    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Baterie cynkowo-powietrzne
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 31 Aug 2013 11:30:56 +0200

    Dnia 31 Aug 2013 00:06:48 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Zasilanie aparatów słuchowych, to chyba jedyna dziedzina, którą można
    > zaliczyć do hi-tech, gdzie ogniwa metalowo-powietrzne się przyjęły.
    > Ogólna wadą takich ogniw jest to, że jak się je raz aktywuje, to trzeba
    > z nich stale czerpać prąd, bo jak nie, i tak się same wyczerpią. Tam jest
    > taki mały plasterek, który się odkleja, by dopuścić powietrze.

    A jakby go zakleic ?

    > W aparatach
    > słuchowych ta wada nie jest dokuczliwa, bo tego się nie wyłącza.

    telefonow sie nie wylacza, gps'ow, akumulatory mozna ladowac - bo
    duzego pradu to one chyba nie daja. Na kilkudniowej wycieczce - jak
    znalazl.

    > Poza tym jeszcze zastosowania do różnych tratw ratunkowych albo szkół
    > przetrwania. Są ogniwa, do których należy -- pardon maj frencz -- po
    > prostu nasikać, by czerpać z nich prąd.

    Ale czy parametry maja lepsze niz zwykle baterie, bo ja ciagle mysle o
    turystycznym uzytku - musi byc lekkie, male, tanie.
    Akumulator li-ion moze wyjsc optymalnie :-)

    Alternatywa
    http://zezik.net/2013/04/18/biolite-nowy-palnik-pier
    wsze-palenie/
    130$

    > Kiedyś tym tematem byłem żywo zainteresowany. Mogę przytoczyć jedną
    > ciekawą historyjkę. Islandia ma wielki potencjał do produkcji prądu.
    > Są tam dogodne warunki do budowy hydroelektrowni, prąd jest tani
    > i ekologiczny. Więc wozi się na wyspę boksyty z Ameryki Południowej,
    > by tam zrobić z nich aluminium (co wymaga dużego nakładu energii
    > elektrycnej). Powstał więc pomysł, by to aluminium wywożone gdzieś
    > dalej traktować jako (wtórny) surowiec energetyczny -- odzyskiwać
    > z niego prąd w ogniwach powietrznych.

    Tez mi cos takiego chodzilo - nie wiem czy sie aluminium nadaje, ale
    przeciez cynk mozna przewozic :-)

    I tak jak pamietam - sa baterie cynkowo-tlenkowe, z HgO czy AgO.
    Na ile sie znam na chemii - przy okazji tej elektrowni mozna by od
    razu rtec lub srebro produkowac. No ale rtec nikomu niepotrzebna, a
    srebra malo potrzeba :-)

    J.