-
Data: 2022-06-07 10:32:16
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
>>> decyduje ile pobierze.
>>
>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
>
> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
Oczywiście że ogranicza.
Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.
> Bezpiecznik ogranicza.
j.w.
> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
Ono decyduje.
Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.
Sprawdzone empirycznie na jacuzzi.
Nawet specjalne gniazdka 16A z reguły wtrzymują tyle, ale niekoniecznie
przy ciągłej pracy.
>
> evse tez nie ogranicza pradu.
No jak to nie?
takie std dodawane do auta z reguły mają po 10 A.
>Sygnalizowac moze samochodowi
> jaki prad jest dopuszczalny.
I więcej nie poda.
>>> Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
>>
>> Teoretycznie tak, ale nie wszystkim samochodom może się to podobać,
>> jeśli mówimy o zmianie w trakcie ładowania.
>> Przy starcie - nie ma żadnego problemu.
>
> No wlasnie, a potem sie podlacza sasiedzi, i trzeba ograniczyc juz w
> trakcie.
> Poza tym evse na razie chyba nie ma takiej funkcjonalnosci - choc
> gdzies mi mignela wersja na 2 wtyczki i jakos sie samochody
> dogadywaly.
Nie każdy samochód łyknie taką zmianę.
Owszem, jak dostanie tki sygnał od evse, to tak zrobi.
Ale evse 16A które miałem, nie umożliwiały zmiany mocy po podłączeniu
samochodu.
>
>>> A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
>>> "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
>>> I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
>>> i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
>>
>> Kto za to zapłaci?
>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
>
> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
To źle Ci się wydaje.
Jest odwrotnie.
>> Toyota zrobiła to jeszcze efektywniej, a silnik sprzęga.
>
> Czy Toyota zrobila to efektywniej to nie wiem.
A ja wiem, hybryda Toyoty pali mniej niż podaje Myjk.
Sprawdzałem empirycznie.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.22 10:32 J.F
- 07.06.22 10:35 Cavallino
- 07.06.22 10:39 Cavallino
- 07.06.22 10:40 J.F
- 07.06.22 10:41 cyklista
- 07.06.22 10:48 Cavallino
- 07.06.22 10:56 cyklista
- 07.06.22 11:08 Cavallino
- 07.06.22 12:08 J.F
- 07.06.22 12:23 J.F
- 07.06.22 12:26 J.F
- 07.06.22 12:27 Cavallino
- 07.06.22 12:45 Cavallino
- 07.06.22 12:47 J.F
- 07.06.22 12:51 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=