  • Data: 2012-05-21 23:04:23
    Temat: Re: Bankowóz ktoś przerabiał ?
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-21 17:54, anacron pisze:

    > Wiesz co to jest VAT? Załóżmy, że wiesz, a więc skoro samochód jest
    > narzędziem mojej pracy, dlaczego mam nie móc odliczać sobie go z
    > zakupionego paliwa? A wiem, po to, aby darmozjady mogły od 7 rano chlać
    > pod sklepem za zasiłki od Państwa. A więc skoro wiesz czym jest VAT to
    > czy oszustwem jest przerabianie samochodu na bankowóz, czy oszustwem
    > jest uniemożliwienie uczciwemu przedsiębiorcy odliczenie podatku VAT z
    > paliwa?

    prowadze rowniez wlasna DG i wiem co to VAT - chocby co miesiac
    odwiedzajac US z VAT-7:) Ale ja nie o tym.

    Jesli samochod sluzy do pracy - OK - powinien byc normalnie VAT
    odliczany - tu nie mam zadnych zastrzezen.
    Tyle, ze u nas jest tak, ze kazdy naciagalby to na maksa - kupil auto
    sobie, zonie, dzieciom - wszystko na firme by VAT odliczyc i w koszta
    wliczyc celem pomniejszenia podatku - a ze samochody uzywane prywatnie,
    to juz go nie interesuje. I niestewty te auta nie sluzylyby wcale
    osiagnieciu dochodu wprost.

    Dlatego napisalem nt tablic dla samochodow sluzbowych - jak jest w
    innych krajach.
    Zobacz sobie np. Danie: tam przez weekend samochodow sluzbowych raczej
    nie spotkasz - bo one sluza do pracy, a w weekend jezdzi sie prywatnym
    autem a nie autem, ktore sluzy do pracy i odliczasz z niego VAT i
    wrzucasz w koszta (pomijam fakt, ze 2% ludzi pracuje jednak w wwekend).
    U nas jest niestety jak wyzej opisalem - nagminne naciaganie by jak
    najbardziej 'odkuc sie'.
    I tu im ktos zarabia wiecej - tym bardziej ma mozliwosc i zachete by
    takie przekrety robic (np. bankowoz) - bo mu sie to oplaca.

    Dzieki takim zabiegom, MF zaczyna kombinowac skad by tu wycisnac te
    podatki, ktore przez sprytnego 'przedsiebiorce byly odzyskane'.
    I tak dostaje w dupe Kowalski poprzez dowalenie kolejnego podatku i
    wszyscy zaczynaja narzekac, ze tyle podatkow placic trzeba (o tym, ze
    placimy za duzo nie musisz mnie przekonywac)
    To takie samonapedzajacy sie mechanizm (a ustawodawca tez kombinuje,
    gdyz przymyka oko na to co sie dzieje na rynku - czyli tysiace bankowozow).

    --
    pozdr
    Adam (AL)