eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!3.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.
    giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.ne
    ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Będzie hejt!
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <629bacc9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7kket$rck$1$Jacek@news.chmurka.net>
    <1263133673$20220606123918@squadack.com>
    <1gfc8alc5fvvi$.uug4o161xkxl.dlg@40tude.net>
    <3908940062$20220606145658@squadack.com>
    <1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
    <8699447774$20220606182622@squadack.com>
    <1kztcbnc1o12j$.qn4j8gnyadzy$.dlg@40tude.net>
    <5964829269$20220606204920@squadack.com>
    Date: Tue, 7 Jun 2022 10:32:14 +0200
    Message-ID: <vjfg4bg5g4o6$.ta6xqu3jkp91.dlg@40tude.net>
    Lines: 164
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.118.138
    X-Trace: 1654590735 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 546 83.30.118.138:52175
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2704312
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 6 Jun 2022 20:49:17 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Monday, June 6, 2022, 6:56:04 PM, you wrote:
    >
    >>>> Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
    >>>> w porozumieniu z samochodem,
    >>> Te duże po prostu ładuja akumulator.
    >> No ale trzeba troche wiedziec jak.
    >
    > Trzeba wysłać samochodowi sygnał, że ma wystawić akumulator na piny
    > gniazda.

    Dowiedziec sie jakie napiecie, jaki prad, jaka temperatura..

    >>>> ale takich w garazu miec nie bedziesz, bo za drogie.
    >>> Nie muszą być drogie przy mocy do powiedzmy 30-40 kW...
    >> Ale na razie takich nie ma :-)
    >
    > W każdej chwili mogą być. Tani transformator jest opracowany już dawno
    > temu. Test 25 kW przeszedł na karkasie z poliestryrenu, z drukarki
    > 3D. Obecnie są profesjonalne karkasy i moc 44 kW (3x230/400V 63A) jest
    > w zasięgu reki. Ale do domu wystarczy połowa tego.
    >
    > Problemem jest brak chętnego do zajęcia się resztą.

    No widzisz - a nie chciales "zrob to sam" :-)

    Tylko 22kW to samochody chyba jeszcze potrafia brac po AC,
    a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
    spali :-)

    >>>> Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
    >>> Sam nie zrobię, bo już za stary jestem na opanowanie komunikacji
    >>> między ładowarką a samochodem...
    >>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    >>>> decyduje ile pobierze.
    >>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
    >>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
    >> Zwykle gniazdko. 16A.
    >
    > Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
    > 3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.

    Jakos jednak wie, ze to jest "zwykle gniazdko" i wiecej nie mozna.

    Moze w kablu cos jest, moze tyle domyslnie, a wiecej dopiero jak sie
    dogadaja.

    >> 3f chyba malo ktory obsluguje.
    > Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...

    3.7kW*10h - tez sporo energii.

    >>>> No i dalej nie wiadomo, czy to jest po amerykansku
    >>>> na jedna faze (tzn u nich na "dwie"), czy po europejsku na 3 fazy.
    >>> Po europejsku często bywa na jedną fazę - 230 V 32 A max, 7.4 kW... Mało
    >>> który ma 3x230/400 V 16 A, 11 kW.
    >> A ty bedziesz mial w domu przylacze np 25A na faze.
    >
    > Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.

    No ale przylacze masz 17kW, a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
    jak tylko z jednej fazy.

    >>>>>> Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
    >>>>>> problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)
    >>>>> Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...
    >>>> Jak najbardziej, tylko zanim sie doczekamy, to moze byc tych
    >>>> elektrykow za duzo :-)
    >>> Rynek nie znosi pustki.
    >> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
    >> a potem będą łatać sieć :-)
    > W Polsce PiSu - na pewno.

    W innej tez :-(

    >Albo wprowadzą kartki na prąd.

    A to wielce prawdopobne ... ale na tani prad na cele mieszkalne :-)

    >>>>>> A moze jednak PHEV?
    >>>>> Fuj. Etap przejściowy.
    >>>> O tyle dobre, ze w miescie na codzien moglbym nie smrodzic,
    >>>> nie narzekalbym na zasieg w trasie, spalanie ropy by spadlo,
    >>>> bateria nie bylaby bardzo droga, prad ladowania ograniczony - wiec
    >>>> odpadaja obawy o siec.
    >>> Mały akumulator w elektryku to zaprzeczenie idei.
    >> Ale wlasnie hybryda nie elektryk.
    >
    > Jasne 1 kWh jak w Hondzie? Przecież to nawet solidnego hamowania nie
    > zniesie.

    PHEV - czyli tak na choc 50km zasiegu.

    >>>>> Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
    >>>>> o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
    >>>>> legalną prędkością autostradową)
    >>>> Jakos tak mogloby byc, ale na razie ida w duzą moc ...
    >>>> ja nie narzekam :-)
    >>>>> stanowi rezerwę dla podstawowego napędu elektrycznego.
    >>>> Zwal jak zwal :-)
    >>>>> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
    >>>> A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
    >>>> silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
    >>> 40 kW to za mało - nie będzie przyśpieszało przy bezpośrednim
    >>> sprzężeniu.
    >> A po co przyspieszac, jak PiS dalej podniesie mandaty?
    >
    > Czasem się wyprzedza...

    Moze nie byc kogo

    >> No to silnik 50kW :-)
    >> A pamietaj, ze do przyspieszenia mozesz dodac silnik elektryczny.
    >> I bedziesz mial 100kW.
    >
    > Ale po co mnożyć byty i komplikować konstrukcję?

    ale zadna komplikacja. Silnik elektryczny i tak ma napedzac,

    > Albo budujmy
    > maksymalnie wydajny agregat, który pracuje ze swoją mocą znamionową
    > ustawioną na wydajność albo nie róbmy nic nowego i grzęźnijmy w
    > kosztowne przekładnie.

    w wersji mitsu wcale nie kosztowne. Jedno sprzeglo.

    > A to ma być maksymalnie uproszczone - żadnych
    > ekstra sprzęgieł i zębatek. Najlepiej 4 silniki napędzające
    > bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.

    W kolach, po co ci jakies poloski :-)

    Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
    elektryczny tylna.
    W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.

    >>>>> Przy spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.
    >>>> Tankowanie szybkie, moze byc i 300km :-)
    >>>>> 40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...
    >>>> Turbina powiadasz ... no moze i turbina.
    >>>> Ale chyba ma mniejsza sprawnosc, nawet w punkcie idelnej pracy ?
    >>> No właśnie niekoniecznie. Sprawność turbiny ogranicza długi rozruch i praca
    >>> w szerokim zakresie obrotów. Przy uruchamianiu turbiny przy spadku
    >>> energii w akumulatorze do np. 10% i wyłączaniu przy np. 80% czas
    >>> rozruchu staje się nieistotny. Stale obroty i obciążenie sprzyjają
    >>> uzyskaniu optymalnego punktu pracy. Tylko ciepła odpadowego trochę za
    >>> dużo - drugi stopień niskiego ciśnienia?
    >> Jesli sprawnosc porównywalna z tłokowym, to i ciepla tyle samo.
    >
    > Ponoć w optymalnych warunkach jest lepsza.

    Ja tam slyszalem, ze gorsza.

    No ale rekordowe wyniki pochodza z wielkich turbin oraz z wielkich
    okretowych diesli.

    J.

    P.S. W zasadzie to ze statkowych, ale to jakos zle brzmi po polsku :-)




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: