-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!3.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.
giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.ne
ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Będzie hejt!
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <629bacc9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
<t7kket$rck$1$Jacek@news.chmurka.net>
<1263133673$20220606123918@squadack.com>
<1gfc8alc5fvvi$.uug4o161xkxl.dlg@40tude.net>
<3908940062$20220606145658@squadack.com>
<1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
<8699447774$20220606182622@squadack.com>
<1kztcbnc1o12j$.qn4j8gnyadzy$.dlg@40tude.net>
<5964829269$20220606204920@squadack.com>
Date: Tue, 7 Jun 2022 10:32:14 +0200
Message-ID: <vjfg4bg5g4o6$.ta6xqu3jkp91.dlg@40tude.net>
Lines: 164
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.118.138
X-Trace: 1654590735 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 546 83.30.118.138:52175
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2704312
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 6 Jun 2022 20:49:17 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello J.F,
> Monday, June 6, 2022, 6:56:04 PM, you wrote:
>
>>>> Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
>>>> w porozumieniu z samochodem,
>>> Te duże po prostu ładuja akumulator.
>> No ale trzeba troche wiedziec jak.
>
> Trzeba wysłać samochodowi sygnał, że ma wystawić akumulator na piny
> gniazda.
Dowiedziec sie jakie napiecie, jaki prad, jaka temperatura..
>>>> ale takich w garazu miec nie bedziesz, bo za drogie.
>>> Nie muszą być drogie przy mocy do powiedzmy 30-40 kW...
>> Ale na razie takich nie ma :-)
>
> W każdej chwili mogą być. Tani transformator jest opracowany już dawno
> temu. Test 25 kW przeszedł na karkasie z poliestryrenu, z drukarki
> 3D. Obecnie są profesjonalne karkasy i moc 44 kW (3x230/400V 63A) jest
> w zasięgu reki. Ale do domu wystarczy połowa tego.
>
> Problemem jest brak chętnego do zajęcia się resztą.
No widzisz - a nie chciales "zrob to sam" :-)
Tylko 22kW to samochody chyba jeszcze potrafia brac po AC,
a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
spali :-)
>>>> Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
>>> Sam nie zrobię, bo już za stary jestem na opanowanie komunikacji
>>> między ładowarką a samochodem...
>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
>>>> decyduje ile pobierze.
>>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
>>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
>> Zwykle gniazdko. 16A.
>
> Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
> 3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.
Jakos jednak wie, ze to jest "zwykle gniazdko" i wiecej nie mozna.
Moze w kablu cos jest, moze tyle domyslnie, a wiecej dopiero jak sie
dogadaja.
>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
3.7kW*10h - tez sporo energii.
>>>> No i dalej nie wiadomo, czy to jest po amerykansku
>>>> na jedna faze (tzn u nich na "dwie"), czy po europejsku na 3 fazy.
>>> Po europejsku często bywa na jedną fazę - 230 V 32 A max, 7.4 kW... Mało
>>> który ma 3x230/400 V 16 A, 11 kW.
>> A ty bedziesz mial w domu przylacze np 25A na faze.
>
> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
No ale przylacze masz 17kW, a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
jak tylko z jednej fazy.
>>>>>> Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
>>>>>> problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)
>>>>> Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...
>>>> Jak najbardziej, tylko zanim sie doczekamy, to moze byc tych
>>>> elektrykow za duzo :-)
>>> Rynek nie znosi pustki.
>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
>> a potem będą łatać sieć :-)
> W Polsce PiSu - na pewno.
W innej tez :-(
>Albo wprowadzą kartki na prąd.
A to wielce prawdopobne ... ale na tani prad na cele mieszkalne :-)
>>>>>> A moze jednak PHEV?
>>>>> Fuj. Etap przejściowy.
>>>> O tyle dobre, ze w miescie na codzien moglbym nie smrodzic,
>>>> nie narzekalbym na zasieg w trasie, spalanie ropy by spadlo,
>>>> bateria nie bylaby bardzo droga, prad ladowania ograniczony - wiec
>>>> odpadaja obawy o siec.
>>> Mały akumulator w elektryku to zaprzeczenie idei.
>> Ale wlasnie hybryda nie elektryk.
>
> Jasne 1 kWh jak w Hondzie? Przecież to nawet solidnego hamowania nie
> zniesie.
PHEV - czyli tak na choc 50km zasiegu.
>>>>> Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
>>>>> o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
>>>>> legalną prędkością autostradową)
>>>> Jakos tak mogloby byc, ale na razie ida w duzą moc ...
>>>> ja nie narzekam :-)
>>>>> stanowi rezerwę dla podstawowego napędu elektrycznego.
>>>> Zwal jak zwal :-)
>>>>> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
>>>> A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
>>>> silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
>>> 40 kW to za mało - nie będzie przyśpieszało przy bezpośrednim
>>> sprzężeniu.
>> A po co przyspieszac, jak PiS dalej podniesie mandaty?
>
> Czasem się wyprzedza...
Moze nie byc kogo
>> No to silnik 50kW :-)
>> A pamietaj, ze do przyspieszenia mozesz dodac silnik elektryczny.
>> I bedziesz mial 100kW.
>
> Ale po co mnożyć byty i komplikować konstrukcję?
ale zadna komplikacja. Silnik elektryczny i tak ma napedzac,
> Albo budujmy
> maksymalnie wydajny agregat, który pracuje ze swoją mocą znamionową
> ustawioną na wydajność albo nie róbmy nic nowego i grzęźnijmy w
> kosztowne przekładnie.
w wersji mitsu wcale nie kosztowne. Jedno sprzeglo.
> A to ma być maksymalnie uproszczone - żadnych
> ekstra sprzęgieł i zębatek. Najlepiej 4 silniki napędzające
> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
W kolach, po co ci jakies poloski :-)
Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
elektryczny tylna.
W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
>>>>> Przy spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.
>>>> Tankowanie szybkie, moze byc i 300km :-)
>>>>> 40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...
>>>> Turbina powiadasz ... no moze i turbina.
>>>> Ale chyba ma mniejsza sprawnosc, nawet w punkcie idelnej pracy ?
>>> No właśnie niekoniecznie. Sprawność turbiny ogranicza długi rozruch i praca
>>> w szerokim zakresie obrotów. Przy uruchamianiu turbiny przy spadku
>>> energii w akumulatorze do np. 10% i wyłączaniu przy np. 80% czas
>>> rozruchu staje się nieistotny. Stale obroty i obciążenie sprzyjają
>>> uzyskaniu optymalnego punktu pracy. Tylko ciepła odpadowego trochę za
>>> dużo - drugi stopień niskiego ciśnienia?
>> Jesli sprawnosc porównywalna z tłokowym, to i ciepla tyle samo.
>
> Ponoć w optymalnych warunkach jest lepsza.
Ja tam slyszalem, ze gorsza.
No ale rekordowe wyniki pochodza z wielkich turbin oraz z wielkich
okretowych diesli.
J.
P.S. W zasadzie to ze statkowych, ale to jakos zle brzmi po polsku :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.22 10:35 Cavallino
- 07.06.22 10:39 Cavallino
- 07.06.22 10:40 J.F
- 07.06.22 10:41 cyklista
- 07.06.22 10:48 Cavallino
- 07.06.22 10:56 cyklista
- 07.06.22 11:08 Cavallino
- 07.06.22 12:08 J.F
- 07.06.22 12:23 J.F
- 07.06.22 12:26 J.F
- 07.06.22 12:27 Cavallino
- 07.06.22 12:45 Cavallino
- 07.06.22 12:47 J.F
- 07.06.22 12:51 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.22 12:55 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO