  • 41. Data: 2009-04-01 11:47:59
    Temat: Re: Bawimy się jeszcze?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 1 Apr 2009 13:38:32 +0200, de Fresz <d...@n...o2.pl>
    wrote:

    >Rozdzielczość druku =/= rozdzielczość pliku. Choć nie widziałem efektów
    >z takiej Agfy, nie spodziewałbym się jakiegoś totalnego przełomu.
    >Zresztą i tak sens wyższych rozdzielczości druku jest znikomy, z tak
    >prozaicznego powodu, jak fizjologia widzenia.
    To ja postawię inne pytanie - chcę sobie zrobić odbitki z całego roku,
    będzie tego z 300-400 zdjęć 10x15. Nie chcę żadnej ingerencji w kolor,
    po prostu interesuje mnie jak to wyjdzie out-of-the-box. Bawić się w
    przygotowanie do trybu repro, bo wtedy mam gwarancję nieingerencji,
    czy puścić zdjęcia normalnie, z notatkę aby nie poprawiać kolorów?
    Całe przygotowanie do trybu repro to u mnie będie skalowanie z
    automatu IrfanView, czyli to samo co zrobi maszyna.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 42. Data: 2009-04-01 12:12:01
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Całe przygotowanie do trybu repro to u mnie będie skalowanie z
    > automatu IrfanView, czyli to samo co zrobi maszyna.
    Dla mnie najwazniejsze jest kadrowanie żeby zdjecie było dokładnie w takich
    proporcjach jak odbitka bo jak np robi się 10x15 z formatu 4:3 to laby
    ucinają nieraz po równo z obu strin a samemu mogłoby się to zrobic lepiej.
    Ostanio głowę żonie trochę przycięło z tego powodu. Brak ingerencji w
    zdjecie mozna zaznaczyć w opcjach jeśli się wywłołuje na automatycznej
    maszynie samoobsługowej dostepnej w centrach handlowych lub w punkcie foto

  • 43. Data: 2009-04-01 14:13:56
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 01 of Apr 2009 10:20, Tom01 wrote:

    > To jest bardzo mądre podsumowanie dyskusji. Kompakt jest w wielu
    > sytuacjach znakomity, przez swoje wymiary i wagę, a w części warunków
    > zdjęciowych efekt jest satysfakcjonujący. W trudniejszych, również
    > wykaże zalety, bo lepiej mieć z unikatowej chwili zdjęcie gorsze niż
    > nie mieć wcale bo torba ze sprzętem została w domu.

    Jadę samochodem widzę wille/pałacyk w stylu Gargamela...
    Sięgam do plecaka na tylnym siedzeniu, wyciągam kompakta,
    ożeż... jeszcze okulary trzeba zmienić, a Gargamel znika,
    i jedną ręką, zanim calkiem obiekt zniknie, focę przez szybę.
    Efekt jest taki:
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/to_aparat_robi_zdje
    cia.jpg

    Lustrzanką w życiu bym tego nie zrobił, a spory odsetek innych
    fotaczy również. Skąd kompakt wiedział co ma wyostrzyć,
    nie mam pojęcia.

    Przy okazji widać, skąd się może brać pogoń za megapikselami.
    Jeśli ten fragment w ramce miałby być powiększony do pocztówki
    to matryca 3 MB raczej nie wystarczy.

    > Kiedy przewiduję, że będę robił zdjęcia, biorę lustro, parę słoików,
    > lampę czasem inny osprzęt i jest to moje główne zajęcie w danym
    > czasie. Jeśli jednak jestem gdzieś przypadkowo, wyciągam ze schowka w
    > aucie kompakt. :)

    Alternatywna lustrzanka musiałaby mieć statyw z żyroskopowym
    stabilizatorem (żeby robić z autka).

    --
    nb

  • 44. Data: 2009-04-01 14:42:45
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-01 16:13:56 +0200, nb <n...@n...net> said:

> [...]
    > ożeż... jeszcze okulary trzeba zmienić, a Gargamel znika,
    > i jedną ręką, zanim calkiem obiekt zniknie, focę przez szybę.

    Kurde, czegoś nie rozumiem. Skoro chciałeś mieć fajne zdjęcie (a tego
    które pokazałeś bym jednak takim nie nazwał), to jaki problem był w
    zatrzymaniu się? Wtedy nawet na wielkim formacie z przystawką skanującą
    byś zdążył zrobić fotkę...

    de Fresz

  • 45. Data: 2009-04-01 15:09:54
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 01 of Apr 2009 16:42, de Fresz wrote:

> [...]
    > które pokazałeś bym jednak takim nie nazwał), to jaki problem był w
    > zatrzymaniu się? Wtedy nawet na wielkim formacie z przystawką

    Dobrze nie rozumiesz :-) Po prostu nie było możliwości zatrzymania się.
    A upierdliwy bywam dosyć często ("ale drzewo, zawracamy!").

    --
    nb

  • 46. Data: 2009-04-01 15:16:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Agent pisze:
    > Mogłes zrobić jeszcze 100x150 żeby było jeszcze ciekawiej

    Jak ktoś się założy, że różnicę od razu zobaczy - proszę bardzo.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 47. Data: 2009-04-01 15:17:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marx pisze:
    > Dodloz jeszcze zdjecie komorka, tez nie bedzie roznicy...

    Z niektórych nowszych modeli owszem.

    > Kolejny test bez sensu.

    Ano, bez sensu pokazuje, że czasem bez sensu się wydaje, a czasem także
    gada :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyszła drożyzna i nie wiem, czy kupywać fakt czy super express/

  • 48. Data: 2009-04-01 15:21:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Góra pisze:
    > Może się to komu przyda (chwała), natomiast ci, którzy zawsze lubią
    > ciachać włos na czworo i tak pozostaną przy swoim.

    Otóż to, zawsze przy takich wątkach pełno postów ''a gdyby tu
    przechodziła matka staruszka i przedszkole w przyszłości...'' :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie śpij! - terrorysta nigdy nie śpi!/

  • 49. Data: 2009-04-01 15:24:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Agent pisze:
    > Tylko jesli RAW z dSPLR będzie się tak wywoływać kręcąc kolory, kontrast
    > itp żeby jak najbardziej przypominał z kompaktu

    Ale pisałem, że to kompakt kręciłem się tak, żeby najbardziej
    przypominał to co wyjdzie z lustra. W drugą stronę to bez sensu, popsuć
    można wszystko.
    Żeby było jeszcze trudniej najpierw pokręciłem rawa, żeby było ładnie.
    Powinienem zrobić lustrem na auto, ale niech będzie trudniej.

    > GO żeby również wyszło podobnie to oczywiście można będzie udowodnić że
    > zdjęcia są b. podobne. Jak ktoś chce to wiele udowodni. Możne było
    > zrobić jeszcze zdjecia macro i powiedzieć ze kompakt tu jest lepszy. Ale
    > jest cała masa zdjęć albo warunków oświelteniowych w których kompakt
    > sobie nie poradzi.

    Piszę po raz enty - to typowe warunki wycieczkowe, takie w których
    powstaje najwięcej zdjęć - może widoczek niewycieczkowy bo taki mam za
    oknem, ale czas, przysłona, pora dnia i światło właśnie takie jest.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ludzie dzielą się na ludzi i... innych ludzi/

  • 50. Data: 2009-04-01 15:27:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > Janko, a zrób test realny - 9x13, lub 10x15, 400 dpi, to będzie w
    > pełni miarodajny, w końcu takie są najczęściej wykonywane odbitki.
    >
    > To wyjdzie 9x13 ->1417x2047, 10x15 -> 1574x2362. Choć i tak wszyscy
    > pozostaną na z góry upatrzonych pozycjach ;)

    Jeśli przyjmiemy, że dostaniemy naprawdę 400dpi to zgoda, a400 nie da
    rady (za to da radę prawie każdy dzisiejszy kompakt). Przy realnym 10x15
    założę się, że mało kto zobaczy różnicę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/