-
Data: 2022-06-07 10:32:14
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Mon, 6 Jun 2022 20:49:17 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello J.F,
> Monday, June 6, 2022, 6:56:04 PM, you wrote:
>
>>>> Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
>>>> w porozumieniu z samochodem,
>>> Te duże po prostu ładuja akumulator.
>> No ale trzeba troche wiedziec jak.
>
> Trzeba wysłać samochodowi sygnał, że ma wystawić akumulator na piny
> gniazda.
Dowiedziec sie jakie napiecie, jaki prad, jaka temperatura..
>>>> ale takich w garazu miec nie bedziesz, bo za drogie.
>>> Nie muszą być drogie przy mocy do powiedzmy 30-40 kW...
>> Ale na razie takich nie ma :-)
>
> W każdej chwili mogą być. Tani transformator jest opracowany już dawno
> temu. Test 25 kW przeszedł na karkasie z poliestryrenu, z drukarki
> 3D. Obecnie są profesjonalne karkasy i moc 44 kW (3x230/400V 63A) jest
> w zasięgu reki. Ale do domu wystarczy połowa tego.
>
> Problemem jest brak chętnego do zajęcia się resztą.
No widzisz - a nie chciales "zrob to sam" :-)
Tylko 22kW to samochody chyba jeszcze potrafia brac po AC,
a przeciez mowimy, ze jak bedzie tego wiecej, to transformator sie
spali :-)
>>>> Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
>>> Sam nie zrobię, bo już za stary jestem na opanowanie komunikacji
>>> między ładowarką a samochodem...
>>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
>>>> decyduje ile pobierze.
>>> A skąd samochód ma wiedzieć, czy wolno mu pobrać 10A, 16A czy 32A? Czy
>>> aby nie z międzymordzia między gniazdkiem a samochodem?
>> Zwykle gniazdko. 16A.
>
> Ale samochód tego nie wie. Citroeny mogą pobrać z 1 fazy 7.4 kW. Albo
> 3.7 kW. Albo 2.3 kW. To międzymordzie na kablu decyduje.
Jakos jednak wie, ze to jest "zwykle gniazdko" i wiecej nie mozna.
Moze w kablu cos jest, moze tyle domyslnie, a wiecej dopiero jak sie
dogadaja.
>> 3f chyba malo ktory obsluguje.
> Citroeny podłączają jedną fazę i ładują... 3.7 kW zaledwie...
3.7kW*10h - tez sporo energii.
>>>> No i dalej nie wiadomo, czy to jest po amerykansku
>>>> na jedna faze (tzn u nich na "dwie"), czy po europejsku na 3 fazy.
>>> Po europejsku często bywa na jedną fazę - 230 V 32 A max, 7.4 kW... Mało
>>> który ma 3x230/400 V 16 A, 11 kW.
>> A ty bedziesz mial w domu przylacze np 25A na faze.
>
> Ale nie muszę wszystkiego wykorzystywać do ładowania samochodu.
No ale przylacze masz 17kW, a samochod mozesz ladowac 5.5kW,
jak tylko z jednej fazy.
>>>>>> Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
>>>>>> problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)
>>>>> Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...
>>>> Jak najbardziej, tylko zanim sie doczekamy, to moze byc tych
>>>> elektrykow za duzo :-)
>>> Rynek nie znosi pustki.
>> No to wlasnie - samochody beda produkowac mimo braku pomyslow na siec,
>> a potem będą łatać sieć :-)
> W Polsce PiSu - na pewno.
W innej tez :-(
>Albo wprowadzą kartki na prąd.
A to wielce prawdopobne ... ale na tani prad na cele mieszkalne :-)
>>>>>> A moze jednak PHEV?
>>>>> Fuj. Etap przejściowy.
>>>> O tyle dobre, ze w miescie na codzien moglbym nie smrodzic,
>>>> nie narzekalbym na zasieg w trasie, spalanie ropy by spadlo,
>>>> bateria nie bylaby bardzo droga, prad ladowania ograniczony - wiec
>>>> odpadaja obawy o siec.
>>> Mały akumulator w elektryku to zaprzeczenie idei.
>> Ale wlasnie hybryda nie elektryk.
>
> Jasne 1 kWh jak w Hondzie? Przecież to nawet solidnego hamowania nie
> zniesie.
PHEV - czyli tak na choc 50km zasiegu.
>>>>> Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
>>>>> o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
>>>>> legalną prędkością autostradową)
>>>> Jakos tak mogloby byc, ale na razie ida w duzą moc ...
>>>> ja nie narzekam :-)
>>>>> stanowi rezerwę dla podstawowego napędu elektrycznego.
>>>> Zwal jak zwal :-)
>>>>> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
>>>> A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
>>>> silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
>>> 40 kW to za mało - nie będzie przyśpieszało przy bezpośrednim
>>> sprzężeniu.
>> A po co przyspieszac, jak PiS dalej podniesie mandaty?
>
> Czasem się wyprzedza...
Moze nie byc kogo
>> No to silnik 50kW :-)
>> A pamietaj, ze do przyspieszenia mozesz dodac silnik elektryczny.
>> I bedziesz mial 100kW.
>
> Ale po co mnożyć byty i komplikować konstrukcję?
ale zadna komplikacja. Silnik elektryczny i tak ma napedzac,
> Albo budujmy
> maksymalnie wydajny agregat, który pracuje ze swoją mocą znamionową
> ustawioną na wydajność albo nie róbmy nic nowego i grzęźnijmy w
> kosztowne przekładnie.
w wersji mitsu wcale nie kosztowne. Jedno sprzeglo.
> A to ma być maksymalnie uproszczone - żadnych
> ekstra sprzęgieł i zębatek. Najlepiej 4 silniki napędzające
> bezpośrednio koła (rozmarzyłem się) na krótkich półośkach.
W kolach, po co ci jakies poloski :-)
Ale ... kolejny pomysl, to silnik spalinowy napedzajacy przednia os i
elektryczny tylna.
W komplecie naped na 4 kola w miare potrzeby.
>>>>> Przy spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.
>>>> Tankowanie szybkie, moze byc i 300km :-)
>>>>> 40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...
>>>> Turbina powiadasz ... no moze i turbina.
>>>> Ale chyba ma mniejsza sprawnosc, nawet w punkcie idelnej pracy ?
>>> No właśnie niekoniecznie. Sprawność turbiny ogranicza długi rozruch i praca
>>> w szerokim zakresie obrotów. Przy uruchamianiu turbiny przy spadku
>>> energii w akumulatorze do np. 10% i wyłączaniu przy np. 80% czas
>>> rozruchu staje się nieistotny. Stale obroty i obciążenie sprzyjają
>>> uzyskaniu optymalnego punktu pracy. Tylko ciepła odpadowego trochę za
>>> dużo - drugi stopień niskiego ciśnienia?
>> Jesli sprawnosc porównywalna z tłokowym, to i ciepla tyle samo.
>
> Ponoć w optymalnych warunkach jest lepsza.
Ja tam slyszalem, ze gorsza.
No ale rekordowe wyniki pochodza z wielkich turbin oraz z wielkich
okretowych diesli.
J.
P.S. W zasadzie to ze statkowych, ale to jakos zle brzmi po polsku :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.22 10:35 Cavallino
- 07.06.22 10:39 Cavallino
- 07.06.22 10:40 J.F
- 07.06.22 10:41 cyklista
- 07.06.22 10:48 Cavallino
- 07.06.22 10:56 cyklista
- 07.06.22 11:08 Cavallino
- 07.06.22 12:08 J.F
- 07.06.22 12:23 J.F
- 07.06.22 12:26 J.F
- 07.06.22 12:27 Cavallino
- 07.06.22 12:45 Cavallino
- 07.06.22 12:47 J.F
- 07.06.22 12:51 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.22 12:55 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=