  • Data: 2013-08-31 13:47:00
    Temat: Re: Baterie cynkowo-powietrzne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Ale ile go tam jest ? Powietrze pamietaj lekkie - w 1cm^3 jest go
    > ~1.3mg, z czego tlenu 0.26mg.
    >
    > No chyba ze tlen rozpuszczony w elektrolicie ..

    Nie wgłębiałem się zbytnio w procesy dziejące sie w tym maleństwie.
    Ale pod pęcherzykiem lakieru na samochodzie też powietrza wiele nie ma,
    a korozja idzie na całego.

    > Sa i tacy co urlopuja sie pare tygodni.

    I to jest właśnie dla takich.

    > No tak, tylko skonczysz z powrotem z boksytem/tlenkiem aluminium w
    > elektrowni koncowej. I co z nim zrobic ? Na wysypisko, czy wywiezc do
    > Islandii celem ponownego przetworzenia ?

    Na wysypisko. Związki glinu są zupełnie nieuciążliwe.

    > A z tlenkiem cynku mozna tak samo.
    > Jedyna roznica jaka widze ... cynk mozna tanio wyprodukowac przy
    > pomocy wegla, a aluminium nie. Wiec cynku sie tak nie produkuje :-)

    No i jeszcze ta cena i uciążliwość rud cynku i ołowiu.

    --
    Jarek