domowych ładowarkach DC. Taki Citroen albo 32
    >>> albo 16 A. Albo 10 na byle czym. Nie ma opcji 25 A.
    >> Mozna jeszcze zamowic wieksze przylacze :-)
    >
    > Nie wszędzie. Ja moze dostanę 18 kW na bezpiecznikach 32 A ale na tym
    > koniec.

    W jakim sensie - nie da sie wiecej, czy juz powiedza, ze w taryfie
    przemyslowej to by sie dało?

    >Ale i tak wolę 11 kW na 3 fazach niż 7.4 kW na jednej.

    Tylko nie wiadomo, co producent samochodu woli :-0

    >>>>>>> Rynek nie znosi pustki.
    >>>>>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
    >>>>>> a potem będą łatać sieć :-)
    >>>>> W Polsce PiSu - na pewno.
    >>>> W innej tez :-(
    >>> Libki lubią korzystać z okazji do interesów.
    >> "A widzisz tu autostrade?" ... :-)
    >
    > To socjaliści a nie libki.

    Ja o tym kawale, jak to ministrowie sie odwiedzali.

    >>>>> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
    >>>> W kolach, po co ci jakies poloski :-)
    >>> O masie nieresorowanej zapomniałeś znowu?
    >> lepsze, lzejsze silniki.
    >> Poloski tez swoje wazą.
    >
    > Nie tyle, co silniki.
    >
    >> Albo aktywne amortyzatory z odzyskiem energii :-)
    > I CKJ?

    Bose juz aktywne zawieszenie oferuje :-)

    >>>> Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
    >>>> elektryczny tylna.
    >>>> W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
    >>> Bardziej skomplikować się nie dało?
    >> Wlasnie prosto.
    >> Jeden standardowy naped spalinowy, moze nawet uproszczony,
    >> i dwa silniki elektryczne z tylu.
    >
    > Odrzucam takie rozwiązanie. Nieprzewidywalne na zakrętach.

    Komputer zapanuje. Lepiej niz inne pomysly.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: