-
Data: 2016-09-19 10:43:42
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 18.09.2016 16:28, Axel wrote:
> Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:nrg41i$fcp$...@d...me...
>
>>>> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje
>>>> teoria.
>
>>> Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód,
>>> a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
>>> nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)
>
>> Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.
>
> Nie "możliwe" tylko tak jest. I nawet nie chodzi o dociskanie samochodu
> do drogi, tylko o zmniejszenie sił na mocowaniu do bagażnika i samego
> bagażnika do samochodu.
Zajmujesz się tym zawodowo czy tak Ci się wydaje?
Siły na mocowaniu do bagażnika wynikające z czego? Z ciężaru boxu czyli
o zwrocie wektora w dół czy może z oporu aerodynamicznego rosnącego z
sześcianem prędkości skierowanego w bok?
A może jedno i drugie a więc wektor siły o zwrocie będącym wypadkową?
Wypadkowa tej siły, bez uwzględnienia siły nośnej, będzie skierowana w
bok i dół a więc siła nośna, skierowana ku górze, powinna jeden z tych
wektorów znosić co byłoby korzystne.
Pozostaje pytanie o wielkość działających sił dla poszczególnych
zakresów prędkości.
Czy przypadkiem nie jest tak, że wpływ ciężaru załadowanego boxu zaczyna
być pomijalny w porównaniu do siły jaką generuje opór powietrza,
zwłaszcza przy sporych prędkościach?
Jaki wtedy byłby cel generowania (konstrukcyjnie) siły nośnej
skierowanej ku górze?
> Chcesz ustawić box pod kątem np. -30 stopni? Wtedy to dopiero byłby duży
> opór (hint - powierzchnia czołowa)
Ja chcę ustawić box odwrotnie!
Właśnie dla minimalnizowania oporu aerodynamicznego.
Czytaj uważnie proszę.
To było już w pierwotnym poście.
--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.16 10:51 p...@g...com
- 19.09.16 11:00 quent
- 19.09.16 12:08 s...@g...com
- 19.09.16 12:28 quent
- 19.09.16 12:44 r...@k...pl
- 19.09.16 12:58 yabba
- 19.09.16 13:00 s...@g...com
- 19.09.16 13:15 quent
- 19.09.16 13:33 yabba
- 19.09.16 14:34 quent
- 19.09.16 14:48 yabba
- 19.09.16 14:52 quent
- 19.09.16 18:35 J.F.
- 19.09.16 18:57 J.F.
- 20.09.16 22:44 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=