eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Data: 2016-09-19 10:43:42
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 18.09.2016 16:28, Axel wrote:
    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:nrg41i$fcp$...@d...me...
    >
    >>>> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje
    >>>> teoria.
    >
    >>> Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód,
    >>> a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
    >>> nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)
    >
    >> Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.
    >
    > Nie "możliwe" tylko tak jest. I nawet nie chodzi o dociskanie samochodu
    > do drogi, tylko o zmniejszenie sił na mocowaniu do bagażnika i samego
    > bagażnika do samochodu.

    Zajmujesz się tym zawodowo czy tak Ci się wydaje?

    Siły na mocowaniu do bagażnika wynikające z czego? Z ciężaru boxu czyli
    o zwrocie wektora w dół czy może z oporu aerodynamicznego rosnącego z
    sześcianem prędkości skierowanego w bok?
    A może jedno i drugie a więc wektor siły o zwrocie będącym wypadkową?
    Wypadkowa tej siły, bez uwzględnienia siły nośnej, będzie skierowana w
    bok i dół a więc siła nośna, skierowana ku górze, powinna jeden z tych
    wektorów znosić co byłoby korzystne.

    Pozostaje pytanie o wielkość działających sił dla poszczególnych
    zakresów prędkości.

    Czy przypadkiem nie jest tak, że wpływ ciężaru załadowanego boxu zaczyna
    być pomijalny w porównaniu do siły jaką generuje opór powietrza,
    zwłaszcza przy sporych prędkościach?
    Jaki wtedy byłby cel generowania (konstrukcyjnie) siły nośnej
    skierowanej ku górze?


    > Chcesz ustawić box pod kątem np. -30 stopni? Wtedy to dopiero byłby duży
    > opór (hint - powierzchnia czołowa)

    Ja chcę ustawić box odwrotnie!
    Właśnie dla minimalnizowania oporu aerodynamicznego.
    Czytaj uważnie proszę.
    To było już w pierwotnym poście.


    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: