  • 11. Data: 2009-04-06 13:40:45
    Temat: Re: Bateria podtrzymująca pamięć
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:grcnuu$ec0$2@inews.gazeta.pl...
    > To chyba oczywiste, że zastosuje odpowiednia baterię. Najdziwniejsze jest
    > to, że po wylutowaniu owego kondensatora radio kilkanaście godzin pamięta
    > nastawy (tyle sprawdzałem, a ile maksymalnie nie wiem). Co jest grane?
    > Innego kondensatora, czy baterii nie ma. Dziwna sprawa.

    Rozumiem, że jak wymieniasz baterie w aparacie cyfrowym to robisz to bardzo
    szybko, aby nie zapomniał zdjęć.
    A o wyjęciu karty z aparatu to nawet nie pomyślisz.
    P.G.

  • 12. Data: 2009-04-06 14:39:00
    Od: "Bogdan" <w...@n...pl>

    Użytkownik " wmak" napisał:

    > Gdzieś przy procesorze, równolegle do tego "specjalnego podtrzymującego",
    > który wylutowałeś, jest prawdopodobnie wlutowany kondensator rzędu 47-100
    > mikroF.
    > Ten wylutowany miał prawdopodobnie ok 0.047-0.1 F czyli 1000 razy większą
    > pojemność

    Musi być tak jak piszesz. Innego wytłumaczenia nie ma. Prawdopodobnie ten
    "duży" elektrolit stracił właściwości rozładowywał szybko wszystkie
    ewentualne inne pojemności. Przychodzi zrobić tak jak radzisz (bez
    doktoratu). Dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam Bogdan

  • 13. Data: 2009-04-06 14:41:43
    Od: "Bogdan" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał:

    > Rozumiem, że jak wymieniasz baterie w aparacie cyfrowym to robisz to
    bardzo
    > szybko, aby nie zapomniał zdjęć.
    > A o wyjęciu karty z aparatu to nawet nie pomyślisz.

    Odpisuję Ci z nudów, bo widać, że nie masz zielonego pojęcia o problemie.
    Poducz się trochę o rodzajach pamięci i dopiero pisz (ale nie tutaj).

    Bogdan

  • 14. Data: 2009-04-06 15:11:21
    Od: aw <w...@w...pl>

    Bogdan pisze:

    > bardzo
    >
    > Odpisuję Ci z nudów, bo widać, że nie masz zielonego pojęcia o problemie.
    > Poducz się trochę o rodzajach pamięci i dopiero pisz (ale nie tutaj).
    >
    > Bogdan

    Jeżeli tak się Tobie nudzi, to zacznij czytać literaturę fachową.
    Tylko koniecznie zacznij od podstaw.
    Gdybyś miał taką wiedzę jak Piotr, to nie zadawałbyś takich pytań.

    Andrzej

  • 15. Data: 2009-04-06 16:32:34
    Od: "Bogdan" <w...@n...pl>

    Użytkownik "aw" napisał:

    > Gdybyś miał taką wiedzę jak Piotr, to nie zadawałbyś takich pytań.

    Jakich pytań? Wróć na początek wątku i przeczytaj o co pytałem. A pytałem o
    to gdzie takową baterię można kupić. Natomiast Ty ze swoją wiedzą (taką jak
    Piotr) nie masz mi nic do powiedzenia. Przestańcie więc dzieci neostrady
    wpieprzać się do tematu, którego nie rozumiecie. W takim starym radiu jest
    pamięć wymagająca ciągłości zasilania, aby nie utracić danych, a debil pisze
    mi o flashu, czy podobnej nowoczesnej pamięci w aparacie fotograficznym.
    Paranoja. Zmiataj i nie smieć mi wątku.

    Bogdan

  • 16. Data: 2009-04-06 16:41:07
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > bardzo
    >
    > Odpisuję Ci z nudów, bo widać, że nie masz zielonego pojęcia o problemie.
    > Poducz się trochę o rodzajach pamięci i dopiero pisz (ale nie tutaj).

    W tytule wątku jest: Bateria podtrzymująca pamięć.
    Bateria okazała się kondensatorem.
    Twoje obserwacje sugerują, że być może (nie na pewno) pamięć też nie jest
    pamięcią.
    Próbowałem poprzez absurdalny przykład zasugerować Ci zastanowienie się czy
    na pewno podtrzymywana rzecz to pamięć.
    Poza tytułem (jak na razie mało wiarygodne źródło) nie podałeś argumentów za
    tym, że to na pewno pamięć jest podtrzymywana. Nie podałeś też dotychczas
    wystarczających informacji aby można było na pewno stwierdzić że nie.
    Może na koniec się okaże, że jedynym prawdziwym słowem w tytule pozostanie:
    "podtrzymująca".
    Choć też nie całkiem bo jednak "podtrzymujący".
    P.G.

  • 17. Data: 2009-04-06 16:51:57
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "aw" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Gdybyś miał taką wiedzę jak Piotr, to nie zadawałbyś takich pytań.

    Dzięki.
    Bardzo miło mi się zrobiło, że ktoś mnie tu pamięta.
    Rzuciłem okiem co tu słychać no i w paru tematach coś mnie podkusiło, aby
    się odezwać.
    Niestety już czuję, że nawet te parę wypowiedzi (na każdą poświęcam więcej
    czasu niż ustawa przewiduje) jest kosztem innych ważniejszych spraw.
    P.G.

  • 18. Data: 2009-04-06 16:55:08
    Od: aw <w...@w...pl>

    Bogdan pisze:

> [...]
    > mi o flashu, czy podobnej nowoczesnej pamięci w aparacie fotograficznym.

    Masz rację. Nie zamierzam dyskutować o elektronice z siedmiolatkiem
    który nie odróżnia kondensatora od bateri.

  • 19. Data: 2009-04-06 16:58:04
    Od: aw <w...@w...pl>

    Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Niestety już czuję, że nawet te parę wypowiedzi (na każdą poświęcam
    > więcej czasu niż ustawa przewiduje) jest kosztem innych ważniejszych spraw.

    Pamiętamy Piotrze, pamiętamy.
    To już sporo lat, choć teraz coraz mniej Ciebie widać.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 20. Data: 2009-04-06 21:20:49
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Bogdan <w...@n...pl> napisał(a):

    > Prawdopodobnie ten
    > "duży" elektrolit stracił właściwości rozładowywał szybko wszystkie
    > ewentualne inne pojemności.

    W moim pierwszym liście napisałem:
    "Czas życia tego typu kondensatorów to 10-15 lat."
    - to z mojego wieloletniego doświadczenia serwisowego, szczególnie w
    zakresie tunerów radiowych.
    Z wiekiem maleje pojemność a upływność rośnie, w dodatku już przy napięciu
    niższym od nominalnego.
    Spotykane na początku lat 80-tych ub. stulecia w magnetowidach JVC, do
    podtrzymywania "chodu" zegara, kondensatory rzędu 3 mikroF traciły swoje
    właściwości już po 2-4 latach.
    W tamtych czasach były to elementy u nas niedostępne, więc próbowałem
    stosować ogniwa NiCd - bez długofalowego powodzenia.
    Cztery ogniwa słabo się ładowały z 5V a trzy ogniwa miały zbyt małe
    napięcie, by scalak zegara długo pracował po zaniku napięcia sieci.
    Wmak